Gå til innhold

– Sony må sette alle kluter til (PS3, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Sony har tatt veivalg som har vært mildt sagt diskutable. De lanserte ps3 slik at de visstnok tapte penger på hver konsoll som de håpet på å tjene inn på spillene. De fjernet bakoverkompabiliteten, og uvanlig programmeringsteknikk gjorde at det tok for lang tid før spillene begynte å utnytte konsollen. Negativt fokus rundt hacket nettverk, kopisperrer og problemer knyttet til bl.a skyrim. Utrolig komplisert reklamasjonsprosedyre på playstation. Legg til en sonystore som var stengt ett års tid, og at ihvertfall norske kunder nektes å kjøpe store deler av innholdet (bl.a armvesker til mp3 spillerne). Legg til at sony har den desidert dårligste servicen til repratørene (umulig å skaffe deler osv) og den desidert dårligste kundeservicen hvor de nekter å reparere ting selv om det er reklamasjonsrett på det. Sony rotet det også til med brukerfientlige gpser, vaio maskiner som ikke ble gjort tilgjengelige i norge på mange år, rootkits og masse annet. Ja, sony har sitt å stri med men det har de jammen meg surret til selv. Usikker på om smarttelefoner har tatt over for håndkonsoller. Mulig det hadde vært gøy med en håndkonsoll som kunne kjøre alle dagens kravstore spill på full grafikk med mulighet for å tilkoble trådløst tv osv.

Lenke til kommentar

Trekker gjerne ut noen stikkord fra forrige første innlegg.

 

Sony (...) hacket (...) kopisperrer (...) problemer (...) dårligste kundeservicen (...) nekter (...) reklamasjonsrett (...) brukerfientlige (...) rootkits

 

Den påtroppende Sony-presidenten var ansvarlig for Playstation Network da det ble hacket. Og hacket igjen. Og...

 

Stinger var så langt jeg har oppfattet, eneste honchoen i Sony som har hatt noen tanker om det å være ydmyke i forhold til sine kunder. Mine forventninger til forbedring er moderate. Sony er det merket hvor jeg har valgt å bruke min forbrukermakt i avsky mot deres forretningskultur. Det gjennom at jeg ikke vurderer deres produkter selv der de har god hardware.

 

Og de har god hardware.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tommyb : Gode ord!

Føler det faktisk sånn selv nå, har begynt å være selektiv når det gjelder Sony produkter og velger faktisk fra andre produsenter for tiden, selv om det kan bety at jeg ikke lenger kan spille et og annet storspill som kommer på Ps3 / Ps4.

Kommer heller ikke til å kjøpe musikk / film fra selskapet lenger inntil vi ser en helomvending og litt ydmykhet i forhold til kundene som faktisk putter penger i lomma til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Standard prosedyre for alle konsoller som ikke er fra Nintendo.

 

Det er forskjell på å tape litt penger på en konsoll i starten, slik både Sega, Nintendo (med Gamecube og 3DS) og Sony tidligere har gjort, og det som Sony gjorde med PS3 hvor de i løpet av de første årene på markedet tapte like mye penger som de totalt har tjent på salg av PS1+PS2+PSP til sammen. PS3 er en økonomisk katastrofe for Sony, og den vil aldri tjene penger. Samtidig har den fått den fra en suveren førsteplass i spillbransjen til en tredjeplass bak både Nintendo og Microsft. Kort sagt så kan en se på PS3 som Sonys N64 - en dyr, over-inginørt konsoll som er ekstremt vanskelig å utvikle spill for og som har ført plattformholderen langt bak i konsollandskapet. At den er populær (hovedaklig takket være sterkt merkenavn) her i Norge endrer ikke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...