Gå til innhold

2011s mest nedlastede spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drita dumt at pirater ødelegger for ryktet til folk som spiller på PC. Istedet for å gi oss den fulle versjonen av det neste ghost recon spillet, vil Ubisoft gi "oss" (stereotypende jæveler) det vi vil ha, altså enda ett free to play spill. Ved kun noen unntak er de færreste free to play spill verdt å spille fremfor betalte spill.

Endret av maiahi
Lenke til kommentar

Er ikke Bf3 på lista?!

Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.

Ja, jeg inkludert.

 

Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke Bf3 på lista?!Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.Ja, jeg inkludert.Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.

 

BF3 er på tredjeplass både på PC-lista og Xbox 360-lista.

Lenke til kommentar

Er ikke Bf3 på lista?!Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.Ja, jeg inkludert.Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.

 

Synes Origin fungerer bra jeg. Kanskje du ikke forstår programmet? :)

Lenke til kommentar

Er ikke Bf3 på lista?!Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.Ja, jeg inkludert.Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.

 

Synes Origin fungerer bra jeg. Kanskje du ikke forstår programmet? :)

Det er nok mest for å legitimere ovenfor en selv hvorfor man ikke betaler

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke Origin som er problemet. Funker helt fint det, jeg starter programmet, ser hvem av vennene mine som er pålogget og starter det spillet jeg ønsker å spille (SWTOR nå for tiden). Stabilt er det også. Hva mer kan man ønske?

 

Det som er dårlig med BF3 (bortsett fra små maps, ingen commander + mangel på lagspill) er "Battlelog", må ikke forveksles med Origin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så ubrukelig å telle slike ting. Hvor finner de altså denne informasjonen? Verdens database for piratkopistatistikk?

 

For øvrig er det over hodet ingen måte å se HVEM som piratkopierer. I Brasil og andre store land av den "tredje verden" er det uhorvelig mye mer utbredt med pirakopiering, hvor piratkopier av spill til alle spillsystemer selges på et hvert gatehjørne (for å sette det på spissen). Her er det snakk om mennesker som ALDRI ville kjøpe spill skikkelig, fordi ett spill representerer en hel månedslønn for mange av dem. Disse piratkopierer alt annet også, spill til alle systemer, musikk, film og bøker.

 

Dessuten er det heller ingen måte å se hvem av de som piratkopierer, som faktisk kjøper spillene etterpå - noe som er svært vanlig i vestlige land.

 

At 1000 mennesker i vesle Norge eller noen brøkdeler i USA piratkopierer spill har fint lite å si når nært SAMTLIGE mennesker som spiller dataspill i Brasil, Irak Kina, tidligere også Russland og flere andre, piratkopierer ALT.

 

De som ser på disse tallene her med et svart/hvitt-syn, og virkelig tror helt rent på at tallene er korrekte og at de på noen måte har noe å si for industrien, de bør tro om igjen. Det er vel gjerne de samme menneskene som leser det som står på VG uten å ta det med en ti-litersbøtte med salt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Er ikke Bf3 på lista?!Bf3 er ett av de mest nedlastede pga EA's Origin-system som rett og slett får folk til å IKKE kjøpe spill, så de laster de ned istedet.Ja, jeg inkludert.Gabe Newell sa noe sånt som "piracy isn't a problem if you deliver a good service for a reasonable prize", EA origin er ikke en god service, så de kan se lenge etter mine penger.
Synes Origin fungerer bra jeg. Kanskje du ikke forstår programmet? :)

 

Fungerer bra? Er du særiøs?...

 

Har ikke vært borti et verre program enn Origin noengang. Om man til og med ser bort ifra det at det bare er en forferdelig utgave av Steam, hvor de bare prøver å tjene penger på noe som allerede fungerer bedre enn Origin, så har du et program med horribel brukervennlighet, overprisede spill, som til og med er billigere i butikk (hvordan et nedlastbart spill rett fra produsenten kan være dyrere enn noe annet sted fatter ikke jeg), kundestøtte lik null, og et program som er nede rundt 30% av tiden. Og når programmet/serveren deres er nede, så får man ikke startet noen av spillene på den plattformen, fordi man ikke kan spille uten Origin engang. på Steam har man jo til og med valget om man vil ha de på Steam, eller løst for seg selv, uten noen ekstra programmer.

 

Og på toppen av alt dette, så bruker Origin såpass mye unødvendig kapasitet av maskinen din, så mange spillere (inkludert meg selv) lagger på BF3 med Origin kjørende i bakgrunnen. Måten jeg må fikse dette på, er å starte opp serveren, legge ned spillet mens det loader, for å skru av Origin, og deretter komme tilbake på spillet. Og gjenta prosessen når jeg bytter server, fordi man ikke kan det uten å ha Origin på. Tror nok kanskje det er du som ikke har så mye peiling på Origin.

 

Jeg kan sitte og skrive en hel artikkel om hvorfor Origin er helt forferdelig, men det er det allerede så mange som har gjort, om du går inn på forumene deres. Hvis du finner de da, for det finnes ikke engang en link til forumene på EAs nettside. Så her gjør jeg deg en tjeneste: http://forum.ea.com/eaforum/categories/show/214.page

Bare ikke forvent at de skal svare om man poster noe der.

 

Det verste med hele Origin må være de spillene som er eksklusivt til den plattformen, hvor man ikke har noe annet valg enn å bruke det. Jeg bruker Steam og er kjempefornøyd med det. Hvorfor skal jeg trenge å bruke 2 forskjellige plattformer? Jo, fordi EA må ha en hjerneskade, derfor. Lurte lenge på hvordan MW3 solgte flere kopier enn BF3, helt til jeg lagde meg en bruker på Origin. Nå skjønner jeg det veldig godt. Angrer på at jeg ga de pengene mine, og hadde aldri gjort det, om jeg visste at jeg måtte bruke det forferdelige programmet. Er veldig imot piratkopiering, men når produsentene gjør det mer brukervennlig å piratkopiere et spill enn det å faktisk kjøpe det, så skjønner jeg det veldig godt. tror det snart er på tide at disse større spillutviklerne lærer noe av indie-utviklere, som må gjøre alt så lettvint for spilleren som mulig, for å selge noe. Som f.eks, Minecraft. Og man ser jo hvor dårlig det gikk...

 

"Ikke forstår programmet". Haha, jeg ler enda!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men at man ikke kan starte spillene uten disse plattformene til spillutviklerne er noe annet, og om denne trenden fortsetter, kommer vi til å måtte bruke 5+ forskjellige plattformer, hvor man ikke engang husker hvor alle de forskjellige titlene ligger. Om man piratkopierer spillene derimot, vil man slippe alt dette tullet, og det er mye lettere. Istedenfor å jobbe så fryktelig hardt for å stoppe piratkopiering og bruk av andres spillplattformer, burde man kanskje heller fokusere på å gjøre det mest mulig lettvint for spilleren. Jeg har piratkopiert flere spill etter at jeg har kjøpt dem, fordi det var mer brukervennlig enn å bruke orginalen.

 

Det å tvinge på noen en ubrukelig program-tjeneste, syns jeg er helt latterlig. Hadde man hatt valget om å installiere programvaren hadde det vært greit.

Lenke til kommentar

Piratene må bekjempes med å gjøre den lovlige versjonen minst like brukervennlig som piratversjonen.

 

Nå er jeg såpass tradisjonell at de siste spillene mine er kjøpt fysisk, men om det blir like enkelt (og man slipper alt sikkerhetskopi-tullet) som det er å kjøpe spill på et nettbrett så tror jeg man har oppnådd mye.

 

Det blir bare for dumt når en lovlig kjøpt versjon blir mindre brukervennlig enn den piratene har.

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke helt hvordan det er med Valve-spillene som Half-Life serien, og de nyere CS versjonene etc, men alle andre spill utgitt av andre selskaper kan man jo velge om man ha på Steam, eller om man vil velge bort denne tjenesten.

 

Igjen, så kan jeg ikke si at jeg har så altfor mye erfaring med Valve spill på Steam/over nettet, for på den tiden hvor Half-Life og CS var stort, så hadde vi ikke fått internett-tilgang på heimen her enda :p

Lenke til kommentar

Tja, jeg impluskjøpte nylig Super Meat Boy i en butikk, og da var jeg tvunget til å bruke Steam (ikke et Valve-spill). Har også Portal og Left 4 Dead for PC, og de tvinger meg også inn i Steam. Valve tvinger oss inn i Steam, EA tvinger oss inn i Origin. Begge deler er kjipt, men forståelig sett fra utgivernes synspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om man kan velge med ALLE spill. Jeg kjøpte selv Civilization V like etter at det kom ut, og er ganske sikker på at jeg måtte bruke steam for å få installert spillet(og kjøre det også, for den del).

 

Edit: Han karen over meg var visst raskere

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...