Gå til innhold

Dropper grafikk i tre prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett.

 

Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her.

 

Det blir nok ikke så mye forvirring vil jeg tro. De som bruker den integrerte GPUen er nok de som kjøper for det meste ferdig lagde PCer, hvor de slipper å tenke på det. Og de få som bruker den og bygger selv nok er de som kan det de driver med. De som blir forvirret av dette, er nok de samme som blir forvirret av chipset versjonene som støtter og ikke støtter den integrerte delen uansett. (H,P og Z, om det ikke var flere)

Lenke til kommentar

Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett.

 

Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her.

 

Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7..

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett.

 

Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her.

 

Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7..

 

Hva er forskjellen mellom I5 og I7. Flere her inne nevner at 2500K er like god i spill som 2600K. Forskjellen de nevner på disse foruten den lille MHz forskjellen, er Hyper Threadingen. Hva mer innebærer I7 betegnelsen?

 

EDIT: Googlet litt: http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/48391.aspx

De nevner eneste virkelige forskjellen er som jeg nevnte Hyper Threadingen som 2600 har i forhold til 2500 og lavere. Som de nevner så har 2500 denne teknologien avslått. Slik jeg kan forstå det så er de vel laget helt likt, hvor de beste kjerne fra waferene går til de beste CPU ene osv, mens de "dårligere" blir de lavere seriene. Slik som de gjør med skjermkort, hvor de GPUene som ikke fungerer på full guffe, blir klokket ned, osv og solgt som low end kort, slik at de ikke taper for mye i produksjonen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Vi synes de nye prosessorene er hakket forvirrende. Hva blir det store salgsargumentet? Vi får satse på at det blir prisen. I tillegg synes vi navnet på i5-2550K er egnet til forvirring, litt for likt de andre modellene der man faktisk har grafikkbiten intakt.

 

Det vi ser her er Intel's "tja, AMD har gitt opp, da kan vi lene oss tilbake og rake inn pengene" reaksjon på AMDs uttalelser om at det ikke handler om Intel VS AMD lengre?

Lenke til kommentar

Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett.

 

Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her.

 

Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7..

 

Hva er forskjellen mellom I5 og I7. Flere her inne nevner at 2500K er like god i spill som 2600K. Forskjellen de nevner på disse foruten den lille MHz forskjellen, er Hyper Threadingen. Hva mer innebærer I7 betegnelsen?

 

EDIT: Googlet litt: http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/48391.aspx

De nevner eneste virkelige forskjellen er som jeg nevnte Hyper Threadingen som 2600 har i forhold til 2500 og lavere. Som de nevner så har 2500 denne teknologien avslått. Slik jeg kan forstå det så er de vel laget helt likt, hvor de beste kjerne fra waferene går til de beste CPU ene osv, mens de "dårligere" blir de lavere seriene. Slik som de gjør med skjermkort, hvor de GPUene som ikke fungerer på full guffe, blir klokket ned, osv og solgt som low end kort, slik at de ikke taper for mye i produksjonen.

 

I7 har høyere turbo boost, både for CPU og GPU. I7 har 2MB mer Cache. Og har som nevnt Hyper Threading.

 

Så blir som å si at en Phenom og Atlhon er det samme eller en Pentium og Celeron.

Lenke til kommentar

Forvirrende? Hvilket navn hadde vært mer passende? Hadde vel vært bedre å separere med og uten gpu med en bokstav eller.no. Så økning med 100MHz og bort med gpu går opp i opp i forhold til pris? Ville vel sett at den legger seg godt under 2500k i pris. 2500k ligger på ca1500,- i prisguiden ser jeg. HK navn er jo mer forvirrende, da det er mange produsenter og variasjoner av modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...