Gå til innhold

Video: Vi pakker ut Samsung Galaxy Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt min Nexus S med 16 GB i 10 måneder nå og aldri savnet SD kort mulighet. Om du trenger mer en 16 GB så kjøp 32 GB versjonen når den kommer. Med 16 GB så har jeg massevis av plass til apps, musikk og bilder tatt med kamera. Å fjerne SD kortleser og istedenfor ha solid med internminne er en mye bedre løsning, f.eks så kjenner jeg folk med HTC Desire som ikke har plass til en brøkdel av apps som jeg har, selv om de har SD kort leser og Android 2.2. Det krever nemlig uansett plass på telefonen for apps uavhengig om du flytter apps til SD kort.

Lenke til kommentar

Rart at det er Samsung som lager Google telefonen og ikke Motorola som er eid av Google.Men Samsung laga jo Google telefonen lenge før Google kjøpte opp Motorola.

 

oppkjøpet av motorola er vell ikke godkjent av bla EU enda. så en sannhet med modifikasjoner. men neste nexus blir vell en motorola

Lenke til kommentar

Trist at Google har bestemt seg for å ikke ha noe støtte for minnekort i telefonen. Kan nok umiddelbart se for meg at det blir årsak til at svært mange ikke kommer til å velge denne, inkludert meg selv.

 

Det er flere viktige fordeler med å droppe minnekort:

- Bedre fysisk plass da man ikke trenger plassere kortholder lett tilgjengelig.

- Raskere minneaksess gir færre klager på treg telefon.

- Færre feilkilder gir mindre kundeklager.

- Mulighet til å unngå å bruke FAT32 (MS patent, kan koste lisenspenger).

- OS kan kan bruke lagringsplassen og stole på at den ikke plutselig forsvinner.

 

Mulig ulempe for produsent:

- Ekstra kostnad til minnemoduler hvis alternativet var å levere uten Micro-SD kort.

 

Mulige ulemper for kunde:

- Ekstra kostnad hvis man har passende Micro-SD fra før.

- Må koble telefonen til PC for overføring av data.

- Kan ikke bytte minnekort hvis man har flere med forskjellig data.

Lenke til kommentar

kommentaren at de ikke kunne ha slik 'fjæring' på for det har Apple patent på irriterer meg gruverdig. Jævla Apple!!

Når en telefon leveres uten minnekort mulighet så er det mildt sagt latterlig at det er bare 16 GB internt minne. Samme gjelder jo Sensation XL.

Slikt gjør at jeg forholder meg til andre telefoner. Denne telefon er sikkert meget bra, men som sagt for lite lagringsplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus S med 16 GB i 10 måneder nå og aldri savnet SD kort mulighet. Om du trenger mer en 16 GB så kjøp 32 GB versjonen når den kommer. Med 16 GB så har jeg massevis av plass til apps, musikk og bilder tatt med kamera. Å fjerne SD kortleser og istedenfor ha solid med internminne er en mye bedre løsning, f.eks så kjenner jeg folk med HTC Desire som ikke har plass til en brøkdel av apps som jeg har, selv om de har SD kort leser og Android 2.2. Det krever nemlig uansett plass på telefonen for apps uavhengig om du flytter apps til SD kort.

 

Nå har jeg bl.a. en Desire liggende, og den har et 16gb kort.Sant med modifikasjoner det du sier. For det svært enkelt å lage en ext partisjon i valgfristørrelse for å bruke den som "intern minne"...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...