Gå til innhold

HTCs første Android 4.0-telefon lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne har jo kapasitive knapper... ICS er jo ment brukt uten menyknappene nederst.

 

ICS er ment å kunne brukes uten fysiske knapper. Det er lagd for å støtte begge deler så produsentene og dermed kundene selv kan velge hvilken løsning de foretrekker.

 

At Galaxy Nexus ikke har fysiske knapper skyldes vel at den er referansetelefonen for ICS, og derfor ment å vise ICS "to the max".

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig tar HTC i bruk AMOLED på sine mobiler igjen. Men er det bare meg, eller spytter HTC ut mobiler sånn nesten hver måned?

 

hTC spytter vel ikke ut noe mer enn andre produsenter, vel hvis vi ser bort ifra Apple, som spytter ut samme telefonen gang på gang på gang :D

hTC har vel gode alternativer i de forskjellige segmentene, og denne vil være en naturlig oppdatering til Sensation XE.

 

Personlig har jeg virkelig sansen for hTC sin design, og jeg setter pris på deres aluminium unibodys. Dette gir en unik kvalitetsfølelse, som for meg er like viktig som specs.

 

Amoled er vel ikke nevneverdig bedre enn de beste LCD skjermene, så for meg er det uvesentlig om den har denne benevnelsen, eller ikke, så lenge skjermen er god.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Er det meg, eller begynner HTC sin telefoner å bli litt kjedelige? Synes alle modellene fra de har flere fellesnevnere desigmessig.

 

Det er vel hele vitsen?

At de skal ha så si samme design på telefonene? Tenk på de som aldri har likt designet da! I tillegg er mennesker slik at de går lei det de ser og berører hver dag. Da forandringer fryder. Å produsere telefoner med likt design over tid tror ikke jeg er veien å gå. Jeg synes de nå har laget litt for mange med dette designet.

Lenke til kommentar

Er det meg, eller begynner HTC sin telefoner å bli litt kjedelige? Synes alle modellene fra de har flere fellesnevnere desigmessig.

 

Det er vel hele vitsen?

At de skal ha så si samme design på telefonene? Tenk på de som aldri har likt designet da! I tillegg er mennesker slik at de går lei det de ser og berører hver dag. Da forandringer fryder. Å produsere telefoner med likt design over tid tror ikke jeg er veien å gå. Jeg synes de nå har laget litt for mange med dette designet.

 

Ser ut som det funker bra for eplet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes personlig dette "unibody" designet er ganske kjedelig, men det har som sagt en veldig god kvalitetsfølelse. Det gjør også at telefonen tåler en større smell i bakken, noe som er viktig når man først skal punge ut med 4-5000 kr for en mobil. men de må gjerne skifte design om de klarer å beholde den gode kvaltitesfølelsen og "durabiliteten"

Lenke til kommentar

Enig. Jeg hopper fra HTC (Desire HD) til Samsung (Galaxy Note) pga. det. Jeg er møkk lei HTC-telefoner.

 

Smaken er som baken... ;)

Oh my.. Super AMOLED på 960 x 540 er greit, men PenTile (noe dette garantert er) på 960 x 540 er no good. Se bare på RAZR sin skjerm som er noe av det verste Super AMOLED mølet jeg har sett.

 

Er dette vill gjetting, eller sitter du inne med informasjon som tyder på at du vet?

Lenke til kommentar

Gjetting nei. Super AMOLED er PenTile, mens Super AMOLED Plus er RGB. Det som er uheldig med PenTile er at man kan fint se "matrixen" hvis oppløsningen er for lav.

 

Her er forskjellen mellom RGB og PenTile

samsung_oled_pentile_matrix_comparison.jpg

Her er en sammenligning mellom Galaxy Note (720x1280 PenTile), HTC Rezound (720x1280 RGB) og RAZR (PenTile 960x540)

Man kan fint se "matrixen" på RAZR mens på Galaxy Nexus så er dette svært vanskelig grunnet den høye oppløsningen:

nexus-rezound-razr-macro-650x378.jpg

(Øverst til nederst: Galaxy Nexus, HTC Rezound, Motorola RAZR)

 

Nå er det ikke sikkert at den lave oppløsningen vil ødelegge for HTC Ville da det er flere typer og produsenter av Super AMOLED med ulik kvalitet, men Motorola er ikke akkurat kjent for å bruke gode Super AMOLED-skjermer så hva HTC velger er foreløpig et mysterium.

 

Amobil har rost skjermen til RAZR opp i skyene mens flere store internasjonale sider har slaktet skjermen. Hvem man skal høre på kan vi diskutere, men til slutt så er det brukeren selv som må bestemme seg. Det er også langt ifra alle som klarer å se forskjell på PenTile og RGB. Jeg klarer det fint, og dermed hadde jeg aldri kunnet hatt RAZR. Men det er meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen problemer med å tro deg at den ene var bedre enn den andre, men spørsmålet mitt var om du "visste" at det er den dårlige versjonen som kommer i hTC sin nye telefon?

 

Nei, jeg "vet" nok ikke det, men igjen så nevner jeg at Super AMOLED er PenTile mens Super AMOLED PLUS er RGB. HTC Ville vil, som det står i artikkelen, ha en Super AMOLED-skjerm, som da peker mot at den vil få en PenTile-skjerm.

 

Når får Galaxy Note v4.0 fremfor v2.3 som den nå er lansert med?

 

Galaxy Note vil få ICS i løpet av 1. kvartal 2012 (dvs. mellom januar og mars).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...