Gå til innhold

Her er de 21 beste mobilappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å velge ut bare tre, så jeg tar med noen flere. Jeg har forsøkt å plassere de tre viktigste favorittene først, ellers er det vilkårlig rekkefølge.

 

- Lookout

- Gmail

- Nordea

- Norsk TV-program

- Norsk Radio

- Norsk Tipping

- Aftenposten

- Posten sporing

- NSB

- REGNR

- MIUI Clock Widget

- Battery Solo Widget

- Last Call Widget

- Astro FIle Manager

- Moon Reader

- Pinboard

- Allshare

- Skann QR

- IM+

- Google Talk

- Google +

- Google Maps

- YouTube

- IMDB

- Fimeb

- Audio Manager

- Retro Calculator

- Viber

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen av disse appene som ikke kan overvåke mobilen min?

 

For eksempel tar Lommelyktappen som er anbefalt fullstendig kontroll over telefonens videokamera, og overvåker all trafikk.

- Hvor naiv går det an å være?!

- Synes mobilen.no virkelig at slikt er å anbefale?

 

 

Kanskje mobilen.no kan anbefale noen gode apper som man slipper å betale med personlige opplysninger og overvåkning?

Jeg betaler gjerne med penger.

 

-Nei, jeg har ikke gjort noe galt, men jeg vil gjerne at privatlivet mitt, og dem jeg omgås, skal fortsette å være privat likevel.

Endret av world wide weird
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det må vel bli disse tre:

 

- ScummVM til Maemo5, siden stylus + DOT = win.

- Ionic til Meego Harmattan, en EBookleser, mest fordi jeg bruker den veldig mye

- Open Video Player til Meego Harmattan. Selv om Amobil ikke tror telefonen støtter Xvid/divX av en eller annen grunn.

 

 

Andre honorable mentions er såklart

 

- Maemo5 browseren som er... beste browseren jeg har støtt på til en mobiltelefon noensinne.

- pidginpluginen til maemo5 som putter msn inn i messagingappen som med fbchat, sms, mms osv.

- brightness applet til maemo5 som gir brightness slider i powermenyen

- cutetube til meego harmattan, en youtube app

- MyMoves til meego harmattan som lar gestures på skjermen uansett hvor du befinner deg (i apps, i menyer, på hjemmeskjerm, på lockscreen) fungere som shortcuts. Tegn en B og launch browser, tegn en M og åpne messages, osv

- Frals LPMC app som lar deg forandre på utseendet til lowpowemodeskjermen på meego harmattan

 

 

Og tusenvis av godiser jeg har glemt. Men det er mange mer en tre allerede.

Lenke til kommentar

Er det noen av disse appene som ikke kan overvåke mobilen min?

 

For eksempel tar Lommelyktappen som er anbefalt fullstendig kontroll over telefonens videokamera, og overvåker all trafikk.

- Hvor naiv går det an å være?!

- Synes mobilen.no virkelig at slikt er å anbefale?

 

 

Kanskje mobilen.no kan anbefale noen gode apper som man slipper å betale med personlige opplysninger og overvåkning?

Jeg betaler gjerne med penger.

 

-Nei, jeg har ikke gjort noe galt, men jeg vil gjerne at privatlivet mitt, og dem jeg omgås, skal fortsette å være privat likevel.

Har du noe bevis for denne bastante påstanden?

Lenke til kommentar

Er det noen av disse appene som ikke kan overvåke mobilen min?

 

For eksempel tar Lommelyktappen som er anbefalt fullstendig kontroll over telefonens videokamera, og overvåker all trafikk.

- Hvor naiv går det an å være?!

- Synes mobilen.no virkelig at slikt er å anbefale?

 

 

Kanskje mobilen.no kan anbefale noen gode apper som man slipper å betale med personlige opplysninger og overvåkning?

Jeg betaler gjerne med penger.

 

-Nei, jeg har ikke gjort noe galt, men jeg vil gjerne at privatlivet mitt, og dem jeg omgås, skal fortsette å være privat likevel.

Har du noe bevis for denne bastante påstanden?

 

Kan du ikke selv gå inn på Permissions å se hva applikasjonen egentlig koster deg?

 

Utdrag:

THIS APPLICATION HAS ACCESS TO THE FOLLOWING:

HARDWARE CONTROLS

TAKE PICTURES AND VIDEOS

Allows application to take pictures and videos with the camera. This allows the application at any time to collect images the camera is seeing.

 

PHONE CALLS

READ PHONE STATE AND IDENTITY

Allows the application to access the phone features of the device. An application with this permission can determine the phone number and serial number of this phone, whether a call is active, the number that call is connected to and the like.

 

Du kan jo prøve å innbilde deg selv om at dette er noe applikasjonen virkelig trenger for å tenne et lys.

Denne applikasjonen er ikke spesielt hissig. Det finnes langt verre.

 

"Gratis" betyr at man ikke betaler med penger, ikke at man ikke betaler.

Selv når man betaler med penger, er ikke det nødvendigvis den eneste valutaen man betaler med.

 

På Android Market opplyses det i det minste hvilke valuta man betaler med.

Det kommer ikke tydelig frem for iOS/ Symbian/ Windows.

 

 

 

(Hva er alt bråket om DLD?

-Politiet kan jo bare lage en applikasjon.

Folk lar seg gladelig overvåke, bare de får en skritteller, en lommelykt eller noe annet juggel.)

Endret av world wide weird
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du paranoid så er vel mobil det siste du må eie i og med at staten sporer deg døgnet rundt, og CIA følger med på absolutt alt du gjør. Å tro noe annet er jo muligens fatalt, men slik er det når man har jukset i Minesveiper.

 

Men for å være litt mer seriøs så kan du ta en titt på LBE Privacy fra Market. Det er en app som går igjennom alle tillatelsene og tillater deg til å blokkere enkelte tillatelser fra apps. Jeg bruker det selv på Facebook appen og det eneste den har tillatelse til nå er å koble seg til nettet.

 

Utvikleren er aktiv på XDA, noe som betyr at flere XDA-medlemmer har aom vanlig revet appen fra og sjekket om den gjør noe annet enn lovet. Ta det som en garanti på at den ikke misbruker infoen din. (Noe Dolphin Browser gjorde for et par uker siden. Den sendte logg av alle nettsidene du har vært innpå til en server)

 

LBE Privacy er gratis, men krever root.

Lenke til kommentar

Min anbefaling til Android:

 

-MoboPlayer (spiller alle video formater, støtter nettverk avspilling)

-DropBox

-File Expert (eller) ES File Explorer. Begge er utmerket.

-My Backup (enkel backup av sms/mms og bokmerker)

-My Backup Root (for backup av programdata.. men da bruker jeg Titatium som er bedre)

-Launcher Pro (betalt versjon) som kommer med knallgode widgets for kalender, facebook/twitter og meldinger. Et must.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...