Gå til innhold

Sniktitt: Motorola Droid Razr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg enormt mye til denne kommer til hyllene :dribble:

 

Har alltid likt byggkvaliteten til Motorola. De er lite glad i plast og mest glad i metall og aluminium. Kevlarfølelsen gleder jeg meg til å oppleve.

 

Svært positivt at skjermen bruker mindre strøm enn SII sin, samt at den større batteri :)

Lenke til kommentar

"Det er imidlertid mer av akademisk interesse, all den tid du neppe vil ha noe reelt behov for å riste en startskjerm frem og tilbake i høyt tempo."

 

Det er noe merkelig med den setningen. Noe å rette på?

 

Syntes forøvrig det er spennende å se at Motorola tør å prøve andre materialer. Kevlar har en deilig tekstur, og ser unektelig ganske stilig ut. Har lenge lurt på hvorfor ikke flere har laget mobiler av dette materialet. Gleder meg til å lese en mer omfattende test og å prøve telefonen selv!

 

Hva er greien med Motorola og "Razr" forresten? Var det ikke den gjentagende satsingen på Razr som i sin tid begravde Motorola? På tide å legge det navnet død. Det var et stilig navn og det var en stilig telefon, men vis oss at dere kan fornye dere Motorola!

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

*Har alltid likt byggkvaliteten til Motorola. De er lite glad i plast og mest glad i metall og aluminium. Kevlarfølelsen gleder jeg meg til å oppleve.

*

Metall og aluminium? Trodde aluminium var et metall ;)

 

Sikkert fin denne, men hvorfor kunne ikke Motorola tatt ett skritt videre og sikret denne mot vann og støv. IP67-sertifisering bør være et minimumskrav til alle mobile enheter som er beregnet for utendørs bruk.

IP67 er fint, men det ville nok gått utover designet, og designet selger nok mere enn en IP67 sertifisering.

Lenke til kommentar

Metall og aluminium? Trodde aluminium var et metall ;)

 

Jada :p Stål og aluminium var det vel jeg mente.

 

 

Sikkert fin denne, men hvorfor kunne ikke Motorola tatt ett skritt videre og sikret denne mot vann og støv. IP67-sertifisering bør være et minimumskrav til alle mobile enheter som er beregnet for utendørs bruk.

 

Hadde vært flott om alle telefoner var helt vanntette for den del, men rent praktisk og teknisk er det ikke så lett å få til. Samt å få det til å se bra ut.

 

Motorola DEFY og DEFY+ er jo IP67-sertifisert Androidtelefoner.

 

For å bruke DEFY som eksempel for Snobjorn.

 

NOen som vet hvordan motorola har vært ang. root tidligere?, er det sansynlig at vi kan roote denne ?

 

Har vært ganske utbredt og svært enkelt. Selv på lille, og rimelige, FlipOut.

 

DEFY (original), samt Milestone, FlipOut og mange andre, er kompitabel med applikasjonen Universal androot. En applikasjon - kjør - 'Root :-)' - og telefonen er rootet. Unrooting gjøres i samme app - 'UnRoot :-('. Deretter suser man opp hastigheten fra 800 MHz til 1GHz eller 1,2GHz via Milestone Overclock-applikasjonen.

 

En eller annen knall overklokket den til 2GHz, men da ble den noe ustabil :tease:

 

Nyere telefoner som Motorola Atrix er lette å roote de og.

Lenke til kommentar

Blir denne mobilen skuddsikker, siden den er bygd i kevlar ? :D

Du er ikke den første som tenker den tanken ;)

 

Men at noen kommer til og reklamere med telelefonen deres er skuddsikker en gang i fremtiden forundrer meg ikke.

 

Motorola wouldn't go as far as to say the phone was bulletproof (we asked if they tested it in their labs), but did say the new backing was designed to hold up to abuse.

http://mashable.com/2011/10/19/motorola-droid-razr-ice-cream-sandwich/#30419Bullet-Proof

Lenke til kommentar

IP67 er fint, men det ville nok gått utover designet, og designet selger nok mere enn en IP67 sertifisering.

 

Sikring mot vann og skitt behøver ikke å påvirke funksjonalitet, design eller vekt i det hele tatt. Ikke bør det koste særlig mye ekstra heller. Problemet er nok heller at produsentene vil folk skal måtte bytte telefon ofte og derfor unngår å lage robuste telefoner.

Lenke til kommentar

IP67 er fint, men det ville nok gått utover designet, og designet selger nok mere enn en IP67 sertifisering.

 

Sikring mot vann og skitt behøver ikke å påvirke funksjonalitet, design eller vekt i det hele tatt. Ikke bør det koste særlig mye ekstra heller. Problemet er nok heller at produsentene vil folk skal måtte bytte telefon ofte og derfor unngår å lage robuste telefoner.

Det er klart det og ha vanntette lokk over alle USB/jack åpninger går utover designet.

 

Og lage en så slank mobil med IP67 er nesten ikke mulig med dagens mobil-komponenter.

 

Droid Razr har de jo førsøkt og lage så vanntett som mulig, men de klarte ikke lage den like tett som f.eks Defy, uten at den ville blitt tykkere.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

med bruk av kewlar kan den umulig være billig, digger om dette blir en dyr ekslusiv telefon (6000kr +) og skal den være ekslusiv ville det være feil å lage den "vannsikker" og slikt at den hadde sett ut som et såpestykke ;-)

Kan jo ta en titt på denne gode gamle artikkelen: http://gizmodo.com/5027545/waterproof-gadget-coating-is-invisible-mystifying-mind-boggling-witchcraft

 

Ser desverre ut som firmaet er så godt som dødt, mulig en eller annen mobilprodusent kjøpte det opp slik at de slapp å ha ting som faktisk ikke døde etter å ha fått litt vann på seg... Ble altså annonsert i 2008 og så ble det bom stille gitt, kan få alle og en hver til å føle seg litt konspiratoriske ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...