Gå til innhold

Hack hjerner og skru kuler rundt hjørner (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kotaku har en interessann artikkel om de fire stadiene av spillserie-reboot-sorg:

http://kotaku.com/5845296/the-four-stages-of-reboot-grief

En del gode punkter der. Problemet er hvilke forventinger osv. som ligger i ett navn, og spesielt når navnet er godt etablert. En hver utvikler er der for å tjene penger, men når det ser ut til at man kynisk utnytter spilleres nostalgi ved å gjenbruke ett kjent navn i stedet for å komme opp med ett nytt, så har jeg ikke noe problem med å forstå at en del reagerer.

 

Hvorfor må en spillserie være låst til en sjanger? Er spill universet godt, så bør det være gro bunn for flere gode spill (typer). Her kan en annen del av problemet være, at alt nytt ender opp som ett fps, at det er mangel på kreativitet som er det egentlig problemet, og ikke det at de går vekk i fra den originale sjangeren (en del er sure p.g.a. det også).

--

 

Er ikke helt sikker på de gamle Syndicate spillene/konseptene vil fungere like bra i dag. Er ikke alt som tåler tidens tann like bra. Ble ikke helt overbevist av traileren, ble for likt Deus Ex:HR. Men mulig at når dette dukker opp til neste år så har det gått lang nok tid siden jeg spilte Deus Ex slik at lysten på ett tilsvarende spill er mer til stedet. En annen mulig er at det blir helt ned prioritert og kanskje glemt, da spill som BF3, Skyrim og Diablo 3 (hvis det har kommet) beslaglegger det meste av spilletiden ;)

Lenke til kommentar

Kotaku har en interessann artikkel om de fire stadiene av spillserie-reboot-sorg:

 

http://kotaku.com/5845296/the-four-stages-of-reboot-grief

 

Er aktuell å lese mht spill som Syndicate og XCOM.

Tja. Min reaksjon til begge titlene etter at jeg fikk vite at de kom til å være FPSer kan summeres opp i ett stadie: "Meh".

 

Det er ikke slik at jeg tror hverken Syndicate eller XCOM-rebooten blir dårlige spill, men det som gjorde meg entusiastisk når jeg først hørte om dem var jo nettopp sjangeren og gameplayet til de originale. Jeg savner rett og slett nye spill i deres respektive sjangre.

 

Det er heller ikke det at jeg synes et spillunivers ikke skal forgrene seg ut i andre sjangre (jeg likte jo blant annet X-COM Interceptor, ikke så mye fordi det var et X-COM-spill som fordi jeg faktisk er en av de tilsynelatende sjeldne mutantene som faktisk liker space-dogfight-spill - en annen sjanger som det er litt tynt av for tiden). Men når jeg ikke klarer å manifestere nevneverdig entusiasme for XCOM og Syndicate, så er det fordi jeg er overmettet på FPSer, ikke fordi jeg føler "they changed it, now it SUCKS!". Da er jeg mye mer entusiastisk for Xenonauts og Cartel, siden de faktisk går inn for å gi gameplayet jeg ser etter. Merkevaren gir jeg egentlig bæng i.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på de gamle Syndicate spillene/konseptene vil fungere like bra i dag.

Hva er det du tror ikke vil virke? Top-down isometrisk synsvinkel med musestyring? Noen som har snakket med Blizzard om dette (jfr. D3)? Magicka har jo slått tålelig bra an til å være en indie-tittel med relativt lite markedsføringsmuskler bak seg. Dawn of War 2 er godt nok nærmere RTS-sjangeren, men jeg tror det har vist at sanntids taktikkspill med små enheter ikke er en død sjanger akkurat. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Kotaku har en interessann artikkel om de fire stadiene av spillserie-reboot-sorg:

 

http://kotaku.com/5845296/the-four-stages-of-reboot-grief

 

Er aktuell å lese mht spill som Syndicate og XCOM.

Tja. Min reaksjon til begge titlene etter at jeg fikk vite at de kom til å være FPSer kan summeres opp i ett stadie: "Meh".

 

Det er ikke det at jeg tror hverken Syndicate eller XCOM-rebooten blir dårlige spill, men det som gjorde meg entusiastisk når jeg først hørte om dem var jo nettopp sjangeren og gameplayet til de originale. Jeg savner rett og slett nye spill i deres respektive sjangre.

 

Det er ikke det at et spillunivers ikke kan forgrene seg ut i andre sjangre (jeg likte jo blant annet X-COM Interceptor, ikke så mye fordi det var et X-COM-spill som fordi jeg faktisk er en av de tilsynelatende sjeldne mutantene som faktisk liker space-dogfight-spill - en annen sjanger som det er litt tynt av for tiden). Men når jeg ikke klarer å manifestere nevneverdig entusiasme for XCOM og Syndicate, så er det fordi jeg er overmettet på FPSer, ikke fordi jeg føler "they changed it, now it SUCKS!". Da er jeg mye mer entusiastisk for Xenonauts og Cartel, siden de faktisk går inn for å gi gameplayet jeg ser etter. Merkevaren gir jeg egentlig bæng i.

 

 

Helt enig, grunnen til at "remakes" vekker entusiasme er jo gameplayen i orginalene. Når de lager ett helt annet type spill, så kunne de like gjerne kalt det noe annet. Kan godt hende syndicate blir en bra FPS, men det har lite med originalens gameplay å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...