Gå til innhold

Panasonic GS50


Anbefalte innlegg

Har funnet en test av kameraet:

http://www.pcadvisor.co.uk/index.cfm?go=ha...ew&product=1613

Ble testvinner i konkuranse med blant annet Sony TRV33

Billigste pris jeg hittil har funnet er faktisk hos Elkjøp (til 7000,-).

Tenkte å kjøpe det i dag, etter å ha hørt mye positivt.

Ifølge Cyberphoto.se er det ingen problemer med støy fra mekanikken (om man kan stole på en salgskanal...). De oppgir derimot at dette forekommer på Canon's og Sony's kameraer i samme prisklasse. Ble imponert over hvor lite det var (se bilde på Cyberphoto.se hvor det sammenstilles med et kredittkort...)

Noen som har noe å bidra med før jeg springer ned på Elkjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et svært bra kamera!

Kjøpte det like før ferien, og har benyttet det i en rekke sammenhenger.

 

Pluss: Knallbilde (såfremt du ikke filmer i mørke omgivelser)

Lyden er helt ok. Man aner neste ikke båndstøy, slik tilfellet er med de fleste andre videokameraer i denne prisklassen.

Veldig kompakt. Ligger godt i hånda, og er enkelt å betjene til tross for størrelsen.

 

Minus: Nightshot er fraværende. Veldig dårlig funksjon som jeg tror de har satt på pakken for moro skyld.

Ellers intet å påpeke.

Et kjempegodt kjøp. Anbefales.

 

For ordens skyld: Jeg har hatt den tvilsomme opplevelse å prøve ut "testvinneren" Canon MV 650i. Det var likevel veldig nyttig, for da får man med egne erfaringer sett forskjellene mellom merkene.

Panasonic vinner iallefall konkurransen med mange mil etter at jeg har fått prøve begge.

Lenke til kommentar

Kameraet skal ha en såkalt "MacigPix"-funksjon, hvor du vender LCD-skjermen forover, og denne opplyser objektet du ønsker å filme.

Fra Panasonic: "Using the LCD Monitor light, a dark scene of almost 0 lux can be recorded."

Jeg kan jo ikke se for meg at dette gir noen lang rekkevidde, så det hadde vært morsomt å få noen tilbakemeldinger på hvordan/om det fungerer fra noen som har forsøkt. Noe du, Beta, tydeligvis ikke har gjort...

Lenke til kommentar

Jeg har også det inntrykket av opptakskvaliteten i dårlig lys for samtlige kameraer i denne prisklassen som ikke har Sonys system.

Har som sagt ikke den store troen på denne funksjonen, men jeg har ikke funnet noen beskrivende test av denne, så en tilbakemelding etter testen din hadde vært topp, Beta.

Lenke til kommentar

Det er en funksjon som gjør at man kan filme i stummende mørke med GS 50. Ved å aktivere en "night shot"-funksjon, snus LCD-skjermen rundt og gir lys med inntil én meters rekkevidde.

 

Personlig falt jeg ikke pladask for Panasonics tolkning av nightshot.

Bildet er riktignok i farger, men det blir et veldig ustabilt bilde. Faktisk må kameraet holdes i ro i fem sekunder før man ser hva man filmer. Men med én gang kameraet beveges blir det hele uskarpt igjen.

 

Det minnet litt om et webkamera på maks oppløsning, men med en bildevisning på fem bilder pr. sekund, noe som gir litt "ghost"-preg på opptakene.

Tror neppe jeg kommer til å benytte meg av denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen, Beta!

Jeg mener å ha hørt/lest at man også må benytte manuell fokus og helst stativ ved bruk av funksjonen, som selvsagt begrenser bruksområdet sterkt. Uansett, har bestilt kameraet, da jeg tror det dekker mine viktigste krav: Lite, godt bilde og minimalt med irriterende støy fra mekanikken til en overkommelig pris.

Elkjøp hadde selvsagt ikke kameraet inne, men fant det på MPX til 7260,-.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du må holde kameraet stille om natten er at lukkerhastigheten på kameraet blir høyere for å slippe inn mer lys i linsen.

 

Panasonic har helt klart ett punkt de må jobbe mer på og det er jo nightshot'en sin- sony er på dette punktet helt klart best... MEN man kan jo spørre seg selv hvem som har bruk for infrarød nightshot:) Med mindre man skal smugfilme naboen eller STALKE noen:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det under 7500 kr , har funnet 4-5 som selger det under den prisen i prisguiden, men ingen av dem har det på lager .

 

De eneste som har det er komplett og noen andre , men det er jo over 1000 kr billigere .

 

Noen som vet om noen nettbutikker , gjerne i Sverige eller Danmark ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...