Gå til innhold

Hvor stor TV skal du ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ser aldri noen ledninger når TVer henger på veggen slik som i denne simulasjonen. Lurer på hvor mange som hiver TVen sin opp på veggen og fullstendig glemmer bort at den skal ha ledninger også...

 

hahaha! Du aner ikke hvor mange familemedlemmer, venner ol jeg hørte banne høylytt i hodet mitt nå! :!:

 

Men tjenesten virker genial og jeg kunne gjerne se for meg å bruke denne selv. Jeg er ikke noe designgeni så å se hvor det passer best å ha TV-en hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget her? Man kjøper seg vel så stor TV man har lyst på/råd til? Selvsagt er det en grense for hvor stor en TV kan være i forhold til hvor langt fra den man sitter, uten at det blir ubehagelig ... å sitte å snu på hodet fra den ene enden av skjermen til den andre for å få med seg alt, er ikke særlig gøy. Heller ikke det at "pixlene" blir så store at man faktisk kan se dem. Da sitter man for nært. Men bortsett fra det ... 100 tommer? Ja, gjerne, bare prisene - og strømforbruket - blir overkommelig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Dette er veldig enkelt og kan godt klares uten Sony's reklamestunt.

 

Her er oppskriften:

 

1.

Mål opp avstanden fra din favoritt-sitteplass til stedet hvor TV'en skal stå.

 

2.

Besøk en butikk som selger TV'er, og som kan tilby en stol ( forttrinnsvis foran TV'en som skal testes).

 

3.

Sett deg godt ned i stolen.

 

4.

Få deretter en av de i butikken til å sette opp den ene TV'en etter den andre. Du kan jo begynne med 26 tommeren (hvis de har noe så lite da) og så øke diagonalt etter behov. NB! Testen går mye kjappere hvis du spør en av de som er ansatt i butikken.

 

5.

Straks du merker at du begynner å svinge unødvendig mye på hodet for å få med det som skjer på TV'en, er det bare å gå ned i størrelse til du føler at hodet sitter normalt på skuldrene igjen.

 

Men ikke glem:

For de aller fleste, med 'normal' avstand til TV'en i stua, og som ikke er altfor opptatt av at alt skal være størst og dyrest, vil en 32 tommer gjøre jobben helt utmerket.

 

Lykke til med viplæsjen

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Man kjøper selvsagt å stor TV som man har råd til. Har selv sittet 2 meter fra et 2 meter bredt prosjektor-bilde, og det er i største laget i forhold til nyhetssendinger og slikt. Men helt fint til film og underholdning. Så en øvre grense eksisterer i praksis ikke. Og så tynne som TV'ene er i dag er ikke plassen noe problem. Folk har jo gedigne malerier på veggene sine uten at det oppleves som brautende. Men en TV skal liksom holdes under ett visst nivå? Nei, kjøp så stort som praktisk mulig, det vil ingen angre på. Sitter i dag 3 meter fra en 46-tommer, og det er slett ikke for stort på noen måte.

Lenke til kommentar

Hehe, tok en uhøytidlig måling nå. Estimerte at det er 3,5 meter fra TV til sofaen. Det er 137,8". Deler jeg dette på tre da får jeg 45,9". TVen min er 46 tommer, så det passer jo bra. Jeg har uansett et TV-møbel fra Ikea som egentlig ikke er lagd for å romme noe større enn en 42-tommer, så det gjør det det lettere å holde igjen når ønsket om større TV melder seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...