Gå til innhold

Test: Corsair Force GT 120 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt Windows 7 på akkurat samme ssd og hovedkort som brukt i testen, i en tre ukers tid.

 

Sliter med at systemet plutselig henger i 10-40 sekunder, gjerne en 6-7 ganger om dagen.

Sjekker windows log fil, og finner:

event 9, iaStor, The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.

 

Ser ut til at vi er en del som har dette problemet, og Corsair foreslår som løsning å flytte disken fra Sata III til Sata II port inntill de finner ut av det og har en fix klar. Litt for dumt å betale for ekstra ytelse, og så ikke kunne utnytte den.

 

Har ellers kommet over tips om å disable Link State Power Management, men det gjorde ikke forskjell hos meg. Har nå enablet Hot Swap for disken i bios, og har ikke hatt "heng" i dag, så krysser fingrene for at problemet nå er borte.

 

Uansett blir nok min neste SSD en intel, er lei av å være beta tester :thumbdown:

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Har kjørt Windows 7 på akkurat samme ssd og hovedkort som brukt i testen, i en tre ukers tid.

 

Sliter med at systemet plutselig henger i 10-40 sekunder, gjerne en 6-7 ganger om dagen.

Sjekker windows log fil, og finner:

event 9, iaStor, The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.

 

Samme problem som min C300 hadde.

Lenke til kommentar

Anbefaler folk som tenker å kjøpe SSD med Sandforce controller dvs : denne + ocz vertex3, agility osv til å sjekke forum sidene til disse.

Folk sliter forferdlig med diskene, og opplever Bsod og at diskene henger i flere sekunder , samt at de av og til ikke dukker opp i bios.

Support folkene til både Corsair og Ocz jobber for å finne en løsning på dette, men har IKKE klart det.

Lenke til kommentar

Anbefaler folk som tenker å kjøpe SSD med Sandforce controller dvs : denne + ocz vertex3, agility osv til å sjekke forum sidene til disse.

Folk sliter forferdlig med diskene, og opplever Bsod og at diskene henger i flere sekunder , samt at de av og til ikke dukker opp i bios.

Support folkene til både Corsair og Ocz jobber for å finne en løsning på dette, men har IKKE klart det.

Det stemmer godt, har en agility 3 og hatt masse bsod allerede :(

Lenke til kommentar

Stemmer for meg også, med min Force 3 120GB. Dårlig gjort, ettersom disse diskene først ble tilbakekallt grunnet så og si samme problemet.

 

Men min skrur seg av ca. hver 3 - 4 dag, dataen står på konstant.

 

Vil også gjerne vite hva denne er oppmot Force 3. Ettersom jeg liker Corsair, og krysser fingrene for at de skal komme med en fiks, ellers må jeg bruke denne som støvsamler og kjøpe 2 Force 60GB istedet :)

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Force 3 120GB, men slet med BSOD. Byttet den inn i en Vertex 3 max iops 120GB som oppførte seg enda mer ustabilt. Nå sitter jeg med en Force GT 120GB som bare henger fra tid til annen. Begynner å vurdere om jeg skal sende inn denne også, da det ikke er noe hjelp å få hos produsentene enda. Kanskje avvente litt til, eller hva mener dere?

Har en Crucial M4 64GB i den stasjonære og den er stabil som fjell. Frister litt å gå over til en slik en i 128GB i den bærbare.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har kjørt Windows 7 på akkurat samme ssd og hovedkort som brukt i testen, i en tre ukers tid.

 

Sliter med at systemet plutselig henger i 10-40 sekunder, gjerne en 6-7 ganger om dagen.

Sjekker windows log fil, og finner:

event 9, iaStor, The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.

 

Samme feil fikk jeg med en C300. Bytta til Force 3 og problemet forsvant.

 

Er det noe feil i Windows 7, kontrolleren, eller firmwaren til leverandøren? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Force 3 120GB, men slet med BSOD. Byttet den inn i en Vertex 3 max iops 120GB som oppførte seg enda mer ustabilt. Nå sitter jeg med en Force GT 120GB som bare henger fra tid til annen. Begynner å vurdere om jeg skal sende inn denne også, da det ikke er noe hjelp å få hos produsentene enda. Kanskje avvente litt til, eller hva mener dere?

Har en Crucial M4 64GB i den stasjonære og den er stabil som fjell. Frister litt å gå over til en slik en i 128GB i den bærbare.

 

Ville prøvd en Intel 80GB f.eks.. De har i hvert fall ikke feilet i min erfaring. Har også hatt bare gode erfaringer med Corsair Force 3 180GB.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Force 3 120GB, men slet med BSOD. Byttet den inn i en Vertex 3 max iops 120GB som oppførte seg enda mer ustabilt. Nå sitter jeg med en Force GT 120GB som bare henger fra tid til annen. Begynner å vurdere om jeg skal sende inn denne også, da det ikke er noe hjelp å få hos produsentene enda. Kanskje avvente litt til, eller hva mener dere?

Har en Crucial M4 64GB i den stasjonære og den er stabil som fjell. Frister litt å gå over til en slik en i 128GB i den bærbare.

 

Ville prøvd en Intel 80GB f.eks.. De har i hvert fall ikke feilet i min erfaring. Har også hatt bare gode erfaringer med Corsair Force 3 180GB.

 

Hadde du fulgt med i timen så ville du fått med deg problemene med den nye sandforce kontrolleren, denne sitter i samtlige av diskene jeg hadde bortsett fra M4 disken. Nå skal problemene være løst og folk er fornøyde. Jeg også svært fornøyd med mine 2 stk GT 120 i raid.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig denne disken (Force GT 120 GB), og oppgraderte firmwaren til 1.3 umiddelbart. Kjørt den et par dager nå, uten BSOD- eller henge-problem. Betalte for øvrig 1295 kr, tilbud på Komplett.

 

Her finner du info om firmwareoppdatering.

Endret av PUCH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...