Gå til innhold

Anmeldelse: Transformers: Dark of the Moon (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet fortjener nok den karakteren du gav, og spillet føyer seg fint inn i rekken av Transformers-spill som følger filmene. (Og filmspill generelt)

 

Legger ved noen sitater fra artikkelen.

 

...sommerens hjernedøde og bombastiske film som bærer samme navn.

 

Men med mindre du er så genuint interessert i denne robotsmørjas helhetlige historie at du henger på Transformers-wikiaen døgnet rundt, er det ikke mye å hente her.

 

Visuelt sett emulerer utvikleren det klumpete og barberhøvelaktige Transformers-designet som også ligger til grunn i de siste årenes filmer.

 

Jeg har sett bort fra kommentarer som er i grenseland mellom kommentar til spillet og Transformers generelt (som feks. actionsekvenser, spillmanus og spillmusikk)

 

Det er mange ting jeg virkelig ikke liker av underholdning, danseband, norsk country og Bergmanfilmer for å nevne noen. Det ville bli feil av meg å da la grunnprinsippet i underholdningen være noe som skal virke inn når jeg anmelder produktet.

 

Men din åpenbare forakt for Transformers-konseptet gjør hele anmeldelsen mindre troverdig. Jeg er enig med deg at filmene (og transformers-universet forøvrig)ikke er intellektuelle mesterverk, men du kan i det minste respektere at andre finner underholdning i dem/det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig i IceDale her, det grenser jo til mobbing av de som finner dette universet interessant. Jeg hadde tatt meg nær, hadde noen snakket om noe jeg fant interessant i slike ordelag. Filmspill generellt fortjener dog den slakten de får, og utviklere av disse spillene burde bli skutt med en sløv thermos.

Lenke til kommentar

Spillet fortjener nok den karakteren du gav, og spillet føyer seg fint inn i rekken av Transformers-spill som følger filmene. (Og filmspill generelt)

 

Legger ved noen sitater fra artikkelen.

 

...sommerens hjernedøde og bombastiske film som bærer samme navn.

 

Men med mindre du er så genuint interessert i denne robotsmørjas helhetlige historie at du henger på Transformers-wikiaen døgnet rundt, er det ikke mye å hente her.

 

Visuelt sett emulerer utvikleren det klumpete og barberhøvelaktige Transformers-designet som også ligger til grunn i de siste årenes filmer.

 

Jeg har sett bort fra kommentarer som er i grenseland mellom kommentar til spillet og Transformers generelt (som feks. actionsekvenser, spillmanus og spillmusikk)

 

Det er mange ting jeg virkelig ikke liker av underholdning, danseband, norsk country og Bergmanfilmer for å nevne noen. Det ville bli feil av meg å da la grunnprinsippet i underholdningen være noe som skal virke inn når jeg anmelder produktet.

 

Men din åpenbare forakt for Transformers-konseptet gjør hele anmeldelsen mindre troverdig. Jeg er enig med deg at filmene (og transformers-universet forøvrig)ikke er intellektuelle mesterverk, men du kan i det minste respektere at andre finner underholdning i dem/det.

 

 

Hei og hå.

 

Først og fremst: jeg tar selvkritikk på bruken av "hjernedød" her, da det bærer negative konnotasjoner som jeg egentlig ikke ønsket å formidle i den setningen.

 

Litt usikker på hva du mener med "grunnprinsippet i underholdningen" her. Jeg anmelder spillet som det det er: et spill. Om det er Transformers eller ikke er likegyldig for kvaliteten på produktet for min del.

 

Det er absolutt ikke min mening å rakke ned på noens smak her. Om du ser gjennom filmsamlingen min finner du mye av lignende type action, antageligvis til og med en del dårligere filmer enn Transformers-filmene. Jeg ser selv på filmene som underholdende action som jeg lett kan nyte, men i bunn og grunn ikke spesielt gode filmer. Er dette en problematisk stilling å innta? Jeg synes ikke det, og ihvertfall ikke i den grad at det er spillet jeg vurderer her, og ikke filmene.

 

Så hjertens enig med dine ord IceDale.

Karakteren stemmer sikkert, men en smule respekt for andre og andres interesser er ikke for mye å forlange.

 

Her setter anmelderen seg på sin høye hest og "så voksen og jordnær som han er" er alle som like Transformers idioter... Smakløst.

 

At jeg "sitter på min høye hest" er langt fra sannheten, og jeg rakker heller ikke ned på noen fordi de liker Transformers. Om du oppfatter det slik beklager jeg, det var ikke mitt mål. Mitt mål var å ytre min mening om et spillprodukt som jeg er svært skuffet over. Som du ser i resten av teksten likte jeg fjorårets War for Cybertron godt, uten at jeg er videre flau over å innrømme det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var litt vanskelig å skille i artikkelen, hva som var kritikk av spillet, og hva som var kritikk av de som likte transformers. Ble iallefall litt klokere av kommentaren din, ser ut til at du har vært litt uheldig med formuleringen bare.

Ha en fortreffelig aften, nå skal jeg ut og grille ;)

Lenke til kommentar

"Når skal spillutgivere lære at det ikke alltid nytter å presse frem et spill slik at det sammenfaller med film?"

 

Den dagen de ikke tjener penger på det. Noe de gjør i dag. Dette er et rullebåndsprodukt.

 

Så får heller jeg og andre drømme om at de kunne forsøke å lage et fantastisk spill basert på G1-Transformers. Frister ikke å gå til kjøp av dette her.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske sist et filmspill var bra.

 

Ringenes Herre spillene var for meg helt konge. Såklart ikke alle, men jeg hadde utallige mange timer med Atter En Konge og Kampen om Midgard (1-eren, fikk aldri like mye sansen for 2-eren.) Og såklart Lotro, utrolig bra MMO i mine øyne. Det eneste MMO-et jeg klarer å spille pga. historien, og fordi jeg hater all grinding etc, etter en stund i Aion :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg lest oppklaringen til Audun Rodem og vil presisere hva jeg legger i "grunnprinsippet"

 

Grunnprinsippet for meg er kort summert i denne VG Cats-stripen

http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=239 (summere vel opp kvaliteten på spillene også)

 

Store roboter! (selv om en gjennomlesning av de gamle tegneseriene fra 80-tallet lagde en liten bulk i nostalgitrippen min)

 

 

Ellers takk for svaret og presiseringen. Litt nerdrage fra min side der, det får jeg vel beklage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...