Gå til innhold

– Denne gir deg supernett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fem ganger lavere"

 

Kanskje ikke det beste uttrykket å bruke om man vil bli oppfattet seriøst.

 

Jeg ser heller ikke vitsen med dette produktet, på mitt g-nett med et integrert intel nettverkskort får jeg under 1ms ping til routeren.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke vitsen med dette produktet, på mitt g-nett med et integrert intel nettverkskort får jeg under 1ms ping til routeren.

Ja, det pleier jo det når det ikke går betydelig trafikk i nettet. Prøv heller å ping routeren når trådløsnettet presses til det maksimale du, så får du nok ikke et resultat på < 1ms.

 

Det hadde forøvrig vært interessant å vite hvordan de i praksis oppnår 5 ganger lavere forsinkelse i nettet, og ikke minst hvilken forsinkelse det er snakk om og under hvilke omstendigheter det er målt. Overføringen i seg selv når det ikke er annen trafikk i nettet får de jo gjort lite med utover å forberede sendingen kjappere. Derfor har jeg en liten mistanke om at det er snakk om sending når det er mye trafikk i nettet og stor fare for pakkekollisjon. I så tilfelle kan det jo være snakk om at de bare forsøker å sende pakker på nytt etter kortere tid enn hva andre gjør. Da er det jo betimelig å spørre seg om påstanden om 5 ganger lavere forsinkelse vil holde med flere slike kort i nettverket …

Lenke til kommentar

Siden WLAN (IEEE 802.11) er trådløs så har den ikke collision detection (vanskelig å få til på et trådløst nett hvor f.eks. alle enhetene ikke nødvendigvis engang ser hverandre) a la ethernet, men collision avoidance og positiv ack'ing. Dvs en enhet vil lytte en viss periode etter trafikk og hvis bare sende hvis det klart. Mottakeren vil sende ack tilbake - hvilket avsender må ha for å fortsette å sende data.

 

I tillegg finnes en form for RTS/CTS funksjon for videre å redusere sjansen for kollisjoner.

 

Det finnes QoS i WLAN - 802.11e. Men den har nok ikke "oppløsning" nok til å kunne skille på spill f.eks. Funksjonaliteten som beskrives høres mer ut som IP-relatert enn det som ville ligge i firmware på et WLAN-kort. I verste fall driver de å snuser på innholdet i WLAN-pakkene for å analysere trafikken...

Lenke til kommentar

802.11a/b/g/n

 

Jeg hadde helst sett at det var støtte for kun g og n. Spesiellt a er vel lite aktuell for den største delen av massene.

 

802.11g/n er mer enn nok støtte. Det ville vært hyggeligere om de kom med neste bokstav fra alfabetet sitt heller enn å ruge på den gamle hastighetsstøtten.

Lenke til kommentar

Tviler på at dette er noe vidundermiddel. Kanskje det hjelper for noen sarte sjeler som spiller gamle spill som bruker Half-Life-motoren (GoldSrc) som f. eks Counter-Strike 1.6 som gir en rekke problemer ved bruk av trådløst nett (cl_flushentitypacket osv.). Utenom det er dette like jalla som å teipe fast en plastikkdings på enden av potta på en bil for "bedre" lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...