Gå til innhold

Valve viser interesse for Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@probin leste du artikkelen? de sa wii U og den har cirka 50% kraftigere prosessor enn ps3 og x360.

 

Og PS3 har myye bedre cpu kraft enn 360, men det hindrer ikke 360'en å ha bedre grafikk og generel flyt i spilla enn PS3 uansett. Å bare høre at cpu'en er bedre holder så absolutt ikke.

 

Dette er ikke noen fanboy kommentar for tullinger som tror det, jeg eier alle 3 konsollene selv og snakker fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar

WII U'en blir som sagt tilnærmet lik ps3 og xbox sine speccs og dem begynner å bli rotne. om man tenker litt lenger fram i tid når det kommer ps4(kanskje) og ny xbox, så vil jo mest sansynlig WII U'en være "dårlig" i forhold. dere skjønner sikkert resten av hva jeg mener.

 

uansett. kan sikkert bli bra, men fikk vond magefølse av å høre nyheten.

 

edit: la til en U, så ikke missforstår meg.

Endret av probin
Lenke til kommentar

WII U'en blir som sagt tilnærmet lik ps3 og xbox sine speccs og dem begynner å bli rotne. om man tenker litt lenger fram i tid når det kommer ps4(kanskje) og ny xbox, så vil jo mest sansynlig WII U'en være "dårlig" i forhold. dere skjønner sikkert resten av hva jeg mener.

 

uansett. kan sikkert bli bra, men fikk vond magefølse av å høre nyheten.

 

edit: la til en U, så ikke missforstår meg.

 

Hvor tar du det fra at Wii U blir tilnærmet lik XBox360 og PS3?

 

Alle lekkasjene jeg har sett tyder på at den blir mye kraftigere.

Lenke til kommentar

WII U'en blir som sagt tilnærmet lik ps3 og xbox sine speccs og dem begynner å bli rotne. om man tenker litt lenger fram i tid når det kommer ps4(kanskje) og ny xbox, så vil jo mest sansynlig WII U'en være "dårlig" i forhold. dere skjønner sikkert resten av hva jeg mener.

 

uansett. kan sikkert bli bra, men fikk vond magefølse av å høre nyheten.

 

edit: la til en U, så ikke missforstår meg.

 

Ingen stolbare kilder har sagt at Wii U vill ha lik kraft som dagens consoler.

Tvert i mot har flere spill utviklere, samt bruker reaksjonene fra folk som fikk teste den på E3 i år hintet kraftig mot at den utkonkurerer både PS3 å Xbox når det gjelder ytelse. Nintendo selv har ennå ikke kommet med noen form for spesifikasjoner ennå.

Lenke til kommentar

vet ikke helt jeg.. håper dem ikke må gjøre spill "dårligere" pga wii :/

Slik som vi PC spillere har måtte leve med på grunn av PS3 og 360?

Verdt å huske på at uten PS3 og 360 ville spillmarkedet på PC vært mye dødere og mindre spennende enn det er, tror jeg. Ingen ville laget f.eks. Assassin's Creed, Batman: AA, Street Fighter IV eller Dirt 3 eksklusivt til PC, men siden spillene lages til konsoll får ofte PC-en også en versjon.

Lenke til kommentar

Uansett hvor kraftig Wii U blir, er det ikke kjangs at den blir like kraftig som PS4 eller Xbox720. Det vil alltid være en konsoll som drar ned generasjonen grafisk. Jeg håper likevel at Wii U vil bli en stor suksess og at flere 3rd party utviklere mener det samme.

Angående hvor sterk Wii U så mener Miyamoto selv at den ikke er et enormt hopp forbi den nåverdene generasjonen. Kilde

Lenke til kommentar

Uansett hvor kraftig Wii U blir, er det ikke kjangs at den blir like kraftig som PS4 eller Xbox720. Det vil alltid være en konsoll som drar ned generasjonen grafisk. Jeg håper likevel at Wii U vil bli en stor suksess og at flere 3rd party utviklere mener det samme.

Angående hvor sterk Wii U så mener Miyamoto selv at den ikke er et enormt hopp forbi den nåverdene generasjonen. Kilde

 

Jeg har sett Miyamoto's uttalselser før. Det er helt klart at han ikke ønsker fokus på specs. Wii U må regne med å bli forbigått av nyere konsoller.

 

Jeg tror ikke det blir et enormt hopp, men jeg velger å tro på ryktene om 1 - 1.5 GB RAM, r700 GPU og en moderne, strømsparende PowerPC CPU-variant. De samme kildene har i alle fall fått rett angående det som nå er bekreftet.

 

Alt peker mot at ytelsen er 2-4x kraftigere enn dagens HD-konsoller avhengig av hvordan man måler det. Størst ytelsesøkning i GPU'en, tipper jeg.

 

Jeg tror ikke en 2-4 dobling vil oppleves som en ny generasjon grafikk. På den annen side tror jeg XBox720 også vil slite med med å skape en voldsom distanse Wii U slik som i dag.

 

MS må tross alt også tenke på formfaktor, pris og strømforbruk (varmeutvikling). Blir ikke noe stas å gå fra dagens slim-konsoller til en stor, dyr boks med kraftig viftestøy.

 

Jeg tror MS vil fronte kinnect og elegant multimediafunksjonalitet fremfor ren og rådyr prosessorkraft. Et state-of-the-art grafikkort koster alene omtrent like mye som en spillekonsoll. De som satset på ren ytelse tapte forrige konsollkrig. Det tror jeg økonomene i MS og Sony har fått med deg.

 

Når alt dette er sagt tror også jeg at MS og Sony kanskje legger noe mer vekt på ytelse enn Nintendo. Det jeg mener er at vi neppe vil se samme generasjonskløft i grafikk som Wii kontra XBox360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...