Gå til innhold

Prisen for AMDs åttekjerners FX er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokke for klokke er uinteressant. AMD bør kunne matche ytelsen, pris for pris.

 

Eller rettere sagt er ytelse/pris er en forenkling. Funksjonalitet, hovedkort, tilgjengelighet, TDP, medfølgende kjøler, med mer spiller også enn rolle. Og ytelse er ikke så enkelt som å dra fram meterstokken og måle. Den kan være bra på noe og mindre bra på andre ting. Poenget er at de bør treffe en passe stor del av markedet med de nye prosessorene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Rykter enda ja... Det blir spennende å se hvor bra disse konkurerer mot Intel sine. De BØR iallefall matche Sandy Bidge klokke for klokke, hvis ikke vil Intel sin kommende Ivy Bidge lett ta tronen.

Tviler veldig veldig på at AMD klarer å matche Sandy Bridge klokke for klokke. Jeg tipper de kanskje matcher Nehalem.

 

Hvis de prisene det er rykter om stemmer så tyder jo også det på at AMD ikke klarer å slå Intel i ytelse, og må prise produktene sine lavt. Hadde AMD hatt muligheten hadde de også solgt den raskeste prosessoren sin for $999.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er mange fler faktorer som spiller inn enn det jeg skrev. For meg hjelper det ikke om AMD FX-8130P koster halvparten av Intel i7 2600K hvis den yter som en sub 3 Ghz i7. i7 2600K koster i dag ca 2200 kr og kan klokkes til rundt 4.6 Ghz på luftkjøling. Ytelse er vel viktigere for meg enn pris, men jeg betaler så klart ikke hva som helst for å få den ytelsen. Sitter selv med en Intel Core2Quad enda jeg, så skal bli godt med noe nytt.

Lenke til kommentar

Gir du zambezi 8 tråder med integer oppgaver er det vel liten tvil over at ytelsen blir bedre enn 4C SB.

Hvordan tror du det blir mot 6 core Sandy Bridge EX da? Det er det som blir "entusiastplatformen" til Intel til høsten

 

Selv 8 phenom ii kjerner kan yppe med 4 SB kjerner(2 SB vs 4 stars).

Ganske flaut at en 4 core AMD CPU med raskere klokkefrekvens, dobbelt så mange kjerner, dobbelt så stor L2 og L3 cache sliter mot en 2 core Sandy Bridge. Spesielt ille er det på applikasjoner som i liten grad er trådet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klokke for klokke er uinteressant. AMD bør kunne matche ytelsen, pris for pris.

 

Eller rettere sagt er ytelse/pris er en forenkling. Funksjonalitet, hovedkort, tilgjengelighet, TDP, medfølgende kjøler, med mer spiller også enn rolle. Og ytelse er ikke så enkelt som å dra fram meterstokken og måle. Den kan være bra på noe og mindre bra på andre ting. Poenget er at de bør treffe en passe stor del av markedet med de nye prosessorene.

Jeg er uansett veldig spent på om det er på tide å emigrere tilbake til AMD! :whistle:

 

Jeg venter på ytelses-tallene. Med stor spenning.

Lenke til kommentar

Blir feil og si den gang fx var kongen på haugen, den har jo aldri vært det. intel har vært det beste valget leeeenge.

 

kan godt være amd har lansert noe som slår intel sin ytelse pris, men da har intel vært velidg flinke til og følge på med prisjusteringer rett etterpå.

 

Så det eneste grunnen til at jeg er glad for amd er konkuransen presser ned prisenen på intel sine produktet :roll:

Lenke til kommentar

Blir feil og si den gang fx var kongen på haugen, den har jo aldri vært det. intel har vært det beste valget leeeenge.

 

kan godt være amd har lansert noe som slår intel sin ytelse pris, men da har intel vært velidg flinke til og følge på med prisjusteringer rett etterpå.

 

Så det eneste grunnen til at jeg er glad for amd er konkuransen presser ned prisenen på intel sine produktet :roll:

Har du kjøpt Intel for konfirmasjonspengene dine, og derfor "hater" du AMD?

 

jeg gjetter på at du er 14 år. Det er forklaringen på at du ikke er gammel nok til å huske på årene da AMD regjerte grundig. De tok Intel skikkelig på senga i to generasjoner (P3\Athlon, P4\Athlon64). Så jo, FX har vært kongen på haugen.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette Intel vs AMD er teit ja. Jeg kjøper det oppsettet jeg anser passer mitt bruk best, og med en pris som jeg godtar. Per i dag er det Intel i7 2600K uten tvil, men siden AMD sine nye FX kommer snart så venter jeg så klart å ser hvordan de blir ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1307745006' post='17883163']

Gir du zambezi 8 tråder med integer oppgaver er det vel liten tvil over at ytelsen blir bedre enn 4C SB.

Hvordan tror du det blir mot 6 core Sandy Bridge EX da? Det er det som blir "entusiastplatformen" til Intel til høsten

 

Selv 8 phenom ii kjerner kan yppe med 4 SB kjerner(2 SB vs 4 stars).

Ganske flaut at en 4 core AMD CPU med raskere klokkefrekvens, dobbelt så mange kjerner, dobbelt så stor L2 og L3 cache sliter mot en 2 core Sandy Bridge. Spesielt ille er det på applikasjoner som i liten grad er trådet.

 

6 kjerners SB lanseres i Q4 og kommer til å ha 256 bit minnebredde. Blir nok i en egen ytelsesklasse og prisklasse.

Bulldozer kommer ikke for tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...