Gå til innhold

– Filmspill er fæle (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor filmatisere Red Dead Redemption? Det er jo tungt basert på allerede tidløse klassikere i Sergio Leone-klassen.

 

Once upon a time in america og the good, bad and the ugly bare for å nevne noen ytterst få.

 

Litt flisespikkeri: du tenker nok på Once upon a time in the West. Once upon a time in America er også en Sergio Leone-klassiker, men det er en gansterfilm, ikke western. :)

Lenke til kommentar

Det finnes noen filmatisering el spillmatiseringer som ik er så verst da., kan nevne noen

 

Flåklypa., spillet var en kjempe suksess

Tomb raider., filmene var bra laget, bra skuespill (jolie vant oscar for rollen om eg ik husker feil)

King Kong., spillet holdt en høg standard og var overaskende underholdende

Batman - har ik prøvd spillet selv, men fikk jo bra revs

osv

 

Vil påpeke at filmatisering av spill er mye dårligere enn omvendt, men er enig at det er alt for mye søppel laget på store tittler

Lenke til kommentar

Hvorfor filmatisere Red Dead Redemption? Det er jo tungt basert på allerede tidløse klassikere i Sergio Leone-klassen.

 

Once upon a time in america og the good, bad and the ugly bare for å nevne noen ytterst få.

 

Litt flisespikkeri: du tenker nok på Once upon a time in the West. Once upon a time in America er også en Sergio Leone-klassiker, men det er en gansterfilm, ikke western. :)

 

Ja, stemmer :)

Lenke til kommentar

Det finnes noen filmatisering el spillmatiseringer som ik er så verst da., kan nevne noen

 

Flåklypa., spillet var en kjempe suksess

Tomb raider., filmene var bra laget, bra skuespill (jolie vant oscar for rollen om eg ik husker feil)

King Kong., spillet holdt en høg standard og var overaskende underholdende

Batman - har ik prøvd spillet selv, men fikk jo bra revs

osv

 

Vil påpeke at filmatisering av spill er mye dårligere enn omvendt, men er enig at det er alt for mye søppel laget på store tittler

 

Batman Arkham Asylum var basert på Arkham Asylum tegneserien og hadde ingenting med filmen å gjøre utenom at det skulle slippes et spill samme år som The Dark Knight.

Og Angelina Jolie ble nominert til en Razzia Award for rollen som Lara Croft i den andre filmen, og det eneste filmene vant var noen ubetydelige priser.

 

Når det gjelder spill som lages ut av filmer, så virker det som om det er mye større sjanse for suksess om spillene ikke følger samme historie som filmen, og det heller lages nye historier til, eller at historien blir lagt til andre ting i universet historien foregår i. Riddick spillene som legges til før og etter Pitch Black (er usikker på det siste spillet i serien, har bare spilt det første for lenge siden), og ellers har du jo noen Star Wars spill, og Arkham Asylum. Det er også sikkert noen andre jeg ikke kommer på :p

Lenke til kommentar

Hvorfor filmatisere Red Dead Redemption? Det er jo tungt basert på allerede tidløse klassikere i Sergio Leone-klassen.

 

Once upon a time in america og the good, bad and the ugly bare for å nevne noen ytterst få.

 

Selv om Rockstar har lånt en del elementer fra Leones filmer og andre spaghettiwesterner, så vil jeg ikke si at Red Dead Redemption er av den typen. Personlig så mener jeg at den ligger nærmere mer moderne western-filmer, som for eksempel Unforgiven, Tombstone og nyinspillingen av 3:10 to Yuma. En filmatisering vil definitivt ikke ligne en spaghettiwestern, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar

Det finnes noen filmatisering el spillmatiseringer som ik er så verst da., kan nevne noen

 

Flåklypa., spillet var en kjempe suksess

Flåklypaspillet kan ikke sammenlignes. Det ble sluppet 25 år etter filmen, det utnyttet universet, var en stor investering som ble tatt seriøst, Remo og Mario Caprino var med på utviklingen og hadde dermed kontroll, og ble utviklet kun for PC.

 

Dagens filmspill skal slippes ved siden av filmen, stinker av lavt budsjett og hastverk, og utvikles til seks eller sju plattformer samtidig.

Lenke til kommentar

Hvorfor filmatisere Red Dead Redemption? Det er jo tungt basert på allerede tidløse klassikere i Sergio Leone-klassen.

 

Once upon a time in america og the good, bad and the ugly bare for å nevne noen ytterst få.

 

Selv om Rockstar har lånt en del elementer fra Leones filmer og andre spaghettiwesterner, så vil jeg ikke si at Red Dead Redemption er av den typen. Personlig så mener jeg at den ligger nærmere mer moderne western-filmer, som for eksempel Unforgiven, Tombstone og nyinspillingen av 3:10 to Yuma. En filmatisering vil definitivt ikke ligne en spaghettiwestern, det er jeg sikker på.

 

Det kan du forsåvidt ha rett i, men det blir bare et definisjonsspørsmål. Etter min mening er westernsjangeren filmatisert med så utrolig mange superklassikere, at red dead redemption på det store lerret verken vil være historiemessig nyskapende eller særlig god generelt. Spillfilmatiseringer suger jo som oftest :)

 

Dersom vi skal lage spillfilmatiseringer KUN for å bringe spillene til lerretet vil jeg gjerne ha metal gear solid plz :) (selv om de spillene er filmer i seg selv)

Lenke til kommentar

 

Dersom vi skal lage spillfilmatiseringer KUN for å bringe spillene til lerretet vil jeg gjerne ha metal gear solid plz :) (selv om de spillene er filmer i seg selv)

 

Faktisk, i følge http://teaser-trailer.com/movies-2012.html så blir metal gear solid en film i 2012.

 

On-topic, jeg synes at spill som er basert på filmer, skal være basert på filmen, ikke være filmen, og vice versa

 

Det jeg mener er at den kan ha nogenlunde samme setting, men være som en "etterfølger", hvis dere skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar

Problemet med filmatisering av spiller gjerne at folk flest ikke forstår hva det bygger på (selv om det isolert sett som film ikke skal være en formildende omstendighet). For eksempel liker jeg Silent Hill-filmen veldig godt (selv om den jo ikke nødvendigvis er like bra alltid), fordi den bygger på universet, inngår svært få kompromisser og legger seg tett opp til originalmaterialet der den kan. Så får det heller være at den drar SH-strikken litt langt noen ganger og glemmer å være en god film til tider. Jeg liker den.

 

Spillbransjen har vist at det nok er lisensene i seg selv som er veien til gullgryta, ikke det å være knytta til en spesiell utgivelse. Batman: Arkham Asylum er vel det beste tilfellet, men se også på LEGO-spillene og nå er jeg usikker på hvor nært knyttet GoldenEye til Nintendo 64 er til Bond-filmen ved samme navn, men at det var en suksess er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...