Gå til innhold

Spennende nytt om Skyrim (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan selvfølgelig spille som hvilken rase man vil. Dét utvalget ville Bethesda aldri våget å snevre inn.

 

Men er enig med at Nords er kongene på haugen. Har hovedsaklig spilt som dem i alle TES-spillene jeg har spilt og er ekstatisk over at Skyrim er dette spillets kontinent :D

Lenke til kommentar

Det er faktisk rykter om at Khajiit og Argonians blir 360 og PS3 exclusive. Altså at hver av konsollene får en av rasene eksklusivt. Det kommer til å skape ramaskrik isåfall! Tenk om Argonians bare blir tilgjengelig på 360, og Khajiit kun på PS3?

Jeg kunne aldri i hele verden kommet frem til noe så håpløst. Selv med en timeslønn på 100.000 kroner. Og i og med at vi ikke har sett noe som i det hele tatt ligner på noe offisielt som kan tolkes i denne retningen... vel.

Lenke til kommentar

ÅÅÅ, jeg gleder meg nå kjenner jeg :)! Spilte faktisk Oblivion ganske mye, selvom jeg er enig at levelscalingen ble tåpelig etterhvert. Hadde sikkert nærmere 100 timer på en save, men det er faktum at levelscalingen som er i Fallout 3 er mye bedre. Dette virker sykt bra ! Dualwielde spells og da gitt!

Lenke til kommentar

Selv om det virker som de tar et stort steg opp fra Oblivion så er jeg fortsatt litt skeptisk. Personlig syntes jeg levelscaling er en uting. Savner hvordan det var i Morrowind. Hvordan man kunne rote seg inn i en dungeon og få grisebank av en mektig motstander for så å komme tilbake "with a vengeance" senere i spillet. Eller hvor spennende det var å snike seg forbi vakter fordi man visste at i akkurat den kisten så lå det et sett med glass armor. Selv om Oblivion var en vakkert spill med veldig mye bra var det aldri på høyde med tidligere TES spill. Men at jeg skal ha Skyrim i postkassa 11. Nov er uansett helt sikkert.

Lenke til kommentar
Selv om det virker som de tar et stort steg opp fra Oblivion så er jeg fortsatt litt skeptisk. Personlig syntes jeg levelscaling er en uting.
Nå er ikke level-scalingen bra i Oblivion (derfor spiller jeg Oblivion med FCOM), men jeg vil faktisk heller ha Oblivions level scaling enn ingen. Uten level scaling ender spill opp alt for lette etter kort tid. Jeg mister interessen for et rollespill (og andre spill) når de blir for lette, og det var et stort problem i Morrowind at etter en tid var det ikke spennende å utforske huler lenger, siden jeg var så å si usårlig.

 

Så en level-scaling som gir deg grunn til å gå opp i levels, men aldri gjør deg tilnærmet usårlig, høres bra ut.

 

Men at jeg skal ha Skyrim i postkassa 11. Nov er uansett helt sikkert.
Enig. Vanligvis venter jeg med spill til etter den første patchen har kommet, men det gjør jeg nok ikke med Skyrim. :)
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sagt dette før, men jeg kan gjerne si det igjen: Det var level-scaling i Morrowind, og den fungerte mye bedre enn den gjør i Oblivion. Det eneste problemet var at det øvre taket var veldig lavt i forhold til hvor mye tid mange investerte i karakterene sine, slik at de ble tilnærmet udødelige etter en stund.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sagt dette før, men jeg kan gjerne si det igjen: Det var level-scaling i Morrowind, og den fungerte mye bedre enn den gjør i Oblivion. Det eneste problemet var at det øvre taket var veldig lavt i forhold til hvor mye tid mange investerte i karakterene sine, slik at de ble tilnærmet udødelige etter en stund.

Jepp, jeg tror ikke jeg har spilt ett eneste rollespill uten level-scaling, og jeg tror neppe de som skriver at de ikke liker level-scaling har gjort det heller - siden det ville fungere svært dårlig.

 

Så spørsmålet er heller hvor mye og hvordan. Jeg syntes det var for lite i Morrowind, da jeg synes rollespill som Morrowind og Oblivion mister det meste av interessen når jeg blir tilnærmet udødelig - og jeg ble det alt for fort i Morrowind. Jeg ble det i (unmodded) Oblivion også, men ikke før etter over 200 timers spilling med samme figue.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sagt dette før, men jeg kan gjerne si det igjen: Det var level-scaling i Morrowind, og den fungerte mye bedre enn den gjør i Oblivion. Det eneste problemet var at det øvre taket var veldig lavt i forhold til hvor mye tid mange investerte i karakterene sine, slik at de ble tilnærmet udødelige etter en stund.

 

Stemmer nok som du sier at det var levelscaling i Morrowind. Men da må den ha fungert mye bedre enn i Oblivion, for jeg merket det ikke :-)

 

Da håper jeg i det minste at levelscalingen fungerer bedre i Skyrim. Men det er andre ting fra Oblivion jeg håper de har tatt tak i også. Håper vi får tilbake de ekslusive guildsene hvor man måtte velge en av tre. Og at guild questene blir større og lengre. I Oblivion ble man leder i alle guildsene altfor lett.

 

I tillegg håper jeg at det ikke blir random loot overalt, men det er vel for mye å be om. Som jeg skrev tidligere var jo litt av sjarmen med Morrowind at man visste hvor ting var etter å ha spilt det noen ganger. Og jeg syntes iallefall det var spennende å sette ut på en quest i ukjent terreng for å finne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...