Gå til innhold

EA sikrer seg Portal 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, EA betyr Dollar og Hollywood spill konsolisering (på godt og vondt, mest vondt for min del), så aldrig gode nyheter når de starter å få den ene kloa i noe.

 

Når man ser på tidligere konsollversjoner av Valve-spill ser man at frykten din er ubegrunnet. Og med tanke på at EA har hatt den jobben siden The Orange Box i 07 ser man at det ikke er noen fare for at de ødelegger over tid heller.

Lenke til kommentar

Først og fremst må vi tenke på at det er ikke EA som utvikler Portal. EA er simpeltens bare en utgiver, og det gjør ikke så mye. EA har hatt opp -og nedgangs perioder som utgiver, men jeg har troen på at de vil klare seg utmerket. EA er trossalt den mest populære spillutgiveren, og å ha portal blandt ett større publikum enn det allerede har er jo bare flott-flott.

 

Jeg sier selvfølgelig ikke at det ikke kan skje komplikasjoner. EA har for altid vært min fiende i spill markedet. De har kjøpt, endret og sparket spillutviklere, melket ut søppel og truet med å droppe gode spill titler som Mirror's edge, etc. Så absolutt, ikke tro jeg virkelig støtter dem, men jeg forbanner dem ikke helt heller. Det er i hovedsak opp til Valve hvor mye de har lyst å ble hersjet med.

 

Jeg er forsåvidt enig med Chokke. Hvorfor trenger valve en utgiver? De har jo Steam i lomma! De har en stor spill front, og (antakeligvis) mye penger. De kan rettogslett starte sin egen utgivings byrå.

Lenke til kommentar
Først og fremst må vi tenke på at det er ikke EA som utvikler Portal. EA er simpeltens bare en utgiver

 

Tror du skal være litt forsiktig med å undergrave viktigheten en utgiver har får et spill, som i film bransjen (Hollywood)er det nok de som kan styre både handling, budsjett og hvor publikumsvennlig det skal være\er (noe som mange gamere har startet å kalle Konsoliering).

 

Men trolig er dette samrabeidet litt utenom det vanlige for jeg tviler for at Valve kommer til å bruke EA som hoved utgiver da de selv har STEAM, derfor grubler jeg også esktra over hvorfor EA blir brukt.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Klart, det ligger selvfølgelig noe i skyggen av EA merket på spillboksen, men det betyr dermed ikke at det vil ha store konsekvenser. Ta i utgangspunkt av DICE. EA har lite å gjøre annet enn selve utgivelsene. Selvfølgelig, når de undertegner en kontrakt mellom utvikler og utgiver står det forstått det at det er utgiveren som gir klarsignal om hva som er akseptablert eller ikke. Men det betyr naturligvis ikke at EA styrer hele skipet.

 

Dessuten, hvis EA har sikret seg Portal 2 (en oppfølger) kan vi ane oss at spill følelsen vil holde seg noe det samme som PORTAL.

 

Enig?

Endret av Pixan
Lenke til kommentar

Spørsmålet for mange virker som om folk trur EA vil påvirke utviklingen. Svaret er NEI.

 

 

Valve driver utviklingen uavhengig av EA, det er kun ein distrubusjons avtale.

 

Og ja det er forskjell på EA/Valve og EA/DICE. DICE eies av EA det gjer ikkje Valve.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar
Først og fremst må vi tenke på at det er ikke EA som utvikler Portal. EA er simpeltens bare en utgiver

 

Tror du skal være litt forsiktig med å undergrave viktigheten en utgiver har får et spill, som i film bransjen (Hollywood)er det nok de som kan styre både handling, budsjett og hvor publikumsvennlig det skal være\er (noe som mange gamere har startet å kalle Konsoliering).

 

Men trolig er dette samrabeidet litt utenom det vanlige for jeg tviler for at Valve kommer til å bruke EA som hoved utgiver da de selv har STEAM, derfor grubler jeg også esktra over hvorfor EA blir brukt.

 

Utgiver sprøyter inn midler der det trengs, og får også ha et ord i debatten for hvordan spillet skal bli. Men siden Valve slipper dette spillet selv til PC (usikker på om EA skal stå for utgivelsen av hardkopi-utgaver, men jeg regner med det) er det rimelig liten tvil i mine øyne om at Valve også utvikler spillet slik de selv vil ha det uten at EA blander seg borti.

Valve har ikke selv noen måte å distribuere spillet til konsollene og denne jobben er det EA som får betalt for å gjøre. Det er ingenting å¨gruble over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...