Gå til innhold

Sniktitt: FIFA 11 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns utifra dette at EA sports velger å gå den riktige veien. Fifa 10 har alt for lette kontroller (hvis man spiller på assisted control setting) og spillet ellers på banen føles som nevnt en tennis match eller ishockey.

Får de til dette gleder jeg meg enormt til å prøve ut dette spillet, da fifa10 etterhvert ble en skuffelse etterhvert som man ble kjent med spillet.

Lenke til kommentar

Absolutt ett pluss å forbedre realismen. At keeperen har oppført seg merkelig noen ganger er komisk, men også irriterende.

 

Det viktigste blir etter min mening å få norske lag med i europa-spill. Forklaringen har vært at det er vanskelig å få til pga andre start og sluttdatoer på serien. Jeg kan ikke tenke meg noen som heller vil ha riktige datoer enn mulighet for spill i europa.

Lenke til kommentar

Må først få sagt at jeg elsker den retningen Fifa-serien har tatt siden 07, som i mine øyne var det siste begredelige Fifa-spillet. Det jeg derimot tar med en gedigen klype salt, er alle lovnadene som kommer hvert år. Før Fifa 10 sa de blant annet at det ikke skulle være så enkelt å spille over midtbaneleddet og rett til spissene, samt at de hadde gitt keeperen en kraftig overhaling. Alle som har spilt Fifa 10, kan vel skrive under på at dette stemmer heller dårlig.

 

Ellers er det positivt at de vil forsøke å gi keeperne personlighet, det er noe jeg har savnet. Pro Passing-konseptet høres også spennende ut, så lenge det fortsatt er den som sitter med spaken som avgjør kampene. Fornyet taklingssystem har jeg heller liten tro på, dette sa de også før Fifa 10. Det skulle bli vanskeligere å auto-takle, og det måtte times i større grad, men hvor mye så man ærlig talt av det? Får de bukt med de mest irriterende feilene, bla. det håpløse fordelssystemet, sidebackene som opphever offside, spillere som hopper over taklingsforsøk i de merkeligste situasjoner, samtidig som det ikke sniker seg inn ytterligere bugs, er jeg egentlig fornøyd.

 

Oppsummert: Mange lovnader, som vanlig. En del som resirkuleres, en del nye, og stemmer halvparten, kan vi glede oss til nok et knallspill.

Lenke til kommentar

Ka med FIFA 11 PC? Rykter seie at det vil bli det samme som NG i år men ingen bekrefter eller avkrefter det, bare hinter.

 

edit: For ordens skyld, FIFA 11 er bekreftet til PC, men mangler informasjon utover det.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar
t. Offsideregelen vil man imidlertid ikke røre, den er helt svart/hvit. FIFA har satt ned foten for godt, her får ikke dommeren gjøre feil.

 

Da får de kanskje lære seg hvordan offsideregelen fungerer. I Fifa10 og Fifa WC 2010 skal det tilsynelatende være "perfekt".

 

Men, grunnet måten spillet kalkulerer når pasningen blir slått, samt hvor på kroppen det beregner offside fra, så er det faktisk tilnærmet hver kamp at jeg kommer i situasjoner som egentlig var offside. Noen kan forsvares med at det er vanskelig å se når ballen er slått, andre er soleklare - da snakker jeg om luft mellom spillerne.

 

Offsideregelen er klar, om en spiller ville "brutt målsnora" foran den nest siste motspilleren i det ballen blir slått, er det offside. I Fifa er det slik at det virker som om spillet går ut i fra at offsideregelen enten tolkes via de gamle reglene med at det skulle være luft mellom spillerne, eller så tar de utgangspunkt i hoftepartiet.

 

Dette gjør at i situasjoner der forsvarere springer mot midtbanen mens angriperne springer mot mål, oppstår feilaktige offsideavgjørelser. Hvis hofta er på samme plass, er angriperen i offside, da hans brystkasse og hode er i offsideposisjon. Lårene og leggene til forsvareren opphever ikke offsiden.

 

Men som nevnt så er det også i tillegg mange situasjoner der jeg går tilbake og faktisk ser soleklare offsides (luft mellom spillerne).

 

Ikke at jeg bryr meg, feilaktige avgjørelser til en viss grad er en del av fotballen. Poenget er bare at hvis de mener at dommeren alltid gjør riktig, så må de nok ta en runde gjennom regelboka en gang til.

Lenke til kommentar

Denne melken er så sur at man ikke kan lage vafler av den engang.

 

Akkurat denne Kua fortjenes å bli tømt hvert år.

 

Er jo ikke slik at de leverer dårlige spill når det gjelder FIFA.

 

Ikke få meg til å le. Du synes vel Tony Hawk og Guitar Hero fortsatt er gode spillserier og?

Lenke til kommentar

Dette gjør at i situasjoner der forsvarere springer mot midtbanen mens angriperne springer mot mål, oppstår feilaktige offsideavgjørelser. Hvis hofta er på samme plass, er angriperen i offside, da hans brystkasse og hode er i offsideposisjon. Lårene og leggene til forsvareren opphever ikke offsiden.

 

Hvis leggene og lårene til forsvarende lags spiller er nærmere målinjen enn angriperen, så er det ikke straffbar offside. Det ble også presisert av NFF i år at for ofte i disse situasjonene bli angripende lag feilaktig avvinket for offside, fordi man blir lurt av at angriper plutselig har mange meters forsprang på forsvarer.

 

NY OFFISIELL BESLUTNING 1

I definisjon av offside posisjon, ”nærmere motstanderens mållinje”, menes del av hode, kropp eller

fot som er nærmere motstanderens mållinje enn både ballen og nest siste forsvarer. Armene skal ikke inkluderes i denne definisjonen.

Begrunnelse:

Fotball spilles med hode, kropp og føtter. Om noen av disse delene er nærmere motstanderens

mållinje, er det en mulig fordel. Det er ingen fordel om kun armen er foran motstanderen.

 

Litt geek her, men reglene er interessante og det er det som gjør fotball til en så herlig sport :rolleyes:

Lenke til kommentar

"Gode spillere klarer det meste på én berøring, mens de litt svakere ofte må dempe og ha kontroll over ballen"

 

Betyr dette at spilleren overstyrer det du prøver på, dvs du prøver én-touch, men spilleren demper først? Isåfall er det en skandale. Spilleren skal prøve på det DU prøver på, og heller mislykkes med en dårlig pasning.

 

Og når skal de fikse at ethvert tastetrykk blir husket i flere sekunder etterpå? Vanvittig irriterende når spilleren måker vekk ballen, bare fordi du noen sekunder før prøvde å sklitakle. Det er ikke realistisk. (kan aldri huske på fotballtrening at jeg har måkt ballen vekk, fordi jeg prøvde å takle i situasjonen før). I PES var dette mer eller mindre perfekt.

Lenke til kommentar

Denne melken er så sur at man ikke kan lage vafler av den engang.

 

Akkurat denne Kua fortjenes å bli tømt hvert år.

 

Er jo ikke slik at de leverer dårlige spill når det gjelder FIFA.

 

Ikke få meg til å le. Du synes vel Tony Hawk og Guitar Hero fortsatt er gode spillserier og?

 

Guitar Hero og Tony Hawk? Ditt forsøk på vittighet dette her?

 

Fifa har jo faktisk vist seg en stigende kurve de siste årene.

Se på konkurransen. De som mener PES er bedre nå idag er fanboys.

 

 

Skal vi nevne melking så får du bruke det i rett forstand, samt forstå hva det betyr.

Lenke til kommentar

Får vel finne frem reviewen til Fifa 2008 konsoll for det er vel det de serverer oss med Fifa 11 pc.......

 

Greit nok har vendt meg til stikka med å spille lan med kompiser men still er fortsatt gogo sjarm å spille fifa på gode gamle tastaturet.

 

Og om de argumenterer at de vil ha flest mulig kjøpere til Pc med å sette grafikknivået og alt annet 5 år tilbake så kan de bare skyve den unnskyldninga langt oppi kikkehullet der nummer 2 ikke engang er blitt brun....

Lenke til kommentar

Denne melken er så sur at man ikke kan lage vafler av den engang.

 

Akkurat denne Kua fortjenes å bli tømt hvert år.

 

Er jo ikke slik at de leverer dårlige spill når det gjelder FIFA.

 

Ikke få meg til å le. Du synes vel Tony Hawk og Guitar Hero fortsatt er gode spillserier og?

 

Guitar Hero og Tony Hawk? Ditt forsøk på vittighet dette her?

 

Fifa har jo faktisk vist seg en stigende kurve de siste årene.

Se på konkurransen. De som mener PES er bedre nå idag er fanboys.

 

 

Skal vi nevne melking så får du bruke det i rett forstand, samt forstå hva det betyr.

 

De fem forrige FIFA-spillene har vært helt like, bare med litt oppdatert grafikk. De fem forrige Tony Hawk-spillene har gått ut på akkurat det samme, bare med annen, håpløs setting. Guitar Hero-serien har fått så mange forskjellige spinoffs at det gir meg lyst til å gråte bare av å tenke på det. PES aner jeg ingenting om, det har jeg aldri prøvd.

 

Poenget mitt er at dette har vi sett før, uansett hvor mye ekstra tull de prøver å legge inn i spillet. Er selvfølgelig noen idioter som fortsetter å kjøpe disse spillene, selv om de allerede har fem, nesten identiske, versioner på stående på hylla.

Lenke til kommentar

 

NY OFFISIELL BESLUTNING 1

I definisjon av offside posisjon, ”nærmere motstanderens mållinje”, menes del av hode, kropp eller

fot som er nærmere motstanderens mållinje enn både ballen og nest siste forsvarer. Armene skal ikke inkluderes i denne definisjonen.

Begrunnelse:

Fotball spilles med hode, kropp og føtter. Om noen av disse delene er nærmere motstanderens

mållinje, er det en mulig fordel. Det er ingen fordel om kun armen er foran motstanderen.

 

Litt geek her, men reglene er interessante og det er det som gjør fotball til en så herlig sport :rolleyes:

 

Interessant, de forandrer på dette hele tiden - har du link? Er dette særnorsk fra NFF eller er det FIFA? edit: fant på fifa.com.

 

Dette vil forklare en del av situasjonene som ikke-feilaktige, men det er fortsatt mange igjen.

Endret av krifos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...