Gå til innhold

– Ubisofts DRM-løsning er kommet for å bli (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske greit at jeg har såpass stor backlog nå da. Inntil Ubisoft endrer tonen sin og behandler ikke-piratene blant oss med den respekt kundene som tross alt er levebrødet deres fortjener har jeg kjøpt mitt siste Ubisoft-spill, både på konsoll og PC. Splinter Cell kan vente.

Lenke til kommentar

Første steg i utviklingen er å lage ein offline modus, så blir alle glade, og Ubisoft får igjen mine penger på konto.

 

da er de jo like langt igjen :p

Synest de drar det veldig langt, men det ser jo ut til å funke, ingen skikkelige scene-releases av spillet er ute ennå, bare noen jalla-releaser. Hadde jeg ikke hatt så mye annet å spille for tiden så hadde jeg kjøpt spillet siden skikkelig piratversjon ikke er ute.

 

Internettkravet plager meg fint lite, med fiber er nedetiden lik null :)

Lenke til kommentar

Ah, er godt å være kravstor og urimelig spillkunde nå. Til Jessheim med alle som mener at spillkjøpere skal følge utviklingen; jeg skal sitte her som en annen bortskjemt liten konsolleier og nekte å kjøpe spill så lenge utgiveren har til krav at jeg må ta kontakt med NGT og bestille en ny og bedre router.

Lenke til kommentar

Første steg i utviklingen er å lage ein offline modus, så blir alle glade, og Ubisoft får igjen mine penger på konto.

 

da er de jo like langt igjen :p

Synest de drar det veldig langt, men det ser jo ut til å funke, ingen skikkelige scene-releases av spillet er ute ennå, bare noen jalla-releaser. Hadde jeg ikke hatt så mye annet å spille for tiden så hadde jeg kjøpt spillet siden skikkelig piratversjon ikke er ute.

 

Internettkravet plager meg fint lite, med fiber er nedetiden lik null :)

 

Det er sjeldent det er kabelen som er problemet for nett tilgang, ADSL går over en kobber kabel og, som ved telefon systemet, er ett av de enkleste og mest robuste systemer vi har i dagens samfunn. Det er heller nettstasjoner og diverse som ryker som gjør at du sitter med skjegget i postkassa.

 

Selv så er det to problemer med dette systemet, '

 

1) internett kan være utilgjengelig på mange måter og tidspunk, og da er det helst singelplayer spill jeg vil kose meg med. Måter: flytting, nettstasjon går ned av ørten forskjellige grunner, frostskader (noe vi slet med mye før kabelen ble lagt på nytt) og diverse.

 

2) Release presset. På release dato er presset på serverne mye høyere enn på noe annet tidspunkt, det er lite hensiktsmessig for noen å ta høyde for dette i f.eks. ett MMO siden det gjevner seg ut etterhvert. WoW, AoC og diverse andre var umulig å nyte skikkelig i starten fordi serverne holdt på å krepere av belastningen. Men det er sjanger bestemt, nå blir dette problemet plutselig presset på andre sjangre som aldri har hatt dette problemet før.

 

Alle vil spille AC2? Nei, vent, får ikke det fordi serveren ikke makter å behandle alle forespørslene i tide.

 

Systemet er strengt, unødvendig sådann. Å enten tolerere ett vist tidsavbrudd i nettet, gjerne med advarsel så man får tid å lagre, eller en autosave når man disconnecter.

 

Får prise meg lykkelig over at de fleste ubisoft spillene foretrekker jeg på konsoll.

Lenke til kommentar

Vel, da vil tydeligvis ikke Ubisoft ha meg som kunde. Greit nok det, men syns jo det er irriterende å ikke kunne bruke en del gode spill. Reiser mye og har lange venterperioder som jeg av og til bruker til å spille (flyplasser, offshore, hytta), og da er det singelplayer som gjelder. Og siden jeg er ganske så prinsippfast, så blir det ikke noe Ubisoft-spill til guttene sin 360, fordi pappa som sitter på lommeboken er sur!! Slik jeg ser det så hindrer de sikkert en del i å spille spillet gratis, men mange av de hadde ikke kjøpt det uannsett. Samtidig så mister de mange som hadde betalt. Tror regnestykket vil bli et netto tap for Ubisoft.

 

Og ja, det er helt uaktuelt å laste ned div crack/emulatorer fra .ru-produsenter :-)

 

Ubisoft kan brenne. Trist utvikling når kunder må se etter pirater for å kunne bruke produkter de har betalt for.

Lenke til kommentar

Djrabbit, tja..ja? Kan ikke se hvor rettferdigjøringen er. Er en slags "jeg har krav på å spille dette spillet, derfor trenger jeg ikke å betale". Større kudos for de av dere som heller boikotter spillet fullstendig, eller kjøper på konsoll hvor DRM systemet ikke eksisterer i noen form.

 

Når flere piratkopierer vil selskapene bare prøve hardere for å forhindre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...