Gå til innhold

EA om inntjening og fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillgiganten planlegger blant annet mer Need for Speed og Dragon Age i neste finansår.

Les hele saken

 

 

Jeg må si meg mildt imponert over EA de to siste årene. De har plukket seg god dels tilbake til å dyrke kvalitet i spillene deres over "ny grafikk - nytt årstall bak spilltittlene"-politikken de hadde før.

 

Dead Space er jo en knakende bra spill, så vel som alt de produserer fra Bioware.

Lenke til kommentar

Uansett om det er snakk om det er spillstudioer de har kjøpt inn i nylig tid, hva du kan kanne EAs "egne", eller spill som bare ea er utgiver for (altså at utvikleren er selvstendig som f. eks valve), så er det i alle fall bedre med et firma som tar sjanser (mirrors edge) og heller kjøper opp utviklere (Double Fine), enn å stenge dem ned (Activision/Blizzard) :p

 

Forøvrig har jeg 5 spill som har EA som utgiver, som en del av mine topp 10 favorittspill det siste tiåret, 2 av dem er av fra en EA utvikler.

Lenke til kommentar

EA er jo ikkje primært (dog dei lagar og nokre spel...) ein spelutviklar, men produsent i likhet med Atari og Ubisoft,

 

Eg trur grunnen til at da har komme gode spel under "EA" logo'en er rett og slett at dei har gåve meir frihet til utviklarane (som f.eks Bioware) enn før. Det var jo ein kjennsgjerning at EA kjøpte opp spelutviklarar for å so fortella dei at "Detta sel bra på marknaden, lag detta." Og difor fekk me drøss med generiske, grafikk-steroidiske oppfølgjarar og den slags.

 

Også trur eg at dei har våre meir 'snillare' med å gje ut spel som faktisk ikkje er E10+ (altså for alderen 10-13 og oppover) og i den gruppa. Før var jo det nesten som om spelet var skittent og fælt visst da var f.eks M (17+)

Lenke til kommentar

EA hadde ikke det beste ryktet noen år tilbake, at de har skjerpet seg og fått Activision til å bli den nye slemme ulven har jeg ingenting i mot. De eneste resirkuleringene som kommer nå er vel musikkspill og sportsfranchiser, men de komme. I tillegg til at det har blitt en formidabel kvalitet på dem de siste årene. Liker å se at EA lykkes - ord jeg aldri hadde tatt i min munn om dem 3-4 år tilbake. Håper de får et knallår med Medal of Honor, Mass Effect og forhåpentligvis noen originale IP-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...