Gå til innhold

Betroelser fra en «tank»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en bra skrevet artikkel!

 

Kjent med alle nevnte spill mer eller mindre, og har svært liten erfaring av å være tanken, annet enn å ha et par alts på området i både WOW og AoC.

 

Ellers så kan jeg relatere personlig til følelsen av å være redningen til mange andre, da det er en ærefull oppgave å være den som alle stoler på, og gjemmer seg bak når problemene kommer krypende bortover bakken.

 

Kanskje derfor jeg startet en tank alt i WOW, når jeg i raidene som Warlock så tanken ta mye av æren for å holde raidet i live. Teknikk og erfaring hadde mye å si da, og det har sikkert enda mer å si i AoC.

 

Takk for en god artikkel!

Lenke til kommentar

Hvilke roller velger vi i massive onlinespill, og hvorfor?

Les hele saken

 

 

Veldi bra artikkel! Tank er en av di rollene jeg også liker veldi godt. Et godt raid starter ofte med en eller flere gode tanks. AoC vise, er det flere en 2 skills en tank bruker, som skiller en god tank fra en dårlig en. En av di mest krevende rollene jeg har kommt over i et mmo faktisk, og det er veldi moro ;) prøv det engang, skikkelig neste gang

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg absolutt igjen her. I desember i fjor skaffet meg jeg Aion selv. Faktisk mitt første MMO. Min første karakter ble warrior, noe jeg tror mange nybegynnere velger. Da jeg skulle velge retning (gladiator eller templar) virket den "tank" delen litt kjedelig. Hvorfor skulle jeg står der og få skaden hele tiden? Nei, det virket helt feil. Så jeg valgte gladiatoren.

 

Det hele endret seg derimot ved min første instance som gladiator. Gruppen jeg deltok i hadde nemlig ikke en templar (tank). En fra gruppen foreslo at jeg skulle ta den rollen. -Skaff deg et skjold og et sverd - ble jeg kommandert. Joda, jeg stakk og kjøpte meg dette og kom tilbake litt nervøs.

 

Vi hoppet inn i instance og gjorde oss klare. Jeg angrep den første fienden. Helsen min ble mindre og mindre, men det tok ikke lang tid før en healer gav meg energi tilbake igjen. Så var det dette med å få aggresjonen da. Ikke en lett oppgave som gladiator. Men det gikk bra til slutt. Vi døde noen ganger, men jeg lærte sakte men sikkert hvordan denne tank-rollen skulle utføres. Etter at bossen ble tatt var jeg ikke i tvil. Jeg elsket å spille tank. Det gikk ikke lang tid før jeg opprettet en ny karakter, en templar. Nå skulle det tankest.

 

Som artikkelforfatteren skriver er det utrolig spennende å være tank. Du sitter der og fokuserer på å holde aggresjonen på deg, gjerne ved å sjonglere mellom flere fiender. Alt for å hindre at healeren ikke skal tas. Det med tempoet er veldig, veldig viktig. Og når alt går som det skal føles det veldig belønnende.

 

 

 

 

Takk til forfatteren, følte meg virkelig hjemme i den artikkelen. :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Tank er atigst, men vanligvis tregest å lvle solo

Det artigste er vel at DU har kontroll, dør du, dør de

 

Palli Tank i WoW, Main tank i wrath of the lich king, først raidet med edderkopper, glemte navnet nå :p

 

Startet med tank i Lineage 2, men ga opp tidlig fordi de var så treig

er nest ingen tanker i L2, fordi de er ubrukelig

Massepulling av mobs = 50-100 og en DPS er tank

 

Allods, et F2P spill skal jeg spille tank igjen :)

Lenke til kommentar

Har lvl 80 warr tank, lvl 80 dk dps og lvl 80 priest healz i wow. Imo, om dps ikke gjør jobben sin dør tanken og healern, og dps seff, gjør ikke healern jobben sin dør tanken og dps osv. Alle klasser har stort sett samme antall knapper og trykke på.. Vil bare si at alle roller er like viktige. I enkelte slosskamper :p er det lett for tank, den neste lett for dps og heals jau..

Lenke til kommentar

Velger stort sett å spille som Tank selv, når jeg var mindre valgte jeg bestandig Warlock\Magiker som hovedperson men dette her endret seg. Ikke bare pga det som er beskrevet i artikelen men det er MYE heftigere å få kul TungRustning, skjold osv en kjoler etc ). Skal man være tank må man forørvrig offre alt, ikke snike unna noen verdifulle poeng på Dps - to håndsvåpen osv, her skal vert eneste poeng gå i taunt, skjoldvegg, skjoldBash osv ).

 

Ja, Tank er kult men er ferdig med WoW for leeeenge siden. Venter på et nytt spill til nå har det ikke dukket opp noen (har prøvd flere men ingen har klart å hekte på på nytt)

Lenke til kommentar

Hvilke roller velger vi i massive onlinespill, og hvorfor?

Les hele saken

Jeg husker Anarchy Online, spilte min Engineer der. Det kuleste av alt er min lille ingeniør faktisk kunne oppføre seg som en "Tank" (manglet litt på aggressjon dog) og jeg kunne sloss mot 3-4 hecklere samtidig (alene).

 

Eneste grunn til det var "Area Blind" (enorm negativ AR) som kunne blinde alle monstre rundt i min omkrets. Så lenge ingen slo eller gjorde skade på det monsteret som var blind så bommet monsteret på hvert eneste slag.

 

 

Det var tider, synd jeg ikke har tid til slike spill lengre.

Lenke til kommentar

Husker da jeg begynte med mmo.. jeg kunne ikke lingon i det hele tatt.. spilte healer, og trodde tank var healer.. så meldte meg når folk spurte etter tank.. Tenkte på tank som tankbil ellerno.. sånn, hmm det er tank, er vel sånn som tanker opp folk det da.. men nei, hehe

Velger forøvrig nesten alltid caster klasse. Men det er ser absolutt ut som moro og utfordrende å være tank, når man mestrer det, mye ansvar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...