Gå til innhold

Anmeldelse: Darksiders (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt enig med anmeldelsen. Jeg kjøpte spillet i forrige uke og liker det svært godt, men det når liksom ikke helt opp. Det tar fra flere kilder og syr det sammen på en flott måte, men det blir liksom liggende på et "hei, vi digger spillet deres så vi låner dette"-nivå. Alt i alt oppleves spillet som svært underholdende likevel. Og, ja, spillets utseendet er noe for seg selv.

 

Edit: Uheldig med fargene på bildet til artikkelen og overskriften? (Se på forsiden)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har lest en anmeldelse så fylt til randen med referanser til andre spill og til og med en tegneserie.

 

...alt bygget opp rundt et Zelda-skjelett av nøtteknekking i eventyrlige omgivelser? Ja, takk!

 

«Et voksent Zelda»

 

I deres munn har det ligget beskrivelser som «et voksent Zelda» og «en blanding av God of War og Zelda».

 

det er ingenting i Darksiders som tilsier at det finnes mer modenhet her enn hos Zelda-spillen

 

Akkurat som i Zelda er spillet bygget opp rundt et åpent spillområde delt inn i soner

 

Alle Zelda-spillere kjenner igjen følelsen av å møte på en uforserbar hindring tidlig i spillet...

 

Hvert tempel – hvis jeg får lov til å bruke Zelda-terminologien fritt

 

...og det mistenker jeg også at den gjør hos enhver annen traver i Zelda-universet.

 

(jeg kan så vidt høre det fjerne klynkeriet fra en viss Cloud Strife).

 

War hadde ikke bare gitt fullt utslag på testosteronmåleren til Cliff Bleszinski, men stundom tatt seg en halvliter med yrkesfellen Kratos.

 

Kampsystemet er mye mer forenklet enn det man finner i for eksempel God of War og Ninja Gaiden, men langt mer tilfredsstillende enn sverdsvingingen i Zelda: Twilight Princess.

 

....men man får aldri beskjeftiget seg med kunstferdige angrepskombinasjoner a la nylig utgitte Bayonetta.

 

Det er et system ikke ulikt det vi så i Star Wars: The Force Unleashed, bare her med kontekstsensitive avslutninger tett oppom brutalitetsnivået til God of War

 

Det er kilometer unna grafikkpornografien i Uncharted 2 eller detaljnivået i Assassin’s Creed 2.

 

Darksiders kan definitivt beskrives som et mørkere Zelda med dryss fra God of War. I denne anledning drøftet Penny Arcade i en av stripene sine...

 

Selv om Darksiders på mange måter er et åpenbart oppkok av kampfokuset i God of War og eventyrligheten i Zelda..

 

Jeg er ikke helt uenig med hvordan dere svinger med karakteren, men anmeldelsen er noe av det dårligste som er skrevet på lengre tid. Selv om utviklerene har fortalt oss sin inspirasjon så trenger ikke dere slå oss over hodet med det. Skulle tro det var konkurranse i hvor mye man kan referere til før noen reagerer. Hva med en person som aldri har spilt noe av det som det blir referert til? Og hva med å anmelde et spill for seg selv?

Lenke til kommentar

Steve Vice: Hei og hå! Jeg ser poenget ditt, og merket meg at referansene ble mange, men i et spill som beror såpass mye på elementer hentet fra andre spill, ja da så jeg det rent nødvendig å trekke frem disse.

 

For øvrig: Når du stylter opp sitater på detta viset kan det vitterlig ikke unngå å virke verre enn det er?

 

Shifty: Jeg har som prinsipp ikke å lese anmeldelser av et spill jeg selv skal skrive om (før jeg skriver saken), og dette tilfellet er intet unntak : )

Lenke til kommentar

Synes dette spillet var fantastisk jeg. En flott og spennende verden å utforske. Likte også svært godt gåtene og designet på dungeonene. Combaten var herlig, grafikken herlig og voice actingen var utolig bra. Står og vipper mellom 8/10 og 9/10, men klarer ikke helt bestemme meg. Var noen bugs i spillet, og følte det ble litt for mye

portal

puzzles på slutten.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi generelt kan si at vi som anmelder spill her i Gamer.no har liten interesse av å lese andre anmeldelser før vi skriver våre egne -- som det antydes kan det lett føre til at man blir "inspirert" til å gjøre de samme poengene som andre anmeldere, noe som bare betyr ensretting og færre unikt interessante kommentarer.

 

Dog er det naturligvis et tankekors om man blir veldig avhengig av å henvise til andre spill, den tilbakemeldingen skal vi ta med oss videre. :)

Lenke til kommentar

fin anmeldelse og eg kan personlig anbefale spillet. kjøpte spillet i går og er stor fornøyd, har ikke fått spillt så mye, men liker det så langt i værtfall.

 

men bare for å påpeke en liten feil gamer, "Møljeslagsmål og gåteløsning med apokalypsens fjerde rytter" dette blir feil siden war ikke er den fjerde hourseman, men den første, men eller er alt bra :p

Lenke til kommentar

Spillet er helt utrolig fett.Ville vel ikke ha sammenligna det med zelda,men de tar vare på de hack n slash elementer,gåtene som er i de fleste spill innen sjangern,men de simplyfier det. Har kommet meg til Twillight cathedral og er langt i kærka der tiamath er.

 

Men trenger noen råd angående hva jeg skal gjøre.

 

har kommet meg såpass langt ned der man kommer til et sted der det står 3statuer som trenger swords.Har et klart der,men det andre der man man må kødde og sprenge opp 2 forskjellige vegger med xplosivs.Det er under kontroll og sann.Har fått opp de 2statuene som kommer opp fra lavaen. Så så jeg at man må få de statuene til og lyse rødt,I did just that.Men ikke noe mer skjer.

 

Noen som kan gi meg noen råd til hva jeg kan gjøre,er det sann jeg må bruke det hookshotten og skru begge sverda til statuene røde samtidig eller?

Lenke til kommentar

Til dere som har spilt dette spillet. Det ser helt vanvittig rått ut, men bare lurte på om det er verdt pengene tids messig..

Grafikkmessig og opplevelsesmessig ser det definitivt verdt pengene ut. Men bare lurer på hva estimated gametime er for dere som har spilt gjennom det og eventulet hvor lang tid dere brukte?

Spillet kan være så bra det bare vil men om det koster 600kr for 10 timer f.eks så er det det ikke noe jeg føler å bruke pengene på.. :)

Lenke til kommentar

"Zelda med blod"... Zelda?? Jeg klarer ikke se sammenhengen. Man har ikke et sentral område å forholde seg til, og løper ikke frem og tilbake mellom personer for å gjøre quests. Det eneste jeg ser har likhet med Zelda må være at det er farge på teksten hvor det nevnes navn eller rase, og klister på veggen man kan klatre på...

 

Har spilt ca tre timer. Om de har kopiert noe, må det være Devil May Cry. Det er dønn likt sånn generelt. Kanskje krydret litt med stemningen fra God of War og grafikken til Prince of Persia...

Man kvester seg gjennom fiender hele veien og får "orbs" fra dem. (til og med lyktestoper, trær og brannhydranter) Enten i form av valuta, liv eller rage (magic i DMC). Hos Vulgrim har man mulighet til å kjøpe flere angrep og andre skills (har ikke sjekket dette så nøye enda), akkurat som i DMC.

Av og til blir rom sperret av med en magisk lås hvor man enten må ta alle fiendene i det rommet, eller finne en nøkkel, AKKURAT SOM I DMC!

Zelda....?

 

Og bak på coveret står det at det kan spilles i 1080p, men TV'en min (som er full HD) viser bare i 720p. Er det noe jeg må stille på?

Lenke til kommentar

Kom til en første ordentlige puzzelen i går og satt fast en god stund før jeg plutselig fikk en ah-ha opplevelse. Så det virker som puzzle delen av spillet ikke er like lett for alle som anmeldelsen gir inntrykk av. Kanskje jeg bare ikke har spillt nok av disse typen spillene, men jeg kom meg da igjennom Soul Reaver en gang i tiden, og jeg mener da å huske at den hadde ne del rimelig finurlige utfordringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...