Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6790    


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer fra en lineup med billige kort som gjør jobben og overasker positivt (oc/opplåsing) fra MX400, TI4800se, 7900GTO og nå HD4870. Ser ut til at det nå om dagen bøttes ut kort der man får ytelse nøyaktig kalkulert etter hvor mange kroner man legger ut. Kjedelig.

Sitter med mitt gamle HD4870 og min nye HP 1920x1200 skjerm og venter på det neste geniale kjøpet. Det er nok ikke dette...

Lenke til kommentar

Kommer fra en lineup med billige kort som gjør jobben og overasker positivt (oc/opplåsing) fra MX400, TI4800se, 7900GTO og nå HD4870. Ser ut til at det nå om dagen bøttes ut kort der man får ytelse nøyaktig kalkulert etter hvor mange kroner man legger ut. Kjedelig.

Sitter med mitt gamle HD4870 og min nye HP 1920x1200 skjerm og venter på det neste geniale kjøpet. Det er nok ikke dette...

 

Du har jo mange overklokkbare kort i dette segmentet. Har ikke sjekket opp HD6850 f.eks., men det vil overraske meg om det ikke er endel headroom der også. GTX460 kan klokkes over 20%. Dessuten har man jo alltids HD6950 som kan låses opp til 6970.

 

Når det gjelder dette kortet så syns jeg det stinker HD5830 av det, egentlig... høyt strømforbruk, høyt støynivå, og en ytelse/pris-faktor som lett matches av kort i noenlunde samme prisklasse (HD6850).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...