Gå til innhold

Maner til kamp mot DLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir ingen endringer med mindre demonstrantene tyr til vold, slagsmål og ren utagering. Stå med hjemmesnekret plakater, med noen fremmelige ord, skjer det ingenting på.

 

Nei, dette er noe det norske folk har å lære fra andre demonstranter. Skal det virkelig bli noe nytte ut av en demonstrasjon, må man gjøre noe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På den annen side, hvis du ikke har FB, vet du sansynligvis ikke hva DLD er en gang. Uansett, dette vil få uante konsekvenser, bare vent til Kompani Rambo trår til. Kompani Rambo er altså ansamlingen av norske ungdom som har spilt så mye dataspill at de faktisk inbiller seg at de ville vært gode soldater. Disse vil iverksette hemmelige oprasjoner hvor de vil sabotere de fysiske lagringsstasjonene, hovedsaklig ved hjelp av plastiske sprengstoffer kjøpt på c4.piczo.com.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har valgt å ikke være på facebook, nettopp på grunn av personvernhensynet. Er det da så rart at jeg er mot et datainnsamlingsprosjekt som ikke gir meg den samme muligheten til å velge det vekk?

 

Men ja, lukket facebook-side for demonstrasjon mot DLD er fail på stor skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var med på demonstrasjon lørdag i Hamar. Vi var vel bare 40-50 stk som holdt på i nesten to timer. Var vel rundt 130 som hadde meldt sin ankomst via facebook, men tydelig at det er få som er tøffe nok i trynet til å stå frem om hva de mener.

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Det artige med hele DLD er at politikere er så naive og tror at folk som virkelig driver med ulovligheter via internett (snakker om litt annet enn nedlasting av filmer og musikk) ikke har vett til å både kryptere og på andre måter skjule sin identitet.

Og hva sitter vi igjen med da? Jo logging av massive mengder med data fra helt vanlige uskyldige folk som er helt bortkastet.

 

Og enda viktigere, blir det likhet for loven? Vil de logge aktiviteten til politikere og kongefamilien også, eller vil de ikke uventet få fripass?

 

Ikke at jeg tror mange av oss egentlig har noe å skjule, men å lagre så omfattende mengder med data (mer enn bare ip og iphistorie) er som å be om datainnbrudd der denne dataen er lagret. Mulig jeg har sett for mye film, men jeg ville tro det vil finnes informasjon som er interessant for både den ene og den andre på et slikt sted.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den annen side, hvis du ikke har FB, vet du sansynligvis ikke hva DLD er en gang.

 

Det er sjelden jeg blir så provosert av ting folk sier på nett, men dette var så drøyt at jeg ikke kunne unngå det. Jeg slettet Facebook-kontoen min for et par måneder siden. Det var egentlig aldri meningen at jeg skulle ha noen konto der, det var bare for å teste noen bugs og sånt. Men så blir man jo kontaktet og nettverket vokser. Plutselig er det vanskelig å kutte ut. Jeg klarte det.

 

Det var svært bevisst. Jeg er veldig glad i både internet og webben og derfor jeg er motstander av Facebook og andre sentraliserte tjenester. Tjenester og nettverk på internet bør føderaliseres, ikke sentraliseres. Det er ikke bare for å unngå totalovervåking, men også for å unngå at totalovervåkerne skal ha total makt til å utestenge folk etter eget forgodtbefinnende.

Webben hadde aldri tatt av hvis du måtte søke AOL om tillatelse til å lage en hjemmeside, eller om du måtte søke om tillatelse til å bruke epost.

 

Det Facebook gjør, strider mot alt internet er basert på og alt jeg står for -- ikke minst totalovervåkingen. Vi har delvis klart å kvitte oss med telemonopolet i Norge, etter lang kamp. At så mange ønsker å gjeninnføre et kommunikasjonsmonopol på internet, som Facebook faktisk er i ferd med å bli, er uforståelig. Det samme gjelder Skype, som også logger og utleverer alt de kan til høystbydende myndigheter i tillegg til å nekte andre tilbydere tilgang til sitt nettverk. (Skype er et telemonopol tilsvarende det vi hadde i Norge på 1980-tallet) Takket være Yahoos utlevering av privat epost og IM-logger, har folk blitt torturert og fengslet for sine private tanker.

 

Jeg støtter det ikke. Jeg kan ikke fatte at du kan tro at det finnes noe misforhold mellom det å være motstander av privat totalovervåking og DLD... Spesielt ettersom DLD er et påbud om privat totalovervåking.

 

Se på hva som skjedde med Autistici/Inventati for ikke så altfor lenge siden, så skjønner du hva som skjer i praksis når folk får rett eller plikt til å overvåke. Det _blir_ misbrukt. I denne sammenhengen var det norsk politi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Datainnbrudd er ett STORT faktum.

Stort sett det meste innenfor den norske stat og servere kjører Windows.

Purken og helsevesenet var jo heftig nede når Conficker fikk herje villt og viser jo hvor sikkerhetsanliggende den norske stat er.

 

Så min tiltro til at de kan ta vare på denne typen data er ikke null, den er NEGATIV!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har et spørsmål, jeg og en del venner har tenkt oss dit men de skal jo selfølgelig ha på seg disse Anonmaskene. Kommer det til å være flere en bare de?

 

Synes man før vise hvem man er når man står for noe sånt, det kan oppfattes lit feigt og anonymisere seg synes jeg, selv om disse maskene kan viser jo sterkt at vi mener at vi burde være anonyme, eller i allefall ikke loggførte på denne måten på nett.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis stor forskjell på facebook og DLD - man kan jo fint være medlem av facebook uten å støtte DLD. Facebook er frivillig i motsetning til DLD.

 

Personlig ser jeg helst at de ikke går igjennom med DLD, så jeg støtter denne kampen fullt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...