Gå til innhold

Gmail sliter fortsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er lei for Google, men jeg liker virkelig måten de har håndtert det på. De har et finfint statusbrett som viser hvilke tjenester som fungerer og en ukes historikk for disse. Trykker man på problemikoner så får du enkle meldinger om feil og utbedringer. De hadde også en fin og ærlig bloggpost der de beklaget og sa at "Det gikk feil", men at de har backup på tape som sikrer dem uansett hva de finner på, men at tape også tar lengre tid å hente frem.

 

Jeg prøver alltid å ha litt lokal backup av min gmail, men det er mer med tanke på at Nextgentel svikter en Google, erfaringen tilsier at de svikter mye oftere en Google.

 

Og til slutt så sier jeg bare at alt svikter, så og si uansett. Du må gjærne kjøpe deg webhotel, domene, serverpark, drifte alt selv eller hva du vil. Strømbrudd, hardwaresvikt, internett som går ned. Noe kommer til å feile og det beste du kan gjøre er å ta litt backup og prøve å være forberedt på at ting skjer.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt gmail med kalender og docs og div. siden alt ble tilgjengelig og har aldri hatt problemer med dem. For min del var de en velsignelse med meget rask og tilgjengelig tjeneste og søkefunksjoner som er helt overlegne.

 

Hotmail var tidenes verste tjeneste i så måte men de har sikkert skjerpet seg en god del siste årene og nå som MS begynner med skybasert office og outlook/exchange blir det nok en ytterligere bedring.

Men for meg er det inget verdig alternativ til gmail, en helt strålende tjeneste. Å drive å sette opp egne tjenester via webhotell mm, jo klart om du ikke føler at du for nok av slik ellers i arbeidshverdagen.

 

Gmail med e-post, kalender osv. fungerer også sømløst mot alle enheter jeg har og er opppdatert på mobiltelefonen til enhver tid både mot jobb og gmail. Privat backup av gmail er jo en smal sak via å kjøre en egen mailapplikasjon som laster ned kopier av all mail.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er jo en grunn til at folk kjøper sitt eget domenenavn og webhotell så slipper mann gmail dritten :thumbup:
Ja, for det er mange webhoteller som tilbyr like bra epost-tjenester som gmail, not

Vel, smak og behag. Men gmail er alt for mye skrytt opp i skyene etter min mening!

Begynner ikke folk å snart forstå det så vil google ta over verden slik som facebook har gjort :-(

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at folk kjøper sitt eget domenenavn og webhotell så slipper mann gmail dritten :thumbup:
Ja, for det er mange webhoteller som tilbyr like bra epost-tjenester som gmail, not

Vel, smak og behag. Men gmail er alt for mye skrytt opp i skyene etter min mening!

Hvilken webmail foretrekker du? Personlig synes jeg at Fastmail er topp.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er jo en grunn til at folk kjøper sitt eget domenenavn og webhotell så slipper mann gmail dritten :thumbup:
Ja, for det er mange webhoteller som tilbyr like bra epost-tjenester som gmail, not

Vel, smak og behag. Men gmail er alt for mye skrytt opp i skyene etter min mening!

Hvilken webmail foretrekker du? Personlig synes jeg at Fastmail er topp.

Foretrekker enten Zimbra eller Roundcube ;-)

Har aldri testet fastmail så kan ikke uttale meg om det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...