Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet? Får ikke teksten til å stemme. Det som sies å være D7000 blir jo dårligere alt ved 800 ISO, og det er rart med tanke på at D7000 skal være meget god på ISO. Dessuten så minner støyen også mer om Fujifilm støy.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å bli kvitt følelsen at dette er et kamera som applerer mer til følelser enn til fototekniske ting. Men jeg vet ikkeh elt, ser jo ut som mange liker tanken på kamraet ihvertfall.

 

AtW

 

Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet?

 

Ja, helt. D7000-bildene er de samme som i testen av D7000, noe du selv kan sjekke ved å titte på URLen til bildene, samt filnavnet. Hovedkort-bildene fra D7000 ble tatt lenge før vi i det hele tatt visste at vi ville få låne et X100 så tidlig som dette. X100-bildene av hovedkortet ble tatt i dag morges.

 

Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk...

 

Det tviler jeg på. Jeg tror ikke Fujifilm er interessert i å lansere sin egen optikkfatning, men de har derimot lang erfaring med å lansere sine high-end kameraer i forskjellige versjoner hvor det er optikken som skiller dem, nå sist med dette kameraet.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet?

 

Ja, helt. D7000-bildene er de samme som i testen av D7000, noe du selv kan sjekke ved å titte på URLen til bildene, samt filnavnet. Hovedkort-bildene fra D7000 ble tatt lenge før vi i det hele tatt visste at vi ville få låne et X100 så tidlig som dette. X100-bildene av hovedkortet ble tatt i dag morges.

 

 

OK, men jeg klarer ikke å se at x100 er dårligere enn D7000 i ISO da. Hva var det dere så på orginalbildene?

 

Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk...

 

Det tviler jeg på. Jeg tror ikke Fujifilm er interessert i å lansere sin egen optikkfatning, men de har derimot lang erfaring med å lansere sine high-end kameraer i forskjellige versjoner hvor det er optikken som skiller dem, nå sist med dette kameraet.

 

De kunne jo gått for m43? Men om man må ha x200 for å få 50mm og x300 for å få 85mm e.l., så forstår jeg ikke helt konseptet.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Ikke bare Photokina det var interesse, var mange som så ut til å være interesserte rundt modellen Fuji hadde utstilt på Fotomessen på Lillestrøm også.

 

Hey, kom nettopp på at jeg ikke har kjøpt julegave til meg selv ennå... denne eller et L-objektiv? *ponder ponder*

Endret av JadedGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...