Gå til innhold

Artikkel: Demonstrasjon mot DLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rundt 500 mennesker

 

Computerworld er litt mere vågale og drister seg til og si:

Rundt 1000 møtte opp på gårsdagens demonstrasjon

 

Hvem av dere er staest?

 

Når jeg var der så jeg mange med større videokameraer filme, deriblant et som så ut som "TV standard", pluss diverse med proffe speilrefleks. Er det noen som vet hvilke medier som var der og dekket begivenheten? (link)

 

 

ESS

Endret av ESS.
Lenke til kommentar

Denne demonstrasjonen har ikke fått noe særlig omtale i media, har den? En demonstrasjon mot et direkte brudd på grunnloven og menneskerettighetene blir ignorert, men en håndfull tamiler som ikke liker at Norge ikke støtter dem så mye de skulle ønske får bred omtale... Sier kanskje litt om prioriteringene?

 

Mot slutten av arrangementet kom Armin Bahrami fra Bevisste Skjorter til, bedre kjent som konspirasjonsteoretiker fra Nyhetsspeilet.

Ærlig talt, hvem slapp denne galningen til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Konspirator-teoretikere og dårlig forberedte maskerte personer, passer ikke inn i en demonstrasjon mot DLD!

Disse personene kan gjerne holde egne demonstrasjoner om de ønsker det.

Vi som møtte opp der møtte opp for og demonstrere mot Data Lagrings Direktivet, ikke alt mulig annet rart.

Det virker som Amin Alexander Røime har tatt kritikken seriøst, og jeg håper på og kunne møte opp neste gang på en god og saklig demonstrasjon mot DLD.

 

Til tross for min kritikk skal Amin Alexander Røime ha takk for initiativet og mobiliseringsevnen.

 

Håper folk også møter opp neste gang det blir demonstrasjon mot DLD,

det trenger vi! ;)

Endret av ESS.
Lenke til kommentar

Politikerne er korrupte av makt, kan folk vennligst la være å stemme på AP ved neste valg!?

 

Jeg tror ikke det .Det er for mange som plutselig finner ett eller annet som er viktigere en DLD.

De har jo også LO i ryggen. Jeg er ikke sikker på hvor LO står hen i denne saken men de får nok mange til å stemme AP likevel

Lenke til kommentar

Ikke flame meg, men hva er haken ved at de lagrer data i 6-12 måneder?

 

tja, dette har jo blitt debattert ut i det uendelige allered men kan jo bare svare for megselv.

 

Rent personlig er jeg redd for den dagen dette blir brukt til å straffe noe annet enn tung kriminalitet eller dataene kommer på avveie. Det er bare spørsmål om tid før noen finner på en eller annen sær praksis rundt behandlingen av dette som gjør at det glipper.

 

Det er mer enn nok kriminalitet som det enten ikke er ressurser til eller som dem gir blaffen i å gjøre noe med. Vi har derimot endel justismord hvor bevis blir tuklet med, og jeg vil derfor gjerne unngå å havne i et eller annet register som kan bli brukt mot meg når jeg minst venter det.

 

Har ENDA til gode å se de komme med noen eksempler som viser at DLD kommer til nytte. De eksemplene som politiet har kommet med nå viser bare at det fungerer utmerket per idag.

Det er selvsagt en mulighet for at det er historier om terrorister de ikke kan gå ut med i media fordi det er hemmelig, men er det det? Sånn helt seriøst, neppe.

 

 

Har du sett hvordan folk snoker på skattelister? Det blir småtteri i forhold til hvordan folk kommer til å sniktitte hvis det blir lagt ut full historikk over hvor folk beveger seg og når de sender epost og til hvem etc. De fleste gjør ting som ikke absolutt alle andre behøver vite om.

 

 

Det er mulig å skjule seg for datalagringsdirektivet, men jeg skal da ikke gå rundt og gjemme meg i vårt demokratiske fedreland. Politiet har 1 godt poeng i at de kan ta kriminelle med dette selv om det er enkelt å komme seg rundt det, eksempelet er så pinligt enkelt som fingeravtrykk som du jo også kan unngå med å bruke hansker men som likevel få husker å bruke :p

Endret av findon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

slik jeg har forstått det så er ankerpunktene mot det at :

- Lagringen er ikke sikker nokk . informasjonen kan komme på avveie

- De virkelige forbryterne skjuler opplysningene

- Det er også sagt at opplysningene som blir lagret er ikke innholdet jeg sender eller mottar men opplysninger som når og hvem jeg sender og mottar data til/fra

 

hvis noen bare vet at jeg snakket med noen i telefonen men ikke hva vi snakket om hvilket grunnlag har de da for å vite om jeg driver med noen ulovlig ?

selv om jeg tilfeldigvis snakker med en kjent person av politiet , hvordan kan de da vit hva vi snakker om uten å høre samtalen ?

 

Det samme blir det om jeg sender tekst melding eller epost til noen.

mange leser også eposten kun på nettet slik at den ligger ikke på pcen

 

 

 

Argumentet om at alle må overvåkes i fall noen av oss er forbrytere er lavmål

Lenke til kommentar

Beklager så mye at jeg stemte Høyre forrige valg, dersom dette går gjennom hos de. Jeg trodde de stod for personlig frihet og lite byråkrati, men når alt kommer til alt står de for det motsatte. Det verste er at det ikke finnes et(seriøst, dvs ikke FrP) reelt alternativt parti som står for dette i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...