Gå til innhold

Nå kan du overklokke Nexus S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med å roote telefonen og kunne stille cpu frekvens er at man kan spare mye batteri ved å klokke ned cpu feks når skjermen slås av.

 

har hatt 5 døgn batterilevetid på min Desire. (Med moderat bruk)

 

Men som Simen1 sa, 1 ghz eller 1,1 ghz spiller ikke så stor rolle for hverdagsbruk.

Endret av EnvyAndroid
Lenke til kommentar

Skulle jeg endret på klokkefrekvensen på min Desire hd måtte det blitt nedover. Batteritiden er nemlig skikkelig dårlig allerede. (hatt den i fem dagen kun riktignok, men i går gikk den fra 100% til 15% på bussturen fra Stavanger til Bergen (ca fem timer)) Mest musikk, litt spilling, litt surfing og litt over en time film.

Ellers er det den beste telefonen jeg har hatt :blush:

Lenke til kommentar

Skulle jeg endret på klokkefrekvensen på min Desire hd måtte det blitt nedover. Batteritiden er nemlig skikkelig dårlig allerede.

Kombinasjonen av markedets største skjerm og markedets minste batteri er en designfeil av HTC! En så stor telefon kunne med fordel vært enda litt tykkere, slik at man fikk plass til et større batteri.

 

Min HTC Desire er overklokket til 1.2GHz, men jeg merker kun forskjell i benchmarks!

Lenke til kommentar

Mener jeg husker å ha lest at overklokking sparer batteri. Dette fordi prosessoren bruker kortere tid på å utføre de samme oppgavene den ville på lavere frekvens, og derfor kunne gå i hvile fortere. Det er visst overVOLTING som tar på batteriet her.

Nå er dette bare noe jeg har lest, men det gir jo mening, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Mener jeg husker å ha lest at overklokking sparer batteri. Dette fordi prosessoren bruker kortere tid på å utføre de samme oppgavene den ville på lavere frekvens, og derfor kunne gå i hvile fortere. Det er visst overVOLTING som tar på batteriet her.

Nå er dette bare noe jeg har lest, men det gir jo mening, gjør det ikke?

Kan fort hende, cpu'en blir som regel klokket ned når oppdagen er utført. (Spørs litt på hvilken governor som blir brukt.)

Uansett kan man selv bestemme om cpu'en skal bli klokket ned når skjermen er av, batteriet er lavt, temperaturen er for høy, osv.

 

Min Desire er klokket opp når det trengs, samtidig som den er drastisk undervoltet ;)

Har ikke møtt på et problem enda.

Lenke til kommentar

Ta heller en titt på denne:

 

Desire Z på 2 ghz yter over 3000 i quadrant. Til sammenlikning gjør en standard desire HD rundt 1500:D

Nå får Nexus S nesten 3000 uten og klokke, så da er vel ikke 3000 i score så bra om man må klokke tlf til 2 GHz for å oppnå samme score :thumbup:

 

Her er et bilde med overklokk 1.2 GHz

 

2ebvp68.png

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...