Gå til innhold

Her er detaljene om Gingerbread


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Chr1sian, ifølge techradar skal det settes nye minimumskrav på bl.a 1 ghz prosessor, 512 RAM og minimumstørrelse på skjerm. Hvis dette er sant, så kvalifiserer isåfall alle Desire-håndsett (Desire, Desire HD & Desire Z) til oppgradering

 

Kilde:

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/android-3-0-details-you-need-to-know-706243

 

Fint. Takk for svar. I verste fall kan man sikkert få fikset det på andre (mer tvilsomme) måter uansett ^^

 

Christian

Lenke til kommentar

Det at noen sier at Android 3.0 vil kreve 1 GHz CPU og 512 MB RAM er det som vil være anbefalt specs på telefoner som skal kjøre Android 3.0. Det er ingen som vet hva minimums kravene til Android 3.0 vil bli.

 

Og med at det jeg sa over er det som er anbefalte specs for å kjøre Android 3.0, så betyr det faktisk at min Sony Ericsson XPERIA X10i kan kjøre Android 3.0. Fordi det eneste som ikke er under anbefalte specs på XPERIA X10i er at den har 384 MB RAM og ikke 512 MB RAM.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det ikke kommer minimumskrav til Android-telefoner, siden alle kan bruke Android akkurat som de vil. Det som kan komme er krav til hvilke telefoner som får ha Google-applikasjonene og Google-logo, men det er noe annet.

 

Det er jo det allerde? HTC Magic og Sony Ericson Xperia får jo ikke høyere enn 1.5 og 1.6 pga at de ikke takler det..?

 

Christian

Lenke til kommentar

Det at noen sier at Android 3.0 vil kreve 1 GHz CPU og 512 MB RAM er det som vil være anbefalt specs på telefoner som skal kjøre Android 3.0. Det er ingen som vet hva minimums kravene til Android 3.0 vil bli.

 

Og med at det jeg sa over er det som er anbefalte specs for å kjøre Android 3.0, så betyr det faktisk at min Sony Ericsson XPERIA X10i kan kjøre Android 3.0. Fordi det eneste som ikke er under anbefalte specs på XPERIA X10i er at den har 384 MB RAM og ikke 512 MB RAM.

Og det å ha nok RAM er ganske essensielt for å kjøre et OS bra  ;)

Ellers kommer vel ikke X10 til å få 2.2 engang, og nye telefoner fra SE kommer vel til å bli lansert med 2.1 til langt ut i neste år hvis de ikke skjerper seg..

 

 

 

Lenke til kommentar

Klart de takler det! 2.2 kjører som en drøm på min magic.. Om den takler 3.0 er en helt annen sak, men på en desire f.eks er det i alle fall ikke noe problem :) Om HTC kommer med offisielle oppdateringer er derimot en helt annen sak :p

 

Hvor fikk du tak i det da? Er det HTC sin oppdatering, eller er det noe du har lagt inn selv?

 

Christiann

Lenke til kommentar
og flere "grønne effekter".

Liker :-)

 

Det har lengre gått rykter om maskinvareakselerasjon i kommende Android-telefoner, slik som Iphone 4 har.

Kan noen beskrive hva dette egentlig er for meg? Syns nå min Desire på 2.2 flyter flott fra før av, da tydeligvis uten denne maskinvareakselerasjonen. 

 

 

Lenke til kommentar

Det at noen sier at Android 3.0 vil kreve 1 GHz CPU og 512 MB RAM er det som vil være anbefalt specs på telefoner som skal kjøre Android 3.0. Det er ingen som vet hva minimums kravene til Android 3.0 vil bli.

 

Og med at det jeg sa over er det som er anbefalte specs for å kjøre Android 3.0, så betyr det faktisk at min Sony Ericsson XPERIA X10i kan kjøre Android 3.0. Fordi det eneste som ikke er under anbefalte specs på XPERIA X10i er at den har 384 MB RAM og ikke 512 MB RAM.

Og det å ha nok RAM er ganske essensielt for å kjøre et OS bra ;)

Ellers kommer vel ikke X10 til å få 2.2 engang, og nye telefoner fra SE kommer vel til å bli lansert med 2.1 til langt ut i neste år hvis de ikke skjerper seg..

 

 

 

Det at XPERIA X10i mangler 128 MB RAM vil ikke ha så mye å si i praksis utenom at telefonen vil ha et begrensett antall programmer man kan ha kjørende i bakgrunnen.

 

Det er fullt mulig at Sony Ericsson XPERIA X10i ikke får Android 2.2 offisielt i fra SE. Men om vi ikke får det i fra dem så får vi både Android 2.2 og Android 3.0 i fra XDA-Developers når bootloaderen er knekkt.

 

Så det er bare et tidsspørsmål før det blir mulig.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

HTC Desire Z har jo kun en 800mhz CPU. Men ifølge enkelte kilder skal kravet om 1ghz CPU være debunked. Noen som vet dette konkret?

 

Ikke noe å bekymre deg for. Desire Z er vesentlig raskere enn både HTC Desire, Nexus One, Xperia X10 og resten av Snapdragon-gjengen. MSM7230-prosessoren som sitter i Desire Z er klokket til 800MHz men yter bedre enn Snapdragonprosessorene på 1GHz. I tillegg har den en vesntlig bedre Grafikkprosessor (Adreno 205) som yter svært mye bedre enn 200, som sitter i Snapdragon.

 

Derfor er det også åpenbart at det ikke vil stilles noen spesifikke krav til klokkefrekvens for å kunne kjøre Android 3.0.

Lenke til kommentar

Klart de takler det! 2.2 kjører som en drøm på min magic.. Om den takler 3.0 er en helt annen sak, men på en desire f.eks er det i alle fall ikke noe problem :) Om HTC kommer med offisielle oppdateringer er derimot en helt annen sak :p

 

Hvor fikk du tak i det da? Er det HTC sin oppdatering, eller er det noe du har lagt inn selv?

 

Christiann

 

HTC sluttet å oppdatere etter 1.6 men det er det vel ingen grunn til å bry seg om :) Kjører Cyanogenmod 6.0 jeg..

Lenke til kommentar

HTC Desire Z har jo kun en 800mhz CPU. Men ifølge enkelte kilder skal kravet om 1ghz CPU være debunked. Noen som vet dette konkret?

 

Om det vil settes krav så er det ikke etter mhz men ytelse.

Prossesoren i Desire Z er kraftigere enn den gamle som sitter i Desire.

Lenke til kommentar
I tillegg vil Google legge til SIP-støtte, slik at du kan ringe til telefonnummer over trådløse nettverk eller med datatrafikk over mobilnettet foran tradisjonelle mobilsamtaler der operatøren kan ta betalt for samtalen i tidsenheter. Hvor glad operatørene er for dette vil vel tiden vise.

Bra Android får funksjoner som Symbian har hatt i over et halvt tiår.. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...