Gå til innhold

Test: Corsair Graphite 600T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen står ikke i stil med ytelsen. Jeg ville nok heller sett på Silverstone Raven eller gått opp noen hundre til Silverstone Fortress 2.

 

Fractal Design R3 er ikke like vellaget, og har ikke like elegante løsninger, men jeg ville klart foretrukket R3 framfor dette kabinettet, på grunn av pris, ytelse, lyddempning og viftebestykning.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette kabinettet ser noe bra ut. Obsidian så mye bedre ut. Å inkludere fiffige løsninger hjelper lite når kabinettet støyer og er alt for varmt.

Her tror jeg Corsair må ha bommet litt med sine beregninger. For bare 500kr mer så får du Obsidian 700D som er mer solid, større, penere, stillere og mye kjøligere. For 500kr mindre så får du Define R3 som er veldig mye penere, kjøligere, mye "stillere", med støvfilter over alt og e-sata som en liten bonus.

 

En budsjettversjon av Obsidian hørtes bra ut i utgangspunktet, men i realiteten var det ikke et brukbart alternativ en gang, i tillegg til å være priset alt for høyt!

Lenke til kommentar

The first thing which is evident about the 600T is that when at idle, with the fans on low, this is an incredibly quiet chassis. Near silent in fact. This is made all the more impressive by the fact that our components remain very cool at all times, including our 980X, which sits at 28°C when using the Corsair H70 CPU cooler.

 

When we move to the load tests with low fan speed the temperatures remain at a very impressive level; the CPU never rising above 50°C and the chassis providing enough airflow for the GPU cooler to keep our GTX 480 at 74°C with 47% fan speed. Turning the fans up to high results in a minimal increase in noise, 45.5dBA at idle (low) to 46.8dBA at load (high), for the full system and temperatures across the components drop by 1-2 degrees.

 

Kilde

 

Regner med at de fleste kan engelsk, så dropper å oversette. men konklusjonen er at denne testen mener at kabinettet støyer lite, har gode kjøleegenskaper. Det motsatte kjære HW sier...

Endret av MadRos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at de fleste kan engelsk, så dropper å oversette. men konklusjonen er at denne testen mener at kabinettet støyer lite, har gode kjøleegenskaper. Det motsatte kjære HW sier...

 

Ja, her er det heilt openbart at HW burde droppa å teste kabinettet sjølv, og berre kopiert det andre skriv om kabinettet. At dei vågar å trekke konklusjoner basert på sine eigne tester er fullstendig absurd!

 

 

Oh, and in case you didn't notice, I was being sarcastic.

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Smaken trenger dere fjortisser ikke kommentere på, da den som kjent er delt - eller helt ræva. Å klage på egenskapene kan dere også drite i, da dere helt klart kun baserer kommentarene på denne (noe misvisende) testen. Jeg er en stolt eier av dette kabinettet, dog i hvit utgave, og må si meg enig i Anandtech sin konklusjon: Not Perfect, but Very Close!

 

http://www.anandtech.com/show/4028/corsair-graphite-series-600t-cool-and-quiet/6

 

Se forøvrig her for versjonen som slår denne: http://www.guru3d.com/article/corsair-graphite-series-600t-white-review/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smaken trenger dere fjortisser ikke kommentere på, da den som kjent er delt - eller helt ræva. Å klage på egenskapene kan dere også drite i, da dere helt klart kun baserer kommentarene på denne (noe misvisende) testen. Jeg er en stolt eier av dette kabinettet, dog i hvit utgave, og må si meg enig i Anandtech sin konklusjon: Not Perfect, but Very Close!

 

http://www.anandtech.com/show/4028/corsair-graphite-series-600t-cool-and-quiet/6

 

Se forøvrig her for versjonen som slår denne: http://www.guru3d.com/article/corsair-graphite-series-600t-white-review/

 

den vite utgaven er fiiin. mye finere en den svarte.

vurderer sterkt det kabinettet som mitt neste.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

har hatt dette kabinettet i et par måneder nå, og det var det første bygget jeg har gjort på noen år, men alt i alt, er jeg strålende fornøyd! temp'en er ikke så ille heller. jeg har ikke ettermontert vifter av noe slag, alt er stock. jeg bruker et z77 sabertooth hovedkort i kassa, og den høyeste tempen målt er 30 på PCH, alt annet ligger under. skjermkortet har egen måler som viser 33 på GPU.. så.... er kabinettet så ille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...