Gå til innhold

Retroentusiastkompakt fra Fujifilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rett og slett wow. Er riktig nok spent på prisen, da dette her lukter ikke billig...

 

post-7631-1284976332,7987_thumb.jpg

  1. The lens uses a 9-blade aperture diaphragm. A large F2 aperture and high-quality optics let users take beautiful photos with a soft out-of-focus (bokeh) effect.
  2. The lens enables macro shooting as close as 10 cm.
  3. Featuring a built-in ND filter (equivalent f-stop reduction of 3), the lens can enhance depth-of-field even in bright shooting conditions by enabling the aperture to be kept wide open. Shutter speed can also be reduced to capture waterfalls, or any shot where intentional blur is required.

. Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

ja, her var det høy siklefaktor... Jeg regner med at prisen blir meget høy, men skal ikke utelukke at jeg kjøper meg et eksemplal likevel.

 

Jeg har bladd litt i pressemeldingen, men finner ikke noe om fokusering. Noen som vet hvordan dette er tenkt gjort? Det ser ut til å være en fokuseringsring på objektivet, legges det opp til å fokusere som med en rammesøker? Eller må vi belage oss på ulidelig treg kontrastbasert autofokus?

Lenke til kommentar

ja, her var det høy siklefaktor... Jeg regner med at prisen blir meget høy, men skal ikke utelukke at jeg kjøper meg et eksemplal likevel.

 

Jeg har bladd litt i pressemeldingen, men finner ikke noe om fokusering. Noen som vet hvordan dette er tenkt gjort? Det ser ut til å være en fokuseringsring på objektivet, legges det opp til å fokusere som med en rammesøker? Eller må vi belage oss på ulidelig treg kontrastbasert autofokus?

 

The high-speed CMOS sensor read-out and the EXR Processor's enhanced focusing system contributes to the high-speed AF performance, while the combination of the optical viewfinder and extremely low shutter time lag enhance the pleasure of every shot.

 

Dersom jeg tolker dette riktig, snakkr vi kontrastbasert autofokus...

Lenke til kommentar

Jeg har bladd litt i pressemeldingen, men finner ikke noe om fokusering. Noen som vet hvordan dette er tenkt gjort? Det ser ut til å være en fokuseringsring på objektivet, legges det opp til å fokusere som med en rammesøker? Eller må vi belage oss på ulidelig treg kontrastbasert autofokus?

Dpreview kaller det "High speed Contrast AF", så vi kan jo håper på noe ala GF1. Det tyder i hvert fall på at de ikke har brukt hybridsensoren sin med innebygget PDAF.

Lenke til kommentar

Lekkert! Dette slår jo Olympus EP-1 ned i støvlende på retrofaktor. Spesifikasjonene ser ellers også veldig bra ut. Jeg har et tynt håp/drøm om at vi snakker om Olympus-priser og ikke Leica-priser.

 

PS. Hva er de to "håndtakene" på objektivet til? Kan det være utskiftbart?

Oppå kameraet står det en logo med "Fujinon lens system".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Lekkert! Dette slår jo Olympus EP-1 ned i støvlende på retrofaktor. Spesifikasjonene ser ellers også veldig bra ut. Jeg har et tynt håp/drøm om at vi snakker om Olympus-priser og ikke Leica-priser.

 

PS. Hva er de to "håndtakene" på objektivet til? Kan det være utskiftbart?

Oppå kameraet står det en logo med "Fujinon lens system".

 

Har også lagt merke til det. Men samtidig står det enn hel avsnitt i pressemeldinger om hvordan er sensoren er tilpasset objektivet. Men kan godt hendet det er generelt tilpasning for å bedre border-performance. Ellers er jeg spent på om hot-shoe til X100 vil akseptere Nikon blitser... men føles som en long-shot

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan manuell fokus vil utarte seg? "Rangefinder" ville vært gull!

 

Francis

 

Rangefinder krever to åpninger i fronten, så det er neppe det på X100, desverre.

 

Men hvis dette blir noe bra MÅ jeg ha et eksemplar!

 

Desverre er kameraet i en forseglet monter på Fujifilms stand, så jeg får ikke lagt noen størrelsesreferanse ved siden av, men det er merkbart større enn en LX5 og ditto mindre enn en Leica M9, for å si det slik. Det virker i det hele tatt som om Fujiofilm har laget det perfekte kameraet for meg!

 

Bortsett fra at ryktene her nede snakker om en pris på ca €1000, dvs 12-13 tusen i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...