Gå til innhold

Slik blir Internet-hverdagen for mange


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..og annet dill-dall. Søkefelt, adresselinje og et par knapper er alle samlet i bare en høyde.
Hjelper så forferdelig lite når de har et mellomrom på størrelse med Niagarafossen mellom fanene og vinduknappene. Faktisk grenser det til ren idioti at de setter fanene på siden av navigasjonslinjen, fordi disse tar i utgangspunktet mer enn en hel skjermbredde ved en aktiv nettleserøkt. Mitt argument om at Microsoft sin avdeling for design av programvaren deres består av dumskap, er videre forsterket. Kall meg gjerne frekk når jeg sier at jeg kunne gjort det bedre selv enn et gigantisk firma som Microsoft, men selve konseptene kan man faktisk tenke ut en atskillig bedre løsning til selv på i underkant av 10 minutter.
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager sette fanene i samme rekke som adresselinjen? :dontgetit:

 

For ikke å snakke om død plass over adresselinja bare for å ha en egen linje til minimize/maximize/close knappene. Ta heller en kikk på hvordan dette er gjort i Chrome..

 

Det har nok noe å gjøre med den generelle UI designen i windows. IE følger denne. F11 funker bra hvis en vil ha maksimal plass utnyttelse.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager sette fanene i samme rekke som adresselinjen? :dontgetit:

For ikke å snakke om død plass over adresselinja bare for å ha en egen linje til minimize/maximize/close knappene. Ta heller en kikk på hvordan dette er gjort i Chrome..

Ja. Chrome har løst dette på en myye finere ogbedre måte. Skjønner bare ikke hvordan de tenker over i avdelingen "Bing"... :ermm:

 

 

Synes andre nettlesere er deiligere å bruke :)

Lmao :!: Men jeg er jo forsåvidt enig også da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ennå en artikkel om ett Microsoft produkt som ikke er levert enda. :thumbdown:

 

Skulle tro dere var kjøpt og betalt av Microsoft. Internet Explorer fortjener ikke særlig omtale annet enn ett par tre artikler:

 

1. De har startet på neste versjon. Og ferdig med det! HW.no pøser på med uinteressante, MS jobber med saken artikler.

 

2. Selve slippet!

 

3. Eventuelle tester

 

(4. Langt om lenge senere, en omtale om hvor lite populært det eventuellt ble, og gjerne 5. Langt om lenge hvor mange sikkerhetshull versjonen er befengt med)

Lenke til kommentar

*snip*

Er det ikke nettopp derfor vi har Hw.no? Jeg skal aldri røre IE igjen, uansett hvor bra det blir, og ikke er jeg Windows-bruker lengre heller. Men ingen er tjent med å bare ha artikler om Opera, FF eller Chrome. IE er der, og da må vi få høre nyhetene ang. nettleseren.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Enig, vi fortjener nyhetsverdien til IE også. Men problemet her med dette antallet "pre-Release" -artikler er at det har liten nyhetsverdi.

 

Microsoft får bare en masse ufortjent publisitet.

 

Kan ikke HW.no lage seg ett "filter" for Microsoft som begrenser overflødig publikasjon, og heller arbeide flittig for å publisere alt annet som måtte være interessant lesning?

Endret av G
Lenke til kommentar

Går sikkert an å flytte taben, når den er plassert der(håper jeg), syntes det så bra ut, hvis den blir rask og heller ikke bruker halve dagen på å åpne ny fane blir den kanskje brukt mer enn FF.

 

Bryr meg egentlig ikke om plassen som blir sløst øverst heller

 

Men det er nå mine meninger

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om død plass over adresselinja bare for å ha en egen linje til minimize/maximize/close knappene. Ta heller en kikk på hvordan dette er gjort i Chrome..

 

Du må legge merke til at IE9 ikke er maksimert på dette bildet, og om du ser på Chrome så lager de også "død plass" over fanene når den ikke er maksimert

 

Synes IE-versjonene til nå er noe "trege og hakkette" i reaksjonen når du trykker, i forhold til andre nettlesere.

 

Synes andre nettlesere er deiligere å bruke :)

 

IE har tidligere vert ganske treg ja, men jeg har ihvertfall stor tro på at de har tatt seg sammen også på dette. Vil være merkelig om de har forbedret motoren sin såpass kraftig som de har gjort uten å forbedre "karosseriet" også.

Lenke til kommentar

Et slikt minimalistisk utseende som IE9 tilsynelatende kommer med som standard, kan man vell få i de fleste nettlesere om det ikke er som standard der allerede? For eksempel i Fx har jeg gjort noen små endringer, som gjør den ca like minimalistisk som det IE9 ser ut til å være. Se skjermdump:

 

711114.jpeg

 

Noe lignende burde være en smal sak å få til andre nettleser?!

Lenke til kommentar

"Slik blir Internet-hverdagen for altfor mange":D

 

Nja, i mine øyne ser det ut til å kunne bli en meget god browser, og om de får inn god responstid i UIet så skal en ikke se bort fra at det blir en av de beste om ikke den beste på markedet, motoren er blitt såpass rask at forskjellene til Opera og Chrome i praksis er ubetydelige, standarder tar de jo også alvorlig og Acid testen skal være komplett i den endelige versjonen av IE9.

 

I tillegg får vi jo også HW-akselerering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...