Gå til innhold

Enkleste måte å kjøpe Nexus One på?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå lest X antall tråder om Nexus One i leting etter den beste måten å kjøpe telefonen på.

 

Klarer ikke å finne noen kjøpsguide, selv om jeg mener å ha sett dette før.....

 

Kan noen peke meg i riktig retning? (Og da helst ikke en tråd med tusen poster, isåfall trenger jeg postnummeret også.)

 

Eller bare skrive en ny "guide" til hvordan kjøpe i denne tråden. :)

 

Har vært i kontakt med USA-Scandinavia.com, og de skulle ha 5 700 kr for telefonen (alt inkludert). Det er jo helt vanvittig og totalt uaktuelt. Da kan jeg heller kjøpe en på Ludo Mobil til 5 000 kr og få med norsk garanti på kjøpet.

 

Andre metoder? (Jet Carrier etc.?) Noen som har kjøpt den nylig? Hva betalte dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min her: http://www.epartner.no/PartDetail.aspx?q=p:2880822;c:101143 i februar til 6500kr. Nå koster den 4763kr (det er inkludert moms og uten abonnement), og norsk garanti/reklamasjonsrett er gjeldene. :) Tok tre dager fra jeg bestilte til jeg fikk den i hånden. Omformer til vårt strømnett fulgte med hos meg. God service var det der også.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min her: http://www.epartner....880822;c:101143 i februar til 6500kr. Nå koster den 4763kr (det er inkludert moms og uten abonnement), og norsk garanti/reklamasjonsrett er gjeldene. :) Tok tre dager fra jeg bestilte til jeg fikk den i hånden. Omformer til vårt strømnett fulgte med hos meg. God service var det der også.

 

Prisen du oppgav er dessverre uten moms. Når du slenger på det blir prisen over 6000 kr. Ikke like interessant lenger.... (Koster jo bl.a. "bare" 5000 kr på Ludo.)

 

Med dagens dollarkurs + 25 % mva og Jet Carrier utgifter ender prisen på ca. 4 600 kr ser jeg. Og da er det uten garanti osv.

 

Og hva er dealen med at det på Epartner sin side står øverst "Nexus støtter ikke exchange kalender." da? DET gjør den jo. thumbup.gif Med mindre Epartner har fått tak i en spesialutgave som ikke støtter Exchange da. laugh.gif

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Hehe, nei det aner ikke jeg. :p Bruker ikke exchange-mulighetene uansett, så.

 

Ellers skal jeg si at jeg er meget fornøyd med telefonen. Noe av det beste jeg har vært borti sålangt, og når den etterhvert får Froyo innabords blir den jo noen hakk bedre igjen. :)

 

EDIT:

Oi! Ser at prisen jeg oppgav var med et telenorabonnement. Du må nok legge på ca 1000kr hvis du skal ha uten. Beklager dette. :(

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Hehe, nei det aner ikke jeg. :p Bruker ikke exchange-mulighetene uansett, så.

 

Ellers skal jeg si at jeg er meget fornøyd med telefonen. Noe av det beste jeg har vært borti sålangt, og når den etterhvert får Froyo innabords blir den jo noen hakk bedre igjen. :)

 

Froyo er vel allerede tilgjengelig? Isåfall mulig å installere manuelt..

 

Hm.. må bare finne et sted å shoppe den da. Nekter å betale over 4 800 kr for telefonen.. den er tross alt over et halvt år gammel. :p;)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål som jeg har stilt til andre i samme situasjon - hvorfor ikke gå for HTC Desire i stedet? Det er HTC som bygger Nexus One for Google, og deres Desire er mer eller mindre nøyaktig samme telefon, bare bedre. Du får bl.a. med HTC Sense, samt at jeg personlig synes pekeinnretningne er bedre på HTC Desire enn på Nexus One.

 

I tillegg får du telefonen billigere og du får med vanlig norsk garanti. Du får jo ikke muligheten til å si "OMG GOOGLEPHOOOONZ!" så klart, men du er vel ikke en idiot heller? :)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål som jeg har stilt til andre i samme situasjon - hvorfor ikke gå for HTC Desire i stedet? Det er HTC som bygger Nexus One for Google, og deres Desire er mer eller mindre nøyaktig samme telefon, bare bedre. Du får bl.a. med HTC Sense, samt at jeg personlig synes pekeinnretningne er bedre på HTC Desire enn på Nexus One.

 

I tillegg får du telefonen billigere og du får med vanlig norsk garanti. Du får jo ikke muligheten til å si "OMG GOOGLEPHOOOONZ!" så klart, men du er vel ikke en idiot heller? :)

 

Hehe, hovedårsaken til at jeg skal ha Nexus og ikke Desire er nettopp HTC Sense - at jeg SLIPPER Sense-"skallet". Liker "native" Android og minimalisme jeg. ;) Dessuten er jeg fan av "native" Android fordi man får Android-oppdateringene tvert (slik som v2.2 nå f.eks.), og slipper å vente i månedsvis på at HTC skal tilpasse Sense-"skallet" sitt til nye Android-versjoner. Trenger kun å forholde meg til Google.

 

Se f.eks. på de stakkars folka som kjører HTC Hero. De har vel ventet et halvår på Android 2.1, mens hadde de hatt "native" Android hadde det vært klart på dagen.

Lenke til kommentar

Fikk melding fra Epartner nå om at de har sluttsolgt Nexus One; og at den ikke vil føres mer av dem. Ser ikke ut til at den er å få kjøpt på Ludo Mobil heller lenger. (De bare reklamerer for den, men den er ikke å finne i webshop.)

 

Så da gjenstår snart bare import... med mindre andre har tips? ;)

Lenke til kommentar

Eg kjøpte frå eBay, av ein seljar med god god kritikk, og som var villig til å merke pakken med "gave" og med verdi under 1000kr. Ebay har ein del gode løysingar mtp. svindel og slikt, så eg ville absolutt vurdert det.

 

Det negative med dette blir sjølvsagt de norske rettane du misser, men du får likevel 1 års garanti frå Google.

 

Det positive er at du då får sitje på ein vanilla Android, noko som er den beste løysinga for meg. Eg kan heller ikkje forstå kvifor folk vil ha noko resurskrevjande køyrande oppå noko som allereie fungerar ypparleg.

 

Seljaren eg handla frå var: han her. Ser han framleis har nexusar ute for sal, og eg ville absolutt vurdert dette som ei god løysing. Telefonen endte på litt over 3900kr for min del.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte frå eBay, av ein seljar med god god kritikk, og som var villig til å merke pakken med "gave" og med verdi under 1000kr. Ebay har ein del gode løysingar mtp. svindel og slikt, så eg ville absolutt vurdert det.

 

Det negative med dette blir sjølvsagt de norske rettane du misser, men du får likevel 1 års garanti frå Google.

 

Det positive er at du då får sitje på ein vanilla Android, noko som er den beste løysinga for meg. Eg kan heller ikkje forstå kvifor folk vil ha noko resurskrevjande køyrande oppå noko som allereie fungerar ypparleg.

 

Seljaren eg handla frå var: han her. Ser han framleis har nexusar ute for sal, og eg ville absolutt vurdert dette som ei god løysing. Telefonen endte på litt over 3900kr for min del.

 

 

Bra vi er enige om at Sense er en uting. Jo clean'ere install av Android jo bedre, og det blir ikke renere enn på Nexus. ;)

 

Linken du oppgav til eBay virker jo interessant. Med dagens kurs blir det jo 3500 kroner + frakt. Da ender den på 3800 kroner. Og det er jo absolutt brukbart... :)

 

1) Hvor lang var leveringstiden?

2) Hvordan gjorde du det med betaling? (Paypal?)

3) Hvor mye kostet frakten? (eBay anslår ca. 300 kroner)

Lenke til kommentar

1) Hvor lang var leveringstiden?

Veel, eg var ganske uheldig her, ettersom eg gjorde det sjakktrekket å bestille rett før påske. Seljaren leverte pakken inn på postkontoret ila. 24 timar etter bestilling. Etter ein dags reising i statane blei pakken sendt til utlandet. Deretter brukte den vel kanskje 4-5 dager før den kom opp i Noreg. Pakken gjekk ganske raskt gjennom tollen, og blei så sendt med vanleg post til meg (noko som varier til kor du bur i utlandet). Pakken ankom mitt postkontor dagen etter at eg reiste på påskeferie ned til slekta ;). 10-11 dagar trur eg er vanleg å rekne med frå pakken blir sendt, til du mottar den.

 

2) Hvordan gjorde du det med betaling? (Paypal?)

Jepp. Eg registrerte kortet mitt, og PayPal trakk summen seljaren skulle ha. Dagen etterpå fekk eg telefon frå ei hyggeleg asiatisk (antok det på aksenten i alle fall) dame som lurte på om det verkeleg var som hadde føretatt eit kjøp. :)

 

3) Hvor mye kostet frakten? (eBay anslår ca. 300 kroner)

Hugsar ikkje nøyaktig kva eg betalte i frakt, men trur ikkje det var så mykje som 300 kr. Seljaren føreslo frakt med USPS, og ein ferdigpris der. Eg betalte ein totalpris tlf+frakt, så er som sagt litt usikker på kor stor del frakta utgjorde.

 

Men du bør forbrede deg på at den i verste fall kan bli stoppa i tollen. Då må du rekne med momspåslag på 25% og fortollingsavgifter.

Lenke til kommentar

Men du bør forbrede deg på at den i verste fall kan bli stoppa i tollen. Då må du rekne med momspåslag på 25% og fortollingsavgifter.

Takk for grundig svar. ;)

 

Hm... hvordan fikk du selger til å merke telefonen som gave med verdi under 1000 kroner? Tok du direkte kontakt eller noe? Med 25 % påslag vil den jo bli ekstremt lite prisgunstig.. kunne jeg like godt bladd opp et par hundre kroner til og fått norsk garanti fra Ludo Mobil. ;)

 

Hva er sjansen for å bli tatt?

 

Antar man må kjøpe til strømadapter til det norske strømnettet etc.? Annet å tenke på? :)

Lenke til kommentar

Antar man må kjøpe til strømadapter til det norske strømnettet etc.? Annet å tenke på? :)

Laderen som kom med min Nexus One fra USA var en standard 100-240V internasjonal lader. Trengte bare en enkelt adapter for å gjøre om amerikansk stikkontakt til europeisk. Jeg kjøpte en hel del sånne for et par dollar stykke på Deal Extreme. Tipper også Chas Ohlson har...

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 1. juli 2010 - 00:03' timestamp='1277935428' post='15879638']

Antar man må kjøpe til strømadapter til det norske strømnettet etc.? Annet å tenke på? :)

Laderen som kom med min Nexus One fra USA var en standard 100-240V internasjonal lader. Trengte bare en enkelt adapter for å gjøre om amerikansk stikkontakt til europeisk. Jeg kjøpte en hel del sånne for et par dollar stykke på Deal Extreme. Tipper også Chas Ohlson har...

 

OK :)

 

Nei, med mindre noen har bedre forslag til hvordan man skaffer en Nexus så blir det nok eBay.

 

De som ligger på Finn.no er jo overpriset. 4 000 kroner for BRUKT Nexus utgår (ja, jeg har forsøkt å prute) thumbdown.gif ...når man kan importere selv en splitter ny til en billigere (under 3 800 kr) penge. new_yes.gif Såfremt man ikke blir stoppet i tollen da... noen som har opplevd det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Idag er det klart at Nexus One ikke vil bli produsert mer. Da er det vel bare å få opp farta og bestille...

 

...som tenkt, så gjort. Bestilte den på Ludo Megastore.

 

Rask levering og norsk garanti (+ mulighet for å returnere den om jeg ikke liker den) ble utslagsgivende. Spiller ingen rolle at det blir en god tusing dyrere enn å importere; det er jo bare spenn. ;)

Lenke til kommentar

Grattis med ny mobil! Kunne ha tenkt meg en slik selv (anser Nexus One og Galaxy S som de to mest interessante Android-mobilene på markedet ATM) :-)

Tnx! :)

 

Ja, definitivt de to beste... mulig i tillegg til HTC Desire (som jeg dog anser som litt "døllere").

 

Skjermen på Galaxy S var helt rå... spent på å se hvordan skjermen på Nexus One er i forhold... håper ikke nedturen blir for stor. ;) (Oppløsningen er jo i det minste den samme, og med mindre fysisk størrelse skulle skjermens detaljnivå være bedre, men fargene står sikkert noe tilbake for Galaxy'n.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...