Gå til innhold

Super-AMOLED i gresk skjermduell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nesten X10 så ut til å synes best i solen jeg!! trudde Super Amoled skulle være bedre enn dette, selv i "Extreme light". Super Amoled er uansett en drøm å se på med en gang det er litt mindre sol da :) Nydelig skjerm! Iriterer meg grønn på at iPhone 4 ikke kommer med amoled skjerm!!!

Lenke til kommentar

Vil påpeke at det ikke er like lett å få fram hvor tydelig det sees i sollys når man filmer, som det var påpekt i testen pocketnow gjorde av Samsung Wave, der han sa at det er ikke så lett å få fram på dette klippet her, men selv om det ikke ser sånn ut så synes ting veldig godt på skjermen i sollys.

 

Etter å ha hatt Samsung Wave i noen dager og brukt den i direkte sollys så må jeg hvertfall si at det er den beste opplevelsen jeg har hatt i direkte sollys, selv når jeg ikke har hatt på full lysstyrke. Og jeg har prøvd noen TFT-skjermer også. Har ikke fått sammenlignet med Xperia sin skjerm, men regner med å få gjort det neste gang jeg henger med ene kompisen min, så får vi se hva jeg synes etter å ha prøvd det.

Lenke til kommentar

TFT er bedre med mye motlys, siden den er mye bakopplyst. AMOLED og super-AMOLED er ikke så mye baklyst, og dermed får de problemer med mye motlys. Det er derfor imponerende at Galaxy S klarer å konkurere med TFT skjermen til Xperia. Super-AMOLED er jo overlegent på alle andre punkter.

Lenke til kommentar

Super AMOLED ser ut til å gjøre det ganske bra mot Xperia i denne testen.

 

Men sett i forhold til iPhone virker det i følge denne testen som Xperia har rimelig laber skjerm ute i sollys.

(Jeg gjorde bare et raskt søk, jeg aner ikke hvordan telefonene var justert i denne testen)

 

Hvor mye kan man justere ned lysstyrken til en bra LCD før den ikke er lesbar under disse forholdene?

Lenke til kommentar

Det kommer vel seriøse tester etterhvert, men det er nok vanskelig å få bildene til å vise det øynene ser. Og det øynene ser er jo selvsagt det som teller på en mobiltelefon.

 

Det beste er vel å teste selv, men det er ikke praktisk mulig for de fleste av oss. Mobilene er jo som regel lenket fast inne i butikken :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...