Gå til innhold

Sniktitt: Rock Band 3 (PS3/Wii/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kommer "ekte" guitaren. Men jeg tviler på at den er så ekte som vi tror.

 

Tipper det er sånn at du må "trykke" innenfor visse områder og ikke nødvendigvis på rett streng og note.

 

Gitaren på bildet så nå ut som en helt vanlig gitar med en midi-kontroller. Antar en spiller på "vanlig" måte.

Lenke til kommentar

Endelig kommer "ekte" guitaren. Men jeg tviler på at den er så ekte som vi tror.

 

Tipper det er sånn at du må "trykke" innenfor visse områder og ikke nødvendigvis på rett streng og note.

 

Gitaren på bildet så nå ut som en helt vanlig gitar med en midi-kontroller. Antar en spiller på "vanlig" måte.

 

Ikke anta det. Du ser jo på keyboard demoen trenger du bare å treffe en av de rette keys innenfor et område.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Endelig kommer "ekte" guitaren. Men jeg tviler på at den er så ekte som vi tror.

 

Tipper det er sånn at du må "trykke" innenfor visse områder og ikke nødvendigvis på rett streng og note.

 

Gitaren på bildet så nå ut som en helt vanlig gitar med en midi-kontroller. Antar en spiller på "vanlig" måte.

 

Rett streng, rett note. Harmonix har egentlig rett og slett laget tabs i spillform. Det så ut til å være en del barre-grep, men du får oppgitt akkorden på siden av "halsen" på skjermen, og det er valgfritt om du vil bruke akkorder eller barrene. Dessverre fikk vi bare observere dette, ikke teste selv (keyboardet derimot fikk vi teste). Jeg vet ikke med dere, men tror både Tormod og jeg kommer til å mate sparegrisen med alt vi til overs når vi kommer hjem, sånn at vi kan slå til med full instrumentpakke når den kommer. Wa-hey! :w00t:

Lenke til kommentar

 

Er vel rimelig tydelig at den gitaren du linker til og den som er avbildet i artikkelen er ganske forskjellige. Mulig det kommer to versjoner, at den du henviser til er en prototype, eller at Engadget for en gangs skyld er ute å kjører :)

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar

Gitaren her er langt fra ekte.. Den har MASSE knapper

 

http://www.engadget....sport-midi-out/

 

Er vel rimelig tydelig at den gitaren du linker til og den som er avbildet i artikkelen er ganske forskjellige. Mulig det kommer to versjoner, at den du henviser til er en prototype, eller at Engadget for en gangs skyld er ute å kjører :)

 

 

er mulig det er en versjon til av gitaren

 

 

"this is one of the two hardware models we will be releasing" sier han

 

Usikker på hvordan den andre. Er det strenger, slik som på "power gig" blir jeg veldig glad.

 

For de som ikke har sett eller hørt om Power Gig, er det på tide med en googling. Der er det ihvertfall ordentlig gitar.

Lenke til kommentar

Gitaren her er langt fra ekte.. Den har MASSE knapper

 

Det er en av to nye gitarer. Den som jeg har skrevet om og avbildet i artikkelen er både vanlig elektrisk gitar og RB3-kontroll, og heter Fender Stratocaster Squier.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Nå må det vel være greit å kunne ha underholding uten at man er produktiv? Forskjellen mellom å lage musikk og å spille Rock Band er ganske stor, men kanskje Rock Band kan inspirere noe til å faktisk bli produktive og gå videre på egenhånd. Jeg har erfaring med flere instrumenter selv, men er også stor fan av eksisterende Rockband versjoner. At man nå forsøker å få til en mix av begge disse tingene ser jeg på som entydig positivt og det høres utrolig gøy ut. Prisen på låtene er absolutt også overkommelig, og Rock Band gir mye bedre valuta for pengene enn dersom man skulle kjøpe bare låta i Itunes eller noe lignende skit.

 

Prisen på full pakke av RB3 kommer nok til å bli helt vanvittig da en vanlig Stratocaster koster omtrent 2000kr her i Norge, men da får man jo tross alt også med en ekte klassiker av en gitar som kan brukes utenom spillet. Dessuten skal det også komme en billigere modell som ikke er noen ekte gitar, men bare en enklere kontroller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...