Gå til innhold

PC-salget øker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minibærbare er fortsatt populære, men salget har begynt å avta noe. Tallen viser et estimert salg på 41,8 millioner enheter i 2010, noe som er 30 prosent økning fra i fjor. (...) Gartner mener salget av minibærbare vil fortsette å avta i årene fremover.

Salget øker fortsatt. Det som avtar er "rate of increase" (den andrederiverte :p ). Det er en viktig forskjell! :)

Lenke til kommentar

Er vel logisk at salget på pcer økes. Alle barna i dag får jo 1 pc hver, Slik at man har flere pcer i et familie hus i dag. Leste i vg her at eb familie på 5 hadde 7 stk pcer både stasjonære og berbare.

 

Og stadig flere bedrifter skaffer seg også pcer eller kjøper nye så salg av pcer kommer bare å øke hvert år framover.

 

Flere pcer i huset er vanlig i dag, men tror ikke mange eldre mennesker 70-90 år som har pcer men hehe. Men 50 år og under så.

Lenke til kommentar

og jeg som ikke har kjøpt en pc på nesten 10 år :o) bare oppdgradert.

Virker som om pcene varer lengere en i gamle dager, rundt 2003 var en tre år gammel pc skrot om den ikke var veldig krafig og oppgraderbar. For vanlig kontorarbeide er det lite problem å bruke en 4-5 år gammel pc i dag, oppgrader minnet samt ekstra disk om den var liten og du kan bruke den i mange år til. Ville ikke instalert win 7 på den men de fungerer greit i XP.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg.

 

Men dette er 5-6 gangen på 3-4 år jeg ser dere bruker bildet av denne maskinen til artikler og begge tester dere har hatt av den har dere gitt den sterk kritikk og negativ omtale.

 

Det blir en merkelig symbolikk. Man skulle jo tro det var favorittmaskinen til hw.no samtidig som den får elendig testomtale her.

 

post-38451-1274985140,2872_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ville det ikke vært mulig å finne opp en kjøleløsning basert på sirkulerende freon gass med hjelp av en minatyr konstruksjon?

 

Data elektronikk elsker kuldegrader så hvorfor gjør ingen dette?

 

Hadde kjøpt noe slikt med en gang for jeg er drittlei at state of the art skal være så drittvarmt og bråkete.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Minibærbare er fortsatt populære, men salget har begynt å avta noe. Tallen viser et estimert salg på 41,8 millioner enheter i 2010, noe som er 30 prosent økning fra i fjor. (...) Gartner mener salget av minibærbare vil fortsette å avta i årene fremover.

Salget øker fortsatt. Det som avtar er "rate of increase" (den andrederiverte :p ). Det er en viktig forskjell! :)

Er ikke profittmarginen på disse enhetene latterlig liten? Greit nok at de selger i bøtter og spann, men det skal nok enda flere bøtter og spann til før det er noe særlig å tjene på de. Kjekt for oss forbrukere da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Glem det jeg sa om freon. Fant ut at noen fant opp noe slikt for noen år siden.

 

Søkte på freon based cooling på google og jeg fant.

Ett slikt system påstås å koste kun rundt 200 dollar.

 

http://www.overclock.net/hardware-news/304381-x-bit-200-freon-cooling-system.html

 

At the show Thermaltake demonstrated a system running quad-core AMD Phenom processor at about 3.20GHz with temperature of just 28°C - 29°C.

 

Veldig god info for oss som er lei varme og støy. Noen som vet hvor man får tak i delene?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ville det ikke vært mulig å finne opp en kjøleløsning basert på sirkulerende freon gass med hjelp av en minatyr konstruksjon?

 

Data elektronikk elsker kuldegrader så hvorfor gjør ingen dette?

 

Hadde kjøpt noe slikt med en gang for jeg er drittlei at state of the art skal være så drittvarmt og bråkete.

 

 

Det er ikke barebare å bruke aktive kjøleløsninger som er kaldere enn romtemperatur. Det er dyrt, upraktisk, strømkrevende og utsetter maskinvaren for kondens. Dessuten er allerede dagens løsninger gode nok, det er bare toppmaskinene som har en ytelse som presser utover kjøleegenskapene beregnet for maskinen. Det er lurere å heller senke produksjonsteknikk og spenning, fremfor å komme med episke kjøleløsninger.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...