Gå til innhold

Test: Aplus Twin Engine Color


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at artikkelforfatter benytter seg av et kjøleoppsett som er farlig likt det jeg har her med basis utgaven av kabinettet (en 2006 versjon) og jeg har noen få spørsmål :

 

1 : Cpu kjøleren ser jeg er en Ninja Scythe I mitt kabinett så var det ikke klaring nok fra hk til den store viften i siden, dvs det er snakk om at de største tårnkjølerne vil få problemer ved å komme borti side viften. I mitt tilfelle ble jeg nødt til å ta av denne for å slippe ulyder og skranglete følelse. Har det ikke vært bedre med at viften hadde vært montert utvendig i steden?

 

 

Jada, skal fjerne støv snart :p

 

2 : Fotene som ble brukt på det originale kabinetet er av plastikk, disse ble byttet ut hos meg med gummiputer for å fjerne en del av vibrasjons-støyen , men spesielt om man har kabinett døren åpen mens man benytter seg av pcen kan dette fortsatt være et problem da denne lager en viss irriterende skranglelyd, er dette forbedret i denne utgaven?

 

3 : Er det ordnet lett tilgang til viften i front? Hos min utgave satt grillen bom fast så man må demontere for delen av kabinettet for å kunne rengjøre ordentlig.

Lenke til kommentar
Første gang undertegnende så kabinettet, fikk det meg til å tenke at dette på enkelte punkter måtte være kabinettindustriens svar på flyindustriens "Beluga".
Ja, det ser jo faktisk ut som en sort versjon av flyet også så. :p

800px-A300-600ST_1_New_Colour.JPG

 

EDIT: Forresten, knallbra at produsenter tar til seg kritikken ja, respekt!

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Virker som om Maxpoint ikk er helt med i tida. Ingen forbedringer med hensyn til tooless installasjon som i de fleste andre kabinetter. Jeg har original kabinettet, TwinEngine Plus. Greit kabinett, men jeg vil ikke beholde det ved min neste build. Litt for støyete og mye støv.

Lenke til kommentar

Må si meg enig. Har originalmodellen selv og skal si det støver og bråker om man lar viftene surre for fullt. Dog jeg skulle ønske flere produsenter hadde tatt til vettet og brukt 4x120 mm vifter i sidedøra istedet for de løsningene som er der ute idag. Gjerne flere vifter slik at man skru ned hastigheten på dem og la alt være lydløst. Med tanke på at jeg har 2x250mm vifter på kabinettet mitt så syns jeg de ikke flytter så mye luft at det gjør noe selv på full hastighet..

Lenke til kommentar

Ser at artikkelforfatter benytter seg av et kjøleoppsett som er farlig likt det jeg har her med basis utgaven av kabinettet (en 2006 versjon) og jeg har noen få spørsmål :

 

1 : Cpu kjøleren ser jeg er en Ninja Scythe I mitt kabinett så var det ikke klaring nok fra hk til den store viften i siden, dvs det er snakk om at de største tårnkjølerne vil få problemer ved å komme borti side viften. I mitt tilfelle ble jeg nødt til å ta av denne for å slippe ulyder og skranglete følelse. Har det ikke vært bedre med at viften hadde vært montert utvendig i steden?

 

*bilde*

Jada, skal fjerne støv snart :p

Vi har faktisk kommentert akkurat det samme probblemet på side 4. Med vår testrigg var det riktig nok bare snakk om en eller to millimeter, men kjøleren og viften kom i konflikt. Vi opplevde derimot ingen ulyder eller andre følelser ved kabinettet på grunn av dette, foruten at sidedøren og kjøleren ble satt under press.

 

En utvendig vifte som du nevner ville ha løst dette problemet, men trolig skapt like mange. Det er aldri ideelt med en ekstra "klump" som stikker ut på siden av et kabinett, den vil fort vekk komme i konflikt med andre saker. Schyte Ninja er en stor kjøler :-)

 

 

 

2 : Fotene som ble brukt på det originale kabinetet er av plastikk, disse ble byttet ut hos meg med gummiputer for å fjerne en del av vibrasjons-støyen , men spesielt om man har kabinett døren åpen mens man benytter seg av pcen kan dette fortsatt være et problem da denne lager en viss irriterende skranglelyd, er dette forbedret i denne utgaven?

 

 

Det er nå en god stund siden jeg faktisk testet dette kabinettet, så jeg tør virkelig ikke å svare helt sikkert på det spørsmålet, jeg må sjekke nærmere etter påske. Men, det jeg husker at vibrasjoner ikke var er et problem, men samtidig så testet vi aldri med døren åpen.

 

 

 

 

3 : Er det ordnet lett tilgang til viften i front? Hos min utgave satt grillen bom fast så man må demontere for delen av kabinettet for å kunne rengjøre ordentlig.

Du får løsnet hele forsiden som ett stykke, og derfra får du tilgang til viften :-)

 

 

 

Lenke til kommentar

Takk for svarene Nilsen, ser dermed at kabinettet du har testet er 99% identisk innvendig som det kabinettet jeg har, de eneste forskjellene er :

 

1 : Mer lys.

2 : 1x 120mm vifte.

3 : Det nye panelet i topplokket.

 

Grunnen til at jeg spurte var at jeg har hatt kabinettet i ganske mange år nå, viftene fungerer faktisk enda ypperlig.

Testet en del oppsettet og det er faktisk nesten like bra temperaturer med sidevifta fjernet enn med på, hadde Aplus designet sidevifta bedre så hadde vi ikke hatt problemene med at den berør store tårnkjølere.

 

Men jeg synnes Aplus tar seg stivt betalt for et kabinett som jeg kjøpte i slutten av 2006 (mener jeg) til ca 900 Kroner i og med det ikke er nevneverdig forandret fra forrige model.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...