Gå til innhold

Vi leker med Fermi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fermikortene er vel de mest etterspurte angående nyheter og ytelsestester jeg har sett på lenge.

 

siden de bare har 2x6pins tilførsel så er jo det kanskje et godt tegn på at det ikke er for varme kort (som mitt 4870x2 :hrm: ).

 

håper disse kortene er en del bedre en ati sine toppmodeler, siden vi har ventet så lenge. håper på noen ytelses tester snart.

 

når er det snakk om lansering? er det fortsatt snakk om 26.mars?

Lenke til kommentar

Hva er Fermi...?

 

Hei!

 

 

Fermi er Nvidias kommende generasjon med grafikkort. Fermi er navnet på GF100-kjernen, en kjerne du finner i full versjon på skjermkortet GTX 480.

 

Denne guiden burde gi deg en god introduksjon: http://www.hardware.no/artikler/dette_er_nvidias_nye_skjermkort/74380

 

Når det gjelder lanseringen, så er det snakk om 26. mars. Enkelte rykter om noe annet har vi kommet over, men dette er og forbli rykter.

 

 

Lenke til kommentar

Har ventet og ventet så lenge,

at Nvidia skal ATI denge.

Skriker etter Fermi dag og natt,

et slikt kort skulle jeg gjerne hatt.

 

Søvnløse netter og mareritt,

vil ATI dukke opp i kabinettet mitt?

Et håp i det fjerne om grafer og tall,

vil forventningens makt stå for fall?

Et lite lys fra Cebit vi får,

jeg tror det blir jul for andre gang i år!

Lenke til kommentar

Håper virkelig det er sant at de får testkort om en ukes tid. Jeg var faktisk på vei til å bikke over på et ATI kort nå. Får håpe GTX 480 motbeviser ryktene og blir et knall kort. Jeg tror selv på en ytelse mellom 5870 og 5970. Det burde ihvertfall slå ATI sin topp singel GPU etter så mye utsettelse. Nvidia har stort sett levert kvalitet hele veien og jeg tror ikke de vil slippe/gi opp fermi før ytelsen har blitt akseptabel. Satser på at de skremmende lave clock speedsene som uoffensielt er lekket, bare var prototype hastigheter.

 

På den andre siden kommer jo ATI sitt svar omtrent likt (slutten av måneden). Et 5970 på ordentligvis. Altså 5870 x2 på en PCB med 4GB buffer. Virker svært interessant, men det blir et varmt kort:S Får håpe de klarer å lage god nok luftkjøling til disse. ATI har også klart å fortelle ca pris, imotsetning til nvidia, og prisen ligger på ca 1,000 dollar!

 

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente. Jeg håper nvidia slipper et rått kort, men ATI vil regjere med sin dual GPU.

Lenke til kommentar

Fermi krever en 6 pin og en 8 pins pci e kontakt på en 42 amps 12v rail.

 

Men dere sa testeksemplarer om 1 uke, betyr det at får hw.no det inn?

 

Nå har jo de sett kortet med egne øyne og de så 2x6 kontakter. Kanskje 470 har 2x6 og 480 har 8+6 :)

 

Ja, er specsen til 480 jeg postet.

Lenke til kommentar

Jakten på Fermi har vært svært annerledes, men noe sitter vi da igjen med.

Velkommen etter! ;)

 

Hva er Fermi...?

Navnet på Nvidia sin nye arkitektur, GF100 er første av mange implementasjoner...

 

Fermi krever en 6 pin og en 8 pins pci e kontakt på en 42 amps 12v rail.

 

Men dere sa testeksemplarer om 1 uke, betyr det at får hw.no det inn?

 

Nå har jo de sett kortet med egne øyne og de så 2x6 kontakter. Kanskje 470 har 2x6 og 480 har 8+6 :)

GTX 470 = 2x6-pin

GTX 480 = 1x6-pin og 1x8-pin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...