Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mars 2010


Anbefalte innlegg

Retningslinjer for tråden

  • - Det kan postes bilder fra 1-28. februar i denne tråden, og tråden vil være sticky i denne perioden.
  • - Den om poster bildet må selv være fotografen bak bildet.
  • - Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden.
  • - Det er ingen krav til kvaliteten til bildene, men det bør primært være bilder du er stolt av eller tror at andre har glede av å se.
  • - Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder.
  • - Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag.
  • - Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden.
  • - For bildeserier skal det være en klar sammenheng mellom bildene. I tvilstilfeller kan moderatorer splitte bildene til flere poster, eventuelt etter en dialog med fotografen.
  • - Det skal være maksimalt 1280 piksler på lengste side.
  • - Skriv gjerne noen ord om bildet du legger ut.
  • - Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv.
  • - Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken.
  • - Bilder kan kommenteres når som helst, også etter utgangen av mars.

Disse retningslinjene er ikke endelige, og kan bli endret underveis i perioden. Les dem derfor nøye før du legger ut bilder, selv om du har lest dette innlegget tidligere! Diskusjon rundt disse retningslinjene skal ikke foregå i denne tråden, og vil bli slettet uten forvarsel. Det er åpnet for diskusjon i denne tråden.

 

Tidligere tråder:

Akambrukernes bilde - februar 2010

Akambrukernes bilder - januar 2010

Akambrukernes bilder - desember 2009

Akambrukernes bilder - november 2009

Akambrukernes bilder - oktober 2009

Akambrukernes bilder - september 2009

Akambrukernes bilder - august 2009

Akambrukernes bilder - juli 2009

Akambrukernes bilder - juni 2009

Akambrukernes bilder - april/mai 2009

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte godt himmelen med månen. Prøvde noe sånt selv men bildet blir rævva. (ikke vet hva slags settings jeg skal bruke)

 

Sånn "brøyter" de snø på enkelte sentre. hehe

Bilde er veldig mørkt jeg vet. Fikk ikke tid til å ta av filteret jeg hadde på.

 

Exposure 1/800, F/7.1, 55mm, Iso-400, WB-Auto, EP - P

post-168209-1267481084,4645_thumb.jpg

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

Siden favoritt-funksjonen ikke er fiksa enda, så får jeg ta en "mine innlegg", da... Begriper ikke at det bare har middels prioritet. Tråder blir jo fulle av "mine innlegg"-innlegg.

Det er nok av andre mer grove bugs de må fikse først ... Noen av oss visste ikke om favoritter engang ;)

 

Her er to som er en smule nedsnødd ...

 

post-126935-1267484702,9986_thumb.jpg

E-620 + ZD 40-150mm @ 1/125s, /8, 150mm, ISO 200

Lenke til kommentar

Ventle, hva er de to tilsynelatende parallelle røde linjene helt til høyre i bildet ditt? Jeg tipper det finnes en grei fototeknisk forklaring for disse...

 

Gode gammeldagse refleksjoner fra en lyskilde som ikke er synlig i bilde, nærmere bestemt en gatelykt til venstre for fotografen. Det er sånne ting en solblender skal hjelpe mot (i tillegg til å beskytte glasset :)

 

arela, bilde nr 2 ble spesielt kult, ser ut som noe man absolutt ikke bør ha i seg :D

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Gammelt tre under/ved Puddefjordsbroen - blitt så svært at tyngdekraften gjør at det vokser nedover. Dvs når det vokser - nå står det bare å slumrer, og venter på at snøen skal smelte, fuglesangen begynne og solen skal varme til langt på kveld - da kommer det til å pumpe ut en grønt solsslikkende fontene av blader.

post-73994-1267550173,7677_thumb.jpg

E-P1 + Voigtlânder Nokton 50mm f/1.5 ved f/2.5 (god senterskarphet, soft ut i kantene ennå)

Lenke til kommentar

Francis i svart og hvitt, alltid en fryd for øyet. 50 f/1.8?

 

Hell i uhell

Jeg viste at jeg hadde et godt brukt batteri i kameraet da jeg dro til Leirfossen i dag, men at jeg tok et tomt reservebatteri oppdaget jeg jo selvfølgelig ikke før det var bom stopp.

Likevel ble det mange fine bilder med D3 og 17-35 og 70-200 (+TC17 på noen), men de bildene kommer ikke her.

 

Så dro man slukøret hjem, men kanskje en skulle ta en tur til?

Da tok jeg nye batteri og 70-300 på D2X. Jeg måtte ta bilder av Trøndelags heteste modell for tiden, en Taffeland som har overvintret her.

 

post-31719-1267558604,1048_thumb.jpg

 

Så var det dette med hell da.

Jeg ble lokket inn i godglassrus, og fikk prøve en 600VR på Wimberly Gimbal :w00t:

 

Laksand med 600mmVR

post-31719-1267558727,6261_thumb.jpg

 

Stokkand med 600mmVR

post-31719-1267558738,5924_thumb.jpg

 

Hmm - sparegrisen er farlig lett :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...