Gå til innhold

World of Warcraft stagnerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvilsomt, men kan bety at en nedgangsperiode er igang.

For min sin del "døde" wow da en hver idiot med for mye fritid kunne skaffe seg

superutstyr ved å farme HC, og at folk kan skifte "side" og rase som en tulling

er ingenting stabilt lengere.

Den tiden der vi så opp til raiderne er over, og det samme er selve sjela i gamet,

synd, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Hver gang dette temaet diskuteres på WoW-forumene så kommer trollene frem. Får håpe det går bedre her, selv om artikkel forfatter ser ut til å invitere til nettopp dette med tabloide retoriske spørsmål. :roll:

 

Forøvring, hvordan er 11.5 til 12 mill en nedgang?

 

Og at 70% av trial-kontoene ikke kommer seg forbi 10% beviser hva? Artikkelforfatter klarer ikke å vise oss at dette er særegent for WoW, eller at eller at denne prosentene er høyere eller lavere enn tidligere.

Lenke til kommentar

For det første, i det siste har Blizzard suspendert (banna) mange spillere som har tatt i bruk hacks, bots eller gjort andre ulovlige ting.

For det andre, MANGE av prøve-brukerene (trail-accountene) blir brukt av folk som vil reklamere for sin gull-selgende side, og disse løper bare til en hovedby og er i level en for så å bli suspendert.

Endret av mumakil23
Lenke til kommentar

Er en grense for hva Blizzard kan gjøre for å gjøre det enklere for at folk ikke skal dra.

Før var det stort å få ridedyr på lvl 40. For å unngå at du utålmodige skal stikke så har de

ridedyr på 20...lattlig.

 

Men Raiderne før var de du så opp til og gjerne var de som var best på serveren og

fortjente hva de fikk så er ting så random og enkelt nå at jeg kunne lvl 80 idag og hatt

supert utstyr fra ICC eller ULDR iløpet av et par uker....

Du trenger ikke jobbe noe nevneverdig lengere, så lenge du har fritid og tilgang på

siden tankspot så så er den vanskelige raidbossen innen rekkevidde iløpet av noen uker

etter 80 om du er i et ok guild.

 

WOW har blitt utvannet og de hyppige tilleggspakkene begynner å gjøre mer skade enn

godt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hvis spillet hadde blitt mer for hardcore-folk, så hadde Blizzard sikkert fått en fornøyd, loyal kundemasse på 300.000. Merkelig at de ikke gjør det......oh wait!

Jeg raidet mye i vanilla, men etter TBC var ute så har jeg ikke hatt tid til (eller lyst til) å bruke minst 3 kvelder i uka for en liten sjangs til å få en ny lilla dings. Jeg syntes at det er flott slik det er nå. Jeg har faktisk sjangs til å oppleve raids selv om jeg ikke er dedikert til spillet lenger. Jeg tror Blizzard syntes det var synd at de brukte store ressurser på å lage dungeons som bare noen få prosent av spillermassen ville noensinne se, så dette er en helt klar oppgradering fra TBC. Dere som lever halve livet deres i WoW får klare dere med achievements, hard modes og PVP.

 

Topic: Tror du trekker konklusjoner på litt tynt grunnlag. Antall spillere har ikke gått ned mange prosent, og det er som sagt et ukjent antall goldfarmer-kontoer. Kanskje markedet er mettet for øyeblikket? Når det er sagt, så blir vel kanskje Cataclysm den siste utvidelsespakka? Hvis jeg ikke husker helt feil, så jobber de med et nytt mmorpg.

Lenke til kommentar

Det var ikke slik før tankbug....de beste guildene sloss på de hardeste raids og andre sloss på de lavere. De beste (og de med mest tid) fikk det beste utstyret...rettferdighet vil vel

det kalles.

Nå kreves det ikke noe for å få bra utstyr, har du fritid så får du rått utstyr, er ingen

utfordring lengere...

 

 

Cataclysm blir nok ikke den siste tilleggspakka.... og i kjent blizzard stil så blir det nok

noen år før ny mmorpg kommer ut/blir annonsert.

Lenke til kommentar

"Mike Morhaime melder samtidig om at 70 prosent av spillerne som tar i bruk en prøvekonto ikke kommer seg forbi nivå 10. Når dette kun tar et par timer og maksnivået er på 80 indikerer jo dette at spillerne ikke blir særlig lenge i Azeroth."

 

Ehm, javel..? 1-10 er ganske raskt ja... Men det betyr jo ikke at alle andre leveler er like raske.

Lenke til kommentar

vel, starten på spillet er jo dødens kjedelig for nåværende MMO standarer, det var helt ok når det kom for 5 år siden, men det blir forandret når Cataclysm kommmer. Da vil man nok se mindre antall avsluttede kontoer for nyere spillere, og sykt som det kanskje høres ut, så kan man faktisk kanskje få se en fast økning av spillere igjen etter expansionen. Men etter 5år må man jo si at WoW har holdt koken oppe, de fleste MMO når peaken sin etter noen få måneder, om WoW endelig har nådd den, er det jo ikke annet en gi

kudos for en jobb godt gjort..

Lenke til kommentar

Tviler på det synker så mye med det første. ICC har nettopp sluttet, og etter det nye dungeon systemet kom, så har heroics blitt mer populært enn noen gang.

 

Cataclysm kommer også snart, noe som nesten garantert trekker spillere, i.o.m vi går tilbake til mer Vanilla wow tider.

 

 

Å trekke trail accounts inn i dette blir også feil, for ca 90% av disse brukes av Gold Sellers, som aldri leveler forbi level 1.

Lenke til kommentar
Trial accounts teller ikke for subscription, men jeg tor at tallet holder seg relativt stabilt. Kanskje de merker en svak nedgang, men det kommer nok til å være levende en god stund til. Svært mange kommer til å fortsette gjennom Cataclysm, men spørsmål er om de klarer å få endgame der til å bli bra.

 

Får håpe de får til endgame bedre der, de satser ivertfall mye større, skal være 4 raid instances ved launch, vs 1 når WotLK launchet.

Lenke til kommentar

Ser ingenting galt med veien Blizzard har styrt WoW den siste tiden. Jeg mener og tror at spillene som krever at en spiller 7 timer i døgnet for å få et item som er lilla, er over. Veien som Funcom og de som utvikler Mortal Online er på rett vei synes jeg og har på sikt en plan som gjør at den unge generasjonen kanskje åpner ytterdøren igjen.

Lenke til kommentar

Denne "artikkelen" hadde vært helt grei hvis ikke det var for den veldig lite gjennomtenkte siste linjen. Uten f.eks. en statistikk over hvor stor del av rekrutteringen til spillet som til enhver tid kommer gjennom trial accounts, blir det veldig tabloid å trekke slutningen at "nå dør WoW!!!!1".

 

Ellers kan det jo være verdt å merke seg at antallet spillere alltid synker når en expansion har vært ute i rundt et år, for så å hoppe markant opp igjen ved neste. Forskjellen fra før til nå er at det - i tillegg til de som spiller fast og gjerne tar forlengede pauser i påvente av neste expansion - alltid har vært en jevn tilstrømning av nye spillere hele tiden. Den strømmen ser nå ut til å stoppe, uten at det egentlig er kjempesjokkerende. Til tross for at WoW flyttet grensen langt framover, har det alltid og vil det alltid være et tak når det gjelder hvor mange man kan lokke til MMO-sjangeren. 11-12 millioner i WoW pluss de som spiller en av alle de andre titlene i det langt på vei mettede MMO-markedet er åpenbart dagens tak. Formodentlig øker taket igjen når Bioware får ut ToR.

 

Litt mer tankevirksomhet og analyse før dere publiserer, så unngår dere kanskje å gå GameReactor i næringen når det gjelder redaksjonelt stoff av TTT-typen (trøtt, tabloid, tankeløst).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...