Gå til innhold

- Dette var helt uventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd for alle som ikke har Nokia, men strengt tatt er ikke dette noe å whine om. Synd, men i hard business er det cold cash som gjelder.

 

 

Fra den andre siden; Gratis navigasjon har de fleste med GPS på telefonen fortsatt. Google Maps for telefon har jo navigasjon, selv om den fungerer rimelig labert sammenlignet med Ovi Maps.

Lenke til kommentar

Nav4all kan ikke betale til Navteq for alle kartene, ikke noe mer.

 

Navteqs svar:

 

"NAVTEQ statement

 

NAVTEQ continues to work across all companies and industries. There is no change to the fact that NAVTEQ operates as a completely independent unit of Nokia. All customers continue to have access to all data under consistent terms and conditions. Unfortunately, we were unable to reach agreement to extend our contract with Nav4All in alignment with these terms and conditions. Our priority is to operate in a manner that is fair to all our customers. We are pleased that Nokia recognizes that one condition of this is for NAVTEQ to remain independent. From a NAVTEQ perspective, providing equitable terms and conditions is another."

Lenke til kommentar
Synd for alle som ikke har Nokia, men strengt tatt er ikke dette noe å whine om. Synd, men i hard business er det cold cash som gjelder.

 

Nei, man er jo nødt til å godta det, så å whine, som du så fint kaller det, er vel ikke noe vits. Vi kan vel egentlig bare lene oss tilbake og la de store spise de små, og håpe på at vi sitter igjen med et monopol på det meste til slutt, og at de som leverer gode produkter til en billig penge, blir visket bort fra markedet.

 

Dette er ikke annet enn kynisk av Nokia, og jeg kommer iallefall til å boikotte alt som har med Navteq å gjøre i fremtiden. Jeg kommer iallefall ikke til å betale et rødt øre for produktene deres. Heldigvis har vel TomTom kart levert fra Tele Atlas.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke verre enn at Nav4All kan lage sine egne kart som de distribuerer gratis videre til sine kunder :)

 

Du vet vel ikke helt hva du sier nå? Men at du ikke er imot at Nokia prøver å få monopol på mobilmarkedet kommer ikke som noen stor overraskelse...

Lenke til kommentar

Joda, var nok bare du som ikke tok poenget.

 

Jeg har full forståelse for at Nokia prøver å tjene penger. Er i bunn og grunn det man driver med rundt om kring i verden for tiden.

 

Da Nokia kjøpte Navteq for 46 milliarder kroner (!!), var det langsiktige målet å tjene penger. Det er forståelig at slikt ikke deles ut til konkurrenter gratis, akkurat som jeg ikke klandrer Apple for ikke å dele iPhone OS gratis ut til andre mobilprodusenter.

 

Så, hvis det er Nokias game-changing nye gratisutgave av Ovi Maps som er årsaken til dette er det fullt forståelig. Nav4All kan som sagt lage sine egne kart om de vil, ingen som stopper dem ;)

Lenke til kommentar
Joda, var nok bare du som ikke tok poenget.

 

Jeg har full forståelse for at Nokia prøver å tjene penger. Er i bunn og grunn det man driver med rundt om kring i verden for tiden.

 

Da Nokia kjøpte Navteq for 46 milliarder kroner (!!), var det langsiktige målet å tjene penger. Det er forståelig at slikt ikke deles ut til konkurrenter gratis, akkurat som jeg ikke klandrer Apple for ikke å dele iPhone OS gratis ut til andre mobilprodusenter.

 

Så, hvis det er Nokias game-changing nye gratisutgave av Ovi Maps som er årsaken til dette er det fullt forståelig. Nav4All kan som sagt lage sine egne kart om de vil, ingen som stopper dem ;)

 

Jada, de store spiser de små, og du jubler i begeistring.

 

Men ser nå at N Drive blir gratis, og det må jo være en skår i gleden for deg og Nokia. Men tipper de heller ikke får fornyet lisensen når den utløper. Jeg skal iallefall forte meg å laste ned de aktuelle kartene, så snart de blir tilgjengelige. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at det er Amobils skribent som har gjort en feil her.

 

Den store pressemelding var at de nå tilbyt 7 dagers fri prøve utgave, så må du betale om du vil beholde og bruke systemet.

 

 

Offering 7-days free GPS software for all the most popular phone models becomes a part of NDrive’s strategy to popularize on-board navigation.

 

Just few days after announcing free 7-days navigation program for Android phones, Ndrive officially presents the same solution for all Symbian and Windows Mobile phone users.

Lenke til kommentar
Var nok ett lurt valg av Nokia..

 

Tipper vi heldigvis får se nye og bedre gratistjenester, så valget var nok ikke så lurt.

 

Tipper Nokia blir verdens største GPS-leverandør og blir bedre enn alle konkurrenter, så valget var nok lurt.

 

<3

 

Hehe, unnskyld at jeg ler, men tror ikke du vet hva du snakker om :D

Lenke til kommentar
Synd for alle som ikke har Nokia, men strengt tatt er ikke dette noe å whine om. Synd, men i hard business er det cold cash som gjelder.

 

Nei, man er jo nødt til å godta det, så å whine, som du så fint kaller det, er vel ikke noe vits. Vi kan vel egentlig bare lene oss tilbake og la de store spise de små, og håpe på at vi sitter igjen med et monopol på det meste til slutt, og at de som leverer gode produkter til en billig penge, blir visket bort fra markedet.

 

Dette er ikke annet enn kynisk av Nokia, og jeg kommer iallefall til å boikotte alt som har med Navteq å gjøre i fremtiden. Jeg kommer iallefall ikke til å betale et rødt øre for produktene deres. Heldigvis har vel TomTom kart levert fra Tele Atlas.

 

Nå er det vel ikke den helt store forskjellen på Nokia og TomTom. Da TomTom kjøpte opp Tele Atlas ble det raskt kroken på døra for Tele Atlas sin navigasjonsprogramvare for mobiltelefoner, McGuider.

 

http://support.teleatlas.com/en/support/pr...guider/#message

Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke den helt store forskjellen på Nokia og TomTom. Da TomTom kjøpte opp Tele Atlas ble det raskt kroken på døra for Tele Atlas sin navigasjonsprogramvare for mobiltelefoner, McGuider.

 

http://support.teleatlas.com/en/support/pr...guider/#message

 

 

Ja, nå er jo Tom Tom en produsent av navigasjon for biler, så det er vel ikke annet å forvente at de vil ha Tele Atlas for seg selv. Men for konkurransen sin del, er dette synd. Virkelig synd. De som godkjente disse to kjøpene må ha mottatt store summer på sine kontoer i forkant av avgjørelsen. Vi får håpe på at en 3. aktør kommer på markedet, så kan Nokia sitte der med skjegget i postkassen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...