Gå til innhold

Mass Effect kan bli film (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Nja, Film av spill er jo bedre enn spill av film.

 

Feks Alien Vs Predator eller Tomb Raider er ikke dårlige

 

Blir det film blir det vel hovedsaklig historien mot Reaperne tenker jeg siden de er den store erkefienden i dette universet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

En filmatisering av Mass Effect vil kunne unngå mange av de vanlige fallgrubene man støter på i filmatisering av spill. Spillene er jo allerede så cinematiske som spill kan bli, og universet lar seg lett overføre til et film-manus. Man vil ikke trenge å bryte med den "gode gamle" Mass Effect-følelsen for at det skal kunne funke på film. Ikke dermed sagt at det bare er å kjøre på. Mange innlevelses-triks spill kan benytte seg av tar seg ikke ut på film.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan bli veldig bra filmer ut av Mass Effect. Her er det jo et stort ferdig univers å lage film på, man må bare passe på å ikke forhaste seg med produksjonen og skuffe historien fra flere spill sammen i en mølje. Antagelig så hadde det gjort seg enda bedre som serie.

 

 

 

 

@Snotrus

 

Ellers er vel ikke filmen Alien Vs Predator basert på ett spill, men på en tegneserie.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det blir litt smør på flesk med en film om Mass Effect. Spillet er allerede i stor omfang som en lang interaktiv film, så det å lage en film vil bare være en kortere og nedstrippet versjon selvsagt uten interaktivitet. Jeg ser altså ikke helt poenget...

 

Men for all del, historien og universet er minst like spennende som Star Wars så det hadde sikkert blitt flott og imponerende.

Lenke til kommentar

Mass Effect egner sm god som film i mine øyne. Det har karakterene og kompleksiteten for å kunne skape et univers som gjør seg på lerretet. ME har en stor fanskare, og den vil nok bli atskillig større når det allerede kritikerroste nummer 2 kommer snart.

 

En god regissør kan gjøre dette til en god film.

Lenke til kommentar

Jeg satt akkurat å tenkte på dette i går kveld etter å ha leste mye om ME2 og ventet etter ME. Disse titlene er perfekt for gode Sci-Fi filmer!

 

Dette er ikke som etthvert populært spill, men et spill som egner seg meget godt til å tas over til film. Deadspace hvor man har snakket om å lage film vil være en døkjedelig ift. ME sjangeren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
"Deadspace hvor man har snakket om å lage film vil være en døkjedelig ift. ME sjangeren."

 

Det finnes en Deadspace-tegnefilm. Har ikke spilt spillet men syntes tegnefilmen var bra.

 

jepp Deadspace filmen var bra selv om det var tegnefilm

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...