Gå til innhold

Hvilke MS Office programmer bruker du?


Simen1

Hvilke MS Office programmer bruker du?  

53 stemmer

  1. 1. Hvilke MS Office programmer bruker du?

    • Word
      47
    • Excel
      43
    • Powerpoint
      35
    • Access
      7
    • Outlook
      22
    • Publisher
      5
    • Infopath
      0
    • Communicator
      3
    • OneNote
      9
    • Sharepoint
      6
    • Web apps
      2
    • Visio
      9
    • Project
      4
    • Ingen av disse
      5
  2. 2. Se tabellen i 1. innlegg. Hvilken MS Office 2010-pakke er den minste som inneholder alt du bruker?

    • Starter
      1
    • Home and student
      21
    • Home and business
      12
    • Standard
      0
    • Professional/Professional Academic
      7
    • Professional Plus
      2
    • Ingen av de. (Visio og Project er ikke er inkludert i noen av pakkene)
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The company has announced Office 2010 Starter Edition, a functionally limited version of Office 2010. It will come pre-loaded on only new PCs and be will funded by advertising.

 

Så Starter blir neppe godt nok for meg, selv om jeg ikke kan si det helt sikkert siden jeg ikke vet hva de struper i denne versjonen.

 

Da blir det Professional Academic på meg.

 

Edit: Forresten, hva vil "minste pakke" si? Pakke med færrest delpakker (Word, Excel osv), eller den man velger? Home and Student er godt nok for meg, men Professional Academic er billigere.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Svaret kommer an på hva "Starter edition only" betyr. Er det en strupet versjon av Word og Excel? Jeg bruker bare disse to, men vet ikke om Starter er godt nok.

Jeg skal prøve å finne ut av det.

Redigert: Starter får redusert funksjonalitet og er reklamefinansiert.

Starter får ikke support fra MS siden det kun blir OEM. (Ingen Retail)

Starter skal erstatte den rollen preinstallert Works med 3 mnd prøvetid har i dag. En forskjell er at det ikke er noen prøvetid-begrensning. Her er et skjermskudd jeg fant:

 

post-3851-1262797401_thumb.png

 

Edit: Forresten, hva vil "minste pakke" si? Pakke med færrest delpakker (Word, Excel osv), eller den man velger? Home and Student er godt nok for meg, men Professional Academic er billigere.

Minste pakke er den med færreste programmer, og ikke nødvendigvis den billigste. (Professional og Professional Academic er samme valg siden de inneholder det samme, men prisen er vidt forskjellig)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det regner jeg med at du vil kunne gjøre. Jeg bruker i hovedsak bare Access. Ikke fordi det er så glimrende program, men fordi jeg vedlikeholder en del gamle "applikasjoner" laget i Access.

 

Så jeg valgte å kjøpe Access 2007 løst fra Amazon.com, og ellers ha en Home and Student lisens for i krisetilfeller kunne åpne officedokumenter som ikke vil la seg åpne i OpenOffice. Dette ble billigere, selv om jeg hadde muligheten til oppgraderingspris.

Lenke til kommentar
Visio og Project er ikke en del av MS Office, så i så måte er vote-delen litt misvisende ...

 

List of Microsoft Office programs

 

Visio og Project er frittstående MS Office programmer som har vært med i tidligere pakkeløsninger.

Om MS Project (Fra Wikipedia):

"Although branded as a member of the Microsoft Office family, it has never been included in any of the Office suites before Office 2010 beta 1."

 

Om MS Visio (Fra Wikipedia):

"Visio began as a standalone product produced by the Visio Corporation; as of Visio 2000, Microsoft acquired it and branded it as a Microsoft Office application, like Microsoft Project; however, it has never been included in any of the Office suites."

 

Ingen av de nåværende Office 2007-pakkene inneholder Visio eller Project, og de er heller ikke med i noen av de Office 2010-pakkene som nylig ble annonsert.

Lenke til kommentar

Greit nok. To Office-programmer som ikke inkluderes i Office-pakkene.

 

Spørsmålene er "Hvilke MS Office programmer bruker du?" og "Hvilken MS Office 2010-pakke er den minste som inneholder alt du bruker?"

 

Jeg kan fortsatt ikke se hva du mener er misvisende med dette.

Lenke til kommentar
Jeg kan fortsatt ikke se hva du mener er misvisende med dette.

'Misvisende' er kanskje ikke det rette ordet.

Jeg mener at den nederste delen av avstemmingen hadde blitt ryddigere uten det siste alternativet, fordi man da ville ha fått et klarere inntrykk av fordelingen mellom de ulike pakkene basert på de Office-programmene som faktisk er med i pakkene.

 

Og dermed mener jeg vel implisitt at Visio og Project kanskje heller ikke burde ha vært med i den øverste delen. Men Microsoft henviser jo her og der til Visio som "MS Office Visio" (og tilsvarende for Project), så det blir jo feil å ikke kalle dem MS Office-programmer. Men de må altså anskaffes som separate programmer og er ikke inkludert i noen av MS Office-pakkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...