Gå til innhold

Lett Youtube testes ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke poenget. Hva gjør folk med liten båndbredde inne på Youtube i det hele tatt?

 

Ser filmer .. ?

 

Så du sparer på din 5kb/s store linje slik at du laster selve youtube fortere, men om du har en 5kb/s stor linje så må du uansett buffre filmen.

 

Det er ikke noe poeng å bygge siden lett om filmen tar en evighet å laste.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget. Hva gjør folk med liten båndbredde inne på Youtube i det hele tatt?

 

Ser filmer .. ?

 

Så du sparer på din 5kb/s store linje slik at du laster selve youtube fortere, men om du har en 5kb/s stor linje så må du uansett buffre filmen.

 

Det er ikke noe poeng å bygge siden lett om filmen tar en evighet å laste.

Poenget var vel at filmene også blir mer mindre.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget. Hva gjør folk med liten båndbredde inne på Youtube i det hele tatt?

 

Ser filmer .. ?

 

Så du sparer på din 5kb/s store linje slik at du laster selve youtube fortere, men om du har en 5kb/s stor linje så må du uansett buffre filmen.

 

Det er ikke noe poeng å bygge siden lett om filmen tar en evighet å laste.

Poenget var vel at filmene også blir mer mindre.

 

...Og kvaliteten blir dårligere?

 

Har du mobil så går du inn her: http://www.youtube.com/mobile

Lenke til kommentar

Bra tiltak. Får ikke mer enn 1,5Mbit her i huset pga avstand fra sentralen = 4km. Og når vi er tre stykker som deler, er det ikke mye til overs for en youtube-video i ny og ne. Minner noe sykt om VG-TV som enten er av/på.

 

Jeg vil helst skumme gjennom video i lav kvalitet først. Og hvis det faktisk er noe som er sjåanes så kan jeg skru opp kvaliteten. Å bufre i flere minutter for å bare bli rick-rolla, det er bortkastet.

 

Håper forresten det ikke blir "pay to see lower quality". Det får heller være omvendt.

Lenke til kommentar

Dette blir bra håper jeg. Nå blir det kanskje slutt på at jeg stikker og setter over kaffen mens jeg venter på at et 10 sekunders langt klipp skal bufre. :)

 

Jeg hadde tidligere "10Mbit" ADSL2 som faren min betalte rundt 400kr i måneden for, men tilkoblinga var ustabil fordi sentralen lå 8km unna (og jeg bor midt i byen...) så vi sa opp etter et par år med ustabilitet, så nå har jeg mobilt "bredbånd" fra Netcom.

 

Det ironiske er at jeg hører at folk får 10Mbit+ med 1-2 nedetider i året og bor der ingen skulle tru at nokon kunne bu. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...