Gå til innhold

Google utfordrer Skype?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett hva Google planlegger med Wave er jeg ikke så skeptisk til de lenger. Selvfølgelig er jeg kritisk til enhver monopol-situasjon, men enn så lenge virker det som om google heller mer mot open source og fri konkurranse, og de må gå en lang vei for å bli med i gjengen til MS og Intel.

 

Om google får til en god VoIP kan det bli veldig bra, og jeg er spent på å se hva de vil rette den mot.

Lenke til kommentar

Det som har gitt google deres suksess (etter søkemotoren hadde tatt av) er IMO måten selskapet drives og nye produkter utvikles. De ser seg enten ut markeder som har ingen eller få tilbud og lager løsninger for disse som adresserer det brukere faktisk vil ha og trenger, eller setter sammen grupper av kompetente mennesker som er spesialister i sine felt og gir de løse tøyler for å lage nye konsepter. De drives ikke av en markedsføringsavdeling eller folk med kun utdannelse i ledelse og bedriftsøkonomi, men folk med faktisk fagkompetanse innen IT, og det tror jeg har mye å si.

Lenke til kommentar

tingen er at google har en litt morsom løsning internt, 20% av arbeidsuka kan brukes på personlige projekter!

 

wave og go er for eksempel personlige prosjekter som har endt opp som fullverdige "produkter".

 

og siden google får mesteparten av inntektene fra reklame-distribusjon, så kan dem drive å rote rundt med alt mulig uten å bekymre seg for "innovatørens dilemma".

 

sånn google driver på for tiden, så er dem det nærmeste vi kommer xerox parc på nett ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...