Gå til innhold

World of Warcraft-manus påbegynt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garantert dritt.

På grunn av at du ikke liker Warcraft eller at du tror filmen failer. Om det er den første så har du vel egentlig ikke så mye å si om filmen?

Vel, jeg hater nok WoW (ikke Warcraft, som jeg liker/likte ganske godt) men jeg vil likevel ikke påstå at det ER dritt basert på at jeg ikke liker det. Såpass objektivitet bør man ha.

 

Men det å prøve å gjenskape dette tegneserieaktige, barnevennlige spillet i filmformat med skuespillere er nødt til å gå på trynet. Enten gjør de det skikkelig og det ser mongoloid/flaut/latterlig ut, eller går de vekk fra mye som karakteriserer spillet WoW og feiler derfor i å gjenskape det opprinnelige konseptet. I begge tilfeller får man en solid EPIC FAIL.

 

Altså... Ringenes Herre funker helt fint, men Ringenes Herre med fargefulle økser og ører på 6 meter vil bare være trist. På en annen side vil en WoW som ligner for mye på Ringenes Herre ikke være Warcraft lenger og vil uansett ikke kunne måle seg med Tolkiens fortellersevne.

 

Jeg har tenkt på det ganske lenge men klarer fortsatt ikke å forestille meg hvordan dette prosjektet kan bli noe bedre enn elendig uansett hvor mye jeg vrir og vender på saken. Optimister, lykke til!

Lenke til kommentar

Dette er jo gode nyheter for alle gamere som ikke bryr seg en dritt om loren. Det er vel det som vil tjene mest, selvfølgelig. Men er jo leit for alle de som virkelig har lest loren, kanskje ikke engang spiller, men digger warcraft universet, og ser fram til en film om en historie man kjenner og har satt seg inn i.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Det ser det ut til vi er ett steg nærmere den etterlengtede filmatiseringen av det ikke helt ukjente online-spillet World of Warcraft

 

Ikke vondt ment men nå begynner spillverket å ligne mer på en tabloid avis alla IT avisen enn noe seriøs spill blekke, beklager, men sjekk kildene deres og gjør litt bakgrunns sjekk.

 

Det er en film basert på Warcraft spillene, dvs loren bak spillet, ikke online spillet World of Warcraft. Dette er en feil mange medier har gjort seg, men jeg forventet noe mer fra spillverket som spillblekke.

 

Metzen har forøvrig og skrevet et script, specc script, som han har pitched for et par produsenter i bransjen. Dette har da tatt fyr og det er nå dette specc scriptet som skal reskrives og det er der Robert Rodat kommer inn, det er første rewrite som skal i gang om jeg ikke tar helt feil her. Derimot kan vi lett se når det ferdige resultatet foreligger hvem som har skrevet mesteparten av scriptet når WGA West bestemmer seg hvem som skal krediteres for scriptet. Om Metzen blir kreditert for scriptet har han skrevet over halvparten av det originale verket.

 

Når scriptet er reskrevet til alle er fornøyd starter de å skrive shooting scriptet, hvis de ikke gjør dette i samme slengen, noe jeg egentlig tviler.

 

Jeg ser frem til denne filmen med forhåpninger, Legendary Pictures er med (Batman begins, Watchmen, 300, The dark knight) i tilegg til Aaron Sims med selskap som character designer (X-men origins, The day the earth stood still, The mist, The golden compass med mer) så det er håp. I og med at Metzen selv og er så kraftig med (han er i bunn og grunn Warcraft) har dette potensialer.

 

Det gikk lenge rykter om at filmen skulle hete "Warcraft: The rise of the lich king" spekulert løst basert på "Arthas: Rise of the lich king" boken skrevet av Christie Golden men dette er aldri blitt bekreftet, eller avkreftet. Metzen holder kortene tett til brystet.

 

Jeg håper det blir en bra film, det er lov å håpe :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Syns det blir for dumt og si at det ikke passer seg med ekte figurer i "kostyme". Har du sett LOTR så går ikke orcene der i kostyme lignende klær og kjenner jeg Blizzart rett vil ikke de tillate et flopp av en film om deres spill serie.

 

Tror dette blir en flott film som de fleste om de vil eller ei bare må like. Rakke ned fordi det er et online spill i serien og fordi det ikke passer seg at folk flyr rundt med 6meter lange ører. Skjønner at det er smurt på litt ekstra, men forde. Blir litt som og rakke ned på lotro fordi det ikke er helt likt som i bøkene og filmen.

 

Blir kult for oss warcraft frelste og se forhistorien til forskjellige ting vist det blir slik det ser ut til. Dropp og les i det hele tatt om dette vist forhånd innstillingen om dette er på bunn fra før av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...