Gå til innhold

Nå er den offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men om vi ser bort fra selvfølgelighetene, finner vi noen nyheter som ikke tidligere har vært vanlig.

 

Deler internett over Wi-Fi

 

For eksempel kan telefonen dele ut internett gjennom Wi-Fi. Den kommuniserer med mobilnettet, og fungerer som en vanlig trådløs router ved å dele internettforbindelsen over Wi-fi. Den lager altså en egen Wi-Fi-sone, for at du enkelt skal kunne koble deg til med laptopen. Du kan også dele internettforbindelsen over USB eller Bluetooth som vanlig, men dette krever rett oppsett.

Dette har da vært vanlig i lang tid. Erfaringsmessig finner også telefonen alle nettverksinnstillingene automatisk.

 

Ellers så ser dette ut som en spennende telefon, dog noe svær.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Men om vi ser bort fra selvfølgelighetene, finner vi noen nyheter som ikke tidligere har vært vanlig.

 

Deler internett over Wi-Fi

 

For eksempel kan telefonen dele ut internett gjennom Wi-Fi. Den kommuniserer med mobilnettet, og fungerer som en vanlig trådløs router ved å dele internettforbindelsen over Wi-fi. Den lager altså en egen Wi-Fi-sone, for at du enkelt skal kunne koble deg til med laptopen. Du kan også dele internettforbindelsen over USB eller Bluetooth som vanlig, men dette krever rett oppsett.

Dette har da vært vanlig i lang tid.

 

 

 

Ikke uten tillegsprogram. Jeg bruker WM Wifirouter som funker bra, men det er mye bedre når noe sånt finnes i telefonen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Dette er samme plugg som du finner i alle nyere Samsung-telefoner, så vel som noen nyere Nokia-telefoner.

Nei, ikke alle nyere Samsung har micro-USB.

 

Prisen er ikke oppgitt

Priser i Norge er allerede klare.

 

Dere brukte _veldig_ lang tid på denne artikkelen, men har til gjengjeld en feilfri artikkel. Nei, vent...

 

 

Dette bekymrer meg litt:

091006htchdex1.jpg

Lenke til kommentar
Men om vi ser bort fra selvfølgelighetene, finner vi noen nyheter som ikke tidligere har vært vanlig.

 

Deler internett over Wi-Fi

 

For eksempel kan telefonen dele ut internett gjennom Wi-Fi. Den kommuniserer med mobilnettet, og fungerer som en vanlig trådløs router ved å dele internettforbindelsen over Wi-fi. Den lager altså en egen Wi-Fi-sone, for at du enkelt skal kunne koble deg til med laptopen. Du kan også dele internettforbindelsen over USB eller Bluetooth som vanlig, men dette krever rett oppsett.

Dette har da vært vanlig i lang tid.

 

 

 

Ikke uten tillegsprogram. Jeg bruker WM Wifirouter som funker bra, men det er mye bedre når noe sånt finnes i telefonen i utgangspunktet.

Jo jo, men det som står i artikkelen får det jo til å høres ut som om det er noe nytt i maskinvarekonstruksjonen som tillater dette. Dette er jo noe som gjelder mange telefoner med WiFi (deriblant alle Windowstelefoner).

Lenke til kommentar

Tidligere rykter gitt på at man kunne oppgradere telefonen med win7 når dette en gang kommer, da HTC har implementert multitouch. Er dette bekreftet noe sted etter den offisielle lanseringen (offisiell lansering, telefonen er ikke å finne på www.htc.no).

 

Engadget er uansett særs fornøyd med sin første review, skal bli spennende å følge denne her http://www.engadget.com/2009/10/06/htc-hd2...sions-on-video/

 

PS: Er virkelig windows phone så crap som alle vil ha det til?? (har aldri prøvd det).

Lenke til kommentar

Har kun erfaring med Windows Mobile 5.0, og det eneste jeg hadde problemer med var kræsj, stylus og resistiv skjerm.

Kræsj oppleves vell ikke så ofte med nyere Windows Mobile OS, hvert fall ikke med mobiltelefoner som har oppegående maskinvare (slik som HTC Leo), stylusen er borte og vi har fått kapasitiv skjerm!

 

 

Jeg selv har hvert fall aldri hatt noe større problem med Windows Mobile som operativsystem, det har mer hvert at det generelt har vært for tungdrevet for mobiltelefonene det har blitt levert på, og det har vært veldig knotete med små resistive skjermer hvor du alltid må benytte deg av en stylus, alle disse negative punktene skal jo være borte med HTC Leo! :)

 

 

Og som med tidligere Windows Mobile og Qualcomm telefoner blir det vell ikke så vanskelig å få "lagt inn" Android, Windows Mobile 7 osv med diverse roms du finner på nettet, så jeg er VELDIG positiv! Eneste jeg er skeptisk til er batteriet? Og det er vell ikke AMOLED heller?

 

Lukter nesten dårligere batteri enn på min iPhone 3G :(

Lenke til kommentar

Windows phone er betegnelsen på en telefon som kjører Windows Mobile, og ikke navnet på operativsystemet. Det største problemet med Windows Mobile er vel at det er det mest kraftfulle operativsystemet på en "mobiltelefon" pdd, og dermed også nokså avansert, og gjerne for avansert for veldig mange. Dessuten er det veldig populært om dagen med utsagn som "hadde den bare hatt Android" og "Windows Mobile suger", selv om man kanskje ikke har brukt noen av delene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...