Gå til innhold

Nektes å spille lovlig kjøpt Halo: ODST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I GTA IV sitt tilfelle var det i det minste lagt inn en sperrefunksjon som gjorde at spillet ikke kunne startes før lanseringsdato. Frustrerende ja, men du ble i det minste ikke bannlyst fra noe. I dette tilfellet blir det jo langt verre ettersom konsekvensene av lekasjen faktisk skyves over på kundene. Hva hvis de som har fått kjøpt spillet ikke leser pressemeldingen? Hvis tingene faktisk er slik som de beskrives i artikkelen og Microsoft gjør alvor av truslene om å bannlyse folk, kommer det langt opp på listen over eksempler på dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man få achievements når man ikke har spilt spillet? Eller mener de originalen? Altså, om du har en piratkopi, og får achievements, så vil du bli straffet..? :shrug:

 

Skulle gjerne hatt en kilde, i tilfelle noe har blitt "lost in translation" :)

 

Uansett, det å bannlyse på grunn av slike ting er bare tull. Fint at de ikke gjør det allikevel, men sett at de gjorde det; Hva med casual gamer-folket som kanskje ikke vet når den egentlige lanseringsdatoen finner sted? Å straffe folk for feil butikker og utgiver gjør blir feil.

Lenke til kommentar
I GTA IV sitt tilfelle var det i det minste lagt inn en sperrefunksjon som gjorde at spillet ikke kunne startes før lanseringsdato. Frustrerende ja, men du ble i det minste ikke bannlyst fra noe. I dette tilfellet blir det jo langt verre ettersom konsekvensene av lekasjen faktisk skyves over på kundene. Hva hvis de som har fått kjøpt spillet ikke leser pressemeldingen? Hvis tingene faktisk er slik som de beskrives i artikkelen og Microsoft gjør alvor av truslene om å bannlyse folk, kommer det langt opp på listen over eksempler på dårlig kundebehandling.

 

 

er det strengt tatt ikke bare og plugge av nettet og stille klokka framm ?

Lenke til kommentar

Har MS lov til dette?

 

Om en eller annen kjøper dette spillet som han finner i god tro uten å vite at det ikke har kommet ut enda, noe sikkert en del vil anta da det står i hyllene, og spiller spillet ... er det helt urimelig at personen skal bli bannet fra å spille online.

 

Synd at dette skal gå utover kunden, her er det butikkene som har et ansvar.

Lenke til kommentar

Nå er vel bruken av ordet "bannlyst" i overført betydning ganske vanlig. Brukes nå til dags, sånn jeg har oppfattet det, mest som et uttrykk for en bastant og umiddelbar utestengelse, og ikke lenger så mye i betydningen av den kirkelige straffen.

 

 

For øvrig, for å tusle enda litt lenger off-topic, interessant å lese den beskrivelsen på wikipedia. Trodde ærlig talt det var sånn at de som under middelalderen ble lyst i bann fikk en slags status som hedninger og derfor var "fritt vilt".

 

 

On topic: Det ville være spennende å se hva forbrukerrådet ville sagt til en evt. utestengelse ja. Noe sier meg at dette bryter div. paragrafer i norsk forbrukerlovgivning. Kan forstå at Microsoft finner det frustrerende at spillet lekkes før slippdato, men det er a) på ingen måte kundens ansvar og dermed ikke kunden som skal straffes, og b) merkelig at de slipper spillet så tidlig til butikkene hvis de er så redde for og frustrerte over slike lekasjer. Jeg mener igjen at GTA-IV hadde en akseptabel løsning der du ikke fikk spille før slippdato (selvom man kan diskutere hvor hensiktsmessig det er at spillet kan selges, men ikke spilles). Så kan man sikkert snike seg rundt slike sperringer, men det er da i hvertfall en bevisst handling fra forbrukerens side. Det Microsoft rent faktisk sier her (hvis saken stemmer) er at det er "synd, trist, leit" og "gamer over" for de som har fått kjøpe spillet og som ikke får med seg pressemeldingen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis MS har så noia for dette, kan jeg ikke forstå at de har godkjent distribuering av spillet til butikker FIRE uker i forveien. Selv om det er vanlig å distribuere en uke eller to i forveien for å unngå problemer, er MS så nøye på det, kunne de jo ventet til siste liten.

Det er jo for å passe på at alle har det til lanseringsdatoen :p

 

Uansett, jeg synes det er teit å bannlyse folk for evig tid fordi butikken gjorde en feil. Da synes jeg det er bedre at de gjør som jeg leste de gjorde med halo 3, de ringte til de folka som hadde kjøpt det og sa at hvis de leverte det tilbake ville de få sånn legendary edition når spillet kom ut på ordentlig.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at jeg formulerte meg relativt dårlig.

Jeg fikk spillet tilsendt på jobb,altså en butikk jeg er gaming ansvarlig i :innocent:

Jeg tar det kanskje for gitt at folk visste det,så sorry for den.

 

Ville vært ganske kjipern overfor butikken min,hvis jeg hadde kjøpt det og spilt det.Men det finnes mange metoder og få spilt det på :whistle:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...