Gå til innhold

Hvilken trykkskjerm er egentlig best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nei.

 

Dette handler ikke om trykkskjermer, det handler om skjermer. Hadde dette vært en trykkskjerms-test ville de nok ha, på et eller annet tidspunkt, testet trykkskjermene. "Testen" er en laaaaang video, som tilfeldigvis er i HD (eller: "YouTube HD" for å være nøyaktig), av en kis som panorerer kameraet sitt sakte over en bøtte mobiltelefoner som ligger på et bord i det som føles som en evighet, med 19 tilfeldige film soundtracks på toppen.

 

Seriøst: er det det som skal til for å få en artikkel på Amobil nå om dagen? "Hei alle sammen, jeg har magisk klart å samle mange telefoner på et bord, og FILMET DEM MED KAMERAET MITT!"

 

*massivt sukk*

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var spennende å se en sammenligning på denne måten. Det viser hvor stor forskjell det faktisk er på mobil skjermene nå til dags.

 

Jeg er enig i at det ikke var en sammenligning av trykkskjermer, men av skjermer i seg selv. Men det er ikke hver dag jeg ihvertfall får sjansen til å sammenligne så mange telefoner samtidig på denne måten, så jeg syntes det var bra å poste den videoen.

Lenke til kommentar
Det er sammenligning av skjermen av trykkskjermmobiler, så det er helt riktig hva amobil skriver

Nei. Overskriften er "Hvilken trykkskjerm er egentlig best?", ikke "Hvilken mobilskjerm, på telefoner som tilfeldigvis har trykk-interface, er best i sollys?"

 

Det er greit å være Amobil-fan, men til og med du må se at her sier overskriften en ting og "artikkelen" noe helt annet.

Lenke til kommentar
Ingen fare folkens, les dagens næringsliv og du får bedre mobilnyheter der:

http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1718255.ece

 

Det der var antakeligvis ein av dei beste, og enkleste, presentasjonene av touch-greier eg har sett hittil. Rett og slett slikt eg liker å sjå; enkle og greie sammenligninger i hvilke opplevingar som er fantastiske, og på kanten til grusomme.

 

Og videoen ovenfor var fullstendig unyttig. Trudde også det var testing av skjermene, og kor responsive dei er.

Lenke til kommentar

Nei nei, dette blir helt feil overskrift..

 

Jeg har lest utallige ganger her på amobil (f.esk tester) at det er forskjell mellom en trykkskjerm og en berøringsskjerm.

iPhone og HTC Hero har sistnevnte.

 

Dette er dessuten ingen test av en eller flere "trykkskjermer", bare en sammenligning av forskjellige skjermer. Uff.

Lenke til kommentar
Forresten. Grunnen til at iPhone kom så godt ut i solskinn var vel helst at skjermen er dekket av glass?

 

Nei, om det er glass eller plastikk har ingenting å si.

Skjermen på iPhone ser ut til å fungere bedre enn de andre i sollys, enkelt og greit.

 

Jeg har lett litt etter en slik sammenligning da jeg var nysjerrig på hvordan de fungerte i nettopp sollys :)

 

Men jeg er helt enig i at overskriften lett kan misforstås)

Lenke til kommentar

Så bare kjapt igjennom, tydelig at iphone er optimalisert for sollys. Hvor den var best, eller lettest og skimte. I mørket så man imidlertid at sortnivået var elendig og mørke detaljer ble helt borte. Så den største overraskelsen for meg var at til og med Touch pro 2 på Windows Mobile (og alle de andre)hadde bedre fargegjengivelse enn iphone!

Lenke til kommentar

Ja, med full lysstyrke blir den rimelig blass i mørket. Der hjelper den automatiske lysstyrkekontrollen veldig mye.

 

Noen som har noen tall på lysstyrken på de forskjellige telefonene forresten?

 

Ehhh ser jeg feil, eller har Hero en blinkende diode over skjermen? Hva er den i såfall til?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...